Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Log in om dit te volgen  
Lage Emissie Zone

EURO6 CNG wagen met 7 zitplaatsen

Recommended Posts

Na uren zoeken vind ik een cng wagen met 7 zitplaatsen als EURO5 norm.

In bijlage is een afbeelding toegevoegd met de toegangsregels voor een lage emissiezone.

Om zo lang mogelijk te kunnen rijden ben ik opzoek naar een wagen met de hoogst mogelijke euro-norm.

Bestaat er een fabrikant die een voertuig op CNG brandstof aanbiedt met een EURO6 norm en 7 zitplaatsen?

toegangsregels-lezs.jpg

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H+ gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey @Lage Emissie Zone

De enige dit me zo in het hoofd schiet is de Caddy Maxi 1.4 TGI 7-zitter.
Hier kan je eens een prijsberekening doen:
http://app.volkswagen-commercial-vehicles.be/ihdcc/nl/configurator.html?hidePriceToggle&PriceType=gross#70123

Er zijn een aantal leden die de Dark&Cool serie hebben gekocht B|

Ik check ook even de Zafira 7-zitter, als dit in CNG verkrijgbaar is, dit weet ik niet.

Aanvulling: Jazeker, ook de Opel Zafira Tourer is verkrijgbaar in 7-zitter, dit is een optie die je dient te selecteren.
De CNG-versie is wel enkel ter beschikking voor de Edition en Innovation afwerking, dus niet de basis(Comfort)-versie.

Configureer hier je Opel Zafira CNG:

http://nl.opel.be/apps/Configurator/Zafira/Default.aspx#configurator/step1

Wil je eentje die kant-en-klaar in de showroom aanwezig is? 24749 € (compleet uitgeruste wagen met 3000 km op de teller) B|
http://www.opelcertifiedusedcars.be/tweedehands-wagen-beschrijving?carID=2464&branchID=493

7-zits configuratie (ZP7), incl. Seat belt reminder 3de zetelrij, Beschermmat € 550,00

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hey Aardgasrijder

Bedankt voor deze info!

Dankzij jou heb ik nu een beter overzicht van de hoogste euro norm in CNG uitvoering voor 7 personen.

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H+ gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

één probleem(pje) bij de Caddy CNG . Wanneer je 7 zitplaatsenwil  , kan of mag je nooit een trekhaak installeren :-(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, gismo zei:

één probleem(pje) bij de Caddy CNG . Wanneer je 7 zitplaatsenwil  , kan of mag je nooit een trekhaak installeren :-(

Wat is hier de reden voor?

Iedere info is steeds welkom.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij de bevestigingspunten waar de zetels in de weg zitten heb ik gelezen.
@gismo Na-installatie, is dit ook niet mogelijk?

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

zou wel mogelijk zijn , maar officieel niet mogen ( problemen met de keuring ) ...zou te maken met gewicht op de trekhaak ...

heb er ergens meer info over , maar zit in mailbox op t werk , en thuis tot  9 januari ...:D

zal daarna de info hier posten 

aangepast door gismo
onvolledig
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij hebben een Caddy Maxi 1.4 TGI met trekhaak (fabriek geplaatst) en konden die niet combineren met een derde rij zetels. Het was OF 7 zitplaatsen OF een trekhaak. Heeft te maken met het maximale laadvermogen in combinatie met een aanhangwagen. Het komt er op neer dat de Caddy Maxi niet gekeurd zal geraken om EN 7 personen te vervoeren EN een aanhangwagen te trekken. Uw garagist zal u beter kunnen uitleggen hoe dat precies komt.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een trekhaak vonden wij niet essentieel (als ik al eens een aanhangwagen nodig zou hebben, dan zal ik wel iemands auto een dag lenen).

En let wel, de achterste zitplaatsen van de Zafira zijn heel wat krapper dan die van de caddy. Voor zelfs kleine volwassenen zoals wijzelf volstonden die niet.

Het zou mooi zijn moest er ook een Multivan op cng bestaan.. Dat had een moeilijke keuze geweest.

En de touran, maken ze die niet meer in een cng-variant?

Edit: de druppel die ons voor de caddy deed kiezen tgo de zafira, was het bereik op cng. met de eerste geraak je gemakkelijk 200 km verder met een volle tank.

aangepast door maartenv
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op Thursday, January 05, 2017 om 16:47, maartenv zei:

Een trekhaak vonden wij niet essentieel (als ik al eens een aanhangwagen nodig zou hebben, dan zal ik wel iemands auto een dag lenen).

En let wel, de achterste zitplaatsen van de Zafira zijn heel wat krapper dan die van de caddy. Voor zelfs kleine volwassenen zoals wijzelf volstonden die niet.

Het zou mooi zijn moest er ook een Multivan op cng bestaan.. Dat had een moeilijke keuze geweest.

En de touran, maken ze die niet meer in een cng-variant?

Edit: de druppel die ons voor de caddy deed kiezen tgo de zafira, was het bereik op cng. met de eerste geraak je gemakkelijk 200 km verder met een volle tank.

ik kan op rijke gas tussen de 700 en de 800km doen ( afhankelijk van vuldruk aan het station ) ...

danny 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, gismo zei:

ik kan op rijke gas tussen de 700 en de 800km doen ( afhankelijk van vuldruk aan het station ) ...

danny 

Euh ... mogen we dan weten met welke "camion" dat is ??? :oB|:D

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

VW Caddy Maxi 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben ook op zoek naar touran CNG met 7 zitplaatsen. Ik twijfel wel erg daar ik nergens kan terugvinden hoeveel kilometer ik met een volle tank cng kan rijden. Ik twijfel ook omdat ik het raar vind dat vw in juni 2016 de touran vernieuwd hebben maar tot op heden kan je geen touran CNG kopen bij VW. Kan mij iemand overtuigen een Touran cng, 2de hands, te kopen want ik ben echt aan een nieuwe auto toe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bedank;. Ik heb de site bekeken en ik ga dan voor een touran met vijf plaatsen. Het valt mij op dat de meeste tweedehands touran cng van witte kleur zijn dit in België als in Duitsland. Heeft dit een reden? zijn dit taxivoertuigen of is het toevallig dat deze van witte kleur zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Fiat doblo is overigens ook te verkrijgen met CNG en 7 zitplaatsen.

Die zal toch ook Euro 6 zijn?

Naar mijn weten is er hier niemand met die configuratie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, LUC cng zei:

Bedank;. Ik heb de site bekeken en ik ga dan voor een touran met vijf plaatsen. Het valt mij op dat de meeste tweedehands touran cng van witte kleur zijn dit in België als in Duitsland. Heeft dit een reden? zijn dit taxivoertuigen of is het toevallig dat deze van witte kleur zijn. 

Hiervoor is geen specifieke reden, vaak is het zo dat wanneer je wagens met dezelfde kleur ziet verkocht worden, dat dit te maken heeft met een bepaalde serie of bepaalde promotie.

Zo zag je bv. de Ford Fiesta in het paars overal opduiken op een bepaald moment, dit was de kleur waar Ford reclame mee maakte.

In België scoren traditioneel grijze en zwarte wagens heel sterk (donkerblauw ook trouwens). In bv. Tsjechie zie je de ene na de andere Skoda Octavia in het Denim blue rondrijden... in België... ben je een unicum :D (ikzelf dus 9_9)

Wat betreft de Touran kan ik het niet goed inschatten wat de juiste 'oorzaak' is van de vele witte aanbiedingen, maar weet wel dat er een tijd is geweest dat "iedereen" een witte wagen wilde, totdat ze 10 km buiten de garage waren en al naar de carwash moesten (ik overdrijf natuurlijk ^_^) Ik wilde zelf ook eerst een witte Octavia, maar heb toen maar voor een lichte blauwe auto gekozen, mijn schoonzus maakte de bemerking dat er al zoveel witte wagens rondreden.

Succes met je uiteindelijke keuze en trouwens welkom op het aardgasrijder forum 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 minuten geleden, maartenv zei:

De Fiat doblo is overigens ook te verkrijgen met CNG en 7 zitplaatsen.

Die zal toch ook Euro 6 zijn?

Naar mijn weten is er hier niemand met die configuratie.

Goed gezien, is me helemaal ontglipt.
Deze is ook Euro 6, ik ben de Fiat Doblo helemaal vergeten als 7-zitter, er is inderdaad niemand op het forum met deze configuratie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...