Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Log in om dit te volgen  
deklerk.bart

Lng tanken in een cng tank

Recommended Posts

Ik ben met mijn vriendin aan het overwegen een cng wagen te kopen en hebben een testrit gedaan met de caddy maxi op cng .

Nu na de testrit vertelde de persoon van het vw contact center dat je met je cng wagen L gas. H gas. EN lng mag tanken.

Ik heb nog geen ervaring met de koppelstukken om lng of cng te tanken en of dit überhaupt wel mogelijk is.

Maar volgens hem,is er in kallo mogelijkheid om lng te tanken , is dit goedkoper , kan dit meer km doen , kan je ook nog eens gewoon met je cng tank dit opslaan en mag je het eventueel mengen met cng

Op het internet kan ik er niets over Vinden en zelf vind ik dit nogal vreemd.

Is er iemand die hier meer over weet?

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi @deklerk.bart

Welkom op het aardgasforum.

Bijna juist van het contactcenter :D

Je kan inderdaad L-gas of H-gas tanken, dit is gewoon aardgas dat in het aardgasnetwerk zit.
De prijs van L-gas is lager dan H-gas en je kan er minder kilometers mee rijden.
Er is al een aantal keren een discussie op het forum geweest en op de blog, zie hiervoor:

Blog: https://www.aardgasrijder.be/blog/cng-h-gas-of-cng-l-gas/

Forum: 

Wat betreft LNG, de persoon in het contactcenter bedoelde hierbij dat je kan tanken in Kallo, daar wordt uit LNG aardgas gewonnen.
Dit gas is H+gas en nog energierijker, waardoor je er meer kilometers mee kan rijden. De prijs is momenteel dezelfde als H-gas in België.
Als je dus van die regio bent heb je gelukt en kan je nog voordeliger rijden.

Ben je gaan testen in Kortenberg?
Hoe beviel de Caddy Maxi jou?

Er zijn enkele leden die met deze wagen rondrijden B|

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting