Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Chinese CNG


DiDIER

Aanbevolen berichten

Neen ik heb enkel de aankondiging gezien op HLN van 2 Chinese merken die naar Europa en België kwamen.

Ziet er leuk uit, prijs valt ook zeer goed mee.


Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://dfsk-motors.be/modellen/glory-580-suv/

 

Quote

CNG of LPG

Steeds meer mensen en bedrijven kiezen voor een voertuig op CNG of LNG. Geen wonder als je weet dat rijden op gas goedkoper, groener én comfortabeler is.
Rijden op CNG is ook fiscaal voordeliger. In Vlaanderen betaal je geen belasting op de inverkeersstelling en verkeersbelasting. In Wallonië kan je bij je distributienetbeheerders Resa en Ores een premie van € 500 ontvangen.

 

CNG, LPG, LNG,... 't is allemaal gas (tenzij het liquid is natuurlijk).

 

Ze verzwijgen ook netjes dat de voordelen in Vlaanderen maar tot eind dit jaar zijn...

 

Verder geven ze meer uitleg over CNF... euh CNG

 

Quote

Naast LPG is er sinds enkele jaren ook CNG of gecomprimeerd aardgas. In wezen niets anders dan het gekende ‘huis-gas’ waarmee u kookt of uw woning verwarmt, maar dit in een gecomprimeerde vorm voor gebruik in de auto. Vandaar de benaming Compressed Natural Gas. Die compressie kan in een openbaar tankstation of zelfs thuis of op het bedrijf gebeuren.

CNG wordt actief gepromoot door de overheid en heeft een landelijk netwerk van circa 135 tankstations, waarbij de doelstelling is dit tegen 2025 te brengen tot 300 tankstations. België telt ondertussen ongeveer 16000 CNG wagens en verschillende constructeurs zien meer toekomst in deze technologie dan in de elektrische auto.

Kenmerkend voor aardgas is de schone verbranding ervan. Dit ligt niet enkel aan de basis van minder schadelijke emissies, maar zorgt er ook voor dat de motor een langere levensduur heeft. De motorolie wordt minder snel vervuild.

Daarenboven kan aardgas worden aangevoerd via de bestaande gasleidingen. Er zijn dus geen vrachtwagens nodig om een tankstation te bevoorraden. Tanken gaat even snel als bij klassieke brandstoffen; veel sneller dus dan het opladen van een elektrische auto.

Totaal beschikbare autonomie van circa 1000 km (benzine en CNG). Verder worden CNG-voertuigen ook toegelaten in ondergrondse garages, dit in tegenstelling tot wagens uitgerust met LPG.

Enkel DFSK CNG auto is klaar voor het toekomstige Bio-gas.

Kortom: de overschakeling van de meer vervuilende brandstoffen naar LPG of CNF is de sleutel tot het bekomen van een balans tussen schonere en betaalbare energie. Zodoende is de Glory 580 de enige echte betaalbare, ecologische SUV.

 

aangepast door Taaner
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer Engelstalige info over de DFSK Glory 580 kan je lezen op deze Wikipedia-pagina (Dongfeng Fengguang 580).

En dat tweede model, de DFSK Fengon is beter bekend als de Dongfeng Fengguang ix5. Heeft zowat de allures van de Alfa Romeo SUV achteraan: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fengon_ix5_rear_quarter.jpg

1199px-Fengon_ix5_rear_quarter.thumb.jpg.cc277c4f8f45b985dbf69efa12c8b8e9.jpg

Vooraan ziet 'm er ook niet slecht uit:

1200px-Fengon_ix5_front_quarter.thumb.jpg.0ff00e35e8d42ad6307a4eb46c0dbf16.jpg

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fengon_ix5_front_quarter.jpg

Volkswagen, begin al maar bang te krijgen 😉


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de C-NCAP behaalt die 5 sterren.

Is dat de Chinese versie van de Euro NCAP ?

Welke waarde heeft die ?

OK, de Euro NCAP trekt punten af indien er een aantal verklikkerlichtjes niet aanwezig zijn...  o.O

 

5 uren geleden, Taaner zei:

Verder geven ze meer uitleg over CNF... euh CNG

Chinese vertaling, zeker ?

 

"""Enkel DFSK CNG auto is klaar voor het toekomstige Bio-gas."""

 Liegebeest.....>:(

aangepast door Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 28/9/2020 om 22:09, DiDIER zei:

Iemand info over deze Chinese wagens -ook op cng- die nu ingevoerd worden in België? Suv Glory 580 van dfsk bvb dfsk-motors.be/modellen/ ?

 

aangepast door Waltersaf
heb deze persoon zelf bericht gestuurd
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Waltersaf zei:

heb deze persoon zelf bericht gestuurd

 

En dat is zoiets als de geheimen ivm kernkoppen ?

Spijtig dat je die info niet deelt met alle forumgebruikers. :(


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Waltersaf zei:

sorry moet nog leren werken met antwoorden "op"  dit forum.

Wist niet goed hoe dit moest, daarom alleen maar de vragensteller beantwoord.

Wil gerust al mijn meningen delen met iedereen, zeg me dan ook hoe het moet, hoe ik iemand kan beantwoorden enz ...

Dit heb ik Didier laten weten.

Ik heb mijn aankoop geplaatst, DFSK Fengon op CNG wordt geleverd in februari. Gezien de verhouding cvt versnelling met motor soms hapert (volgens verschillende tests) heb ik beslist om deze te chiptunen.

Hij zal van 135 pk en 220 Nm naar 170 pk en 240 Nm gaan. Hoop dat hierdoor het probleem zal opgelost zijn.

Verder heb ik alle vertrouwen in mijn aankoop.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Waltersaf zei:

heb ik beslist om deze te chiptunen.

 

Amai, dat is durven (vind ik) bij een nieuwe auto die nog in garantie is.

OK, er zijn er die daar anders over denken.  Ik ben daarin nogal "braaf"... :|

 

1 uur terug, Waltersaf zei:

Wil gerust al mijn meningen delen met iedereen, zeg me dan ook hoe het moet, hoe ik iemand kan beantwoorden enz ...

Blijkbaar toch gelukt  ?

Welkom op het forum en good luck met je aankoop.

 

Hou ons zeker op de hoogte van je "wedervaren" met een DFSK.

"Alles" mag je delen :) : contact met verkoper, onderhoud, garage, verbruik, comfort (of niet) tijdens het rijden.

Noem maar op.

Foto's mag ook (sommigen zijn daar gek op).

Best plaatsen in het "subforum" DFSK als het puur betrekking heeft op de auto.

 

Indien vragen, problemen, ervaringen ivm keuring of bijvoorbeeld "afkomst" van het aardgas, verschil H-gas of L-gas, kan je beter zetten / stellen in een ander subforum. 

Of opzoeken in / lezen van het subforum "Algemeen", "Autokeuring CNG", "CNG tankstation" (onderverdeeld in België, Buitenland, Problemen, etc).

 

Je hebt dus nog een aantal pagina's te lezen ... :);)

 

  • Hahaha 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chiptunen laat ik wel doen door de verdeler van deze wagen zelf, want ergens anders zien ze hun er geen baas over, gezien de chinees.

Dus gezien het gebeurt bij de verdeler zelf denk ik niets te vrezen voor mijn garantie.

5 jaar op alle onderdelen en werkuren.

Hij gaat hem dan ook laten keuren voor CNG installatie - trekhaak - en tuning.

We zien wel wat er hier uit de bus komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Waltersaf zei:

hoe kan ik het best reageren op een artikel , waar moet ik klikken om dat te doen??

Helemaal onderaan de pagina staat er een venster met de tekst Reageer op dit topic.

En als je iemands tekst wil quoteren zoals ik nu doe dan druk je gewoon op Quote in het bericht van die persoon.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Brembos zei:

Goed dat je een gratis chiptuning krijgt om het garantieprobleem van een haperende motor op te lossen. Zoiets zouden ze eigenlijk in de fabriek toch al opgelost moeten hebben....

het is niet gratis, moet dit zelf betalen omdat ik dat ook zelf wil. Dit omdat het kleine probleem van niet snel genoeg reageren op het gevraagde, zou opgelost zijn.

Gezien ze dit aanbieden bij de verdeler is ook mijn garantie verzekert. Zou je anders denken dat ik problemen zou krijgen met de garantie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me nogal straf dat je moet betalen om een mankement aan de motor op te lossen. Nog nooit gehoord dat een nieuwe moderne motor 'hapert' en dat je moet betalen om dit op te lossen. Zeker een rollenbanktest voor en na laten doen bij een onafhankelijk bedrijf om zeker te zijn dat de garagist zijn belofte inzake vermogenswinst na komt en anders weigeren om te betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...