Ga naar inhoud

Recommended Posts

@Lange_666 het heeft te maken met de afregeling van de compressor.
Er zijn verschillende pompmogelijkheden heb ik eens begrepen.

Samengevat komt het er op neer dat je bv. lang aan een lagere druk inpompt -> gevolg is een trage(re) tankprocedure maar waarschijnlijk hogere vulling.

Ofwel een snellere pompprocedure waarbij je de zogenaamde final blow krijgt en dit resulteert vaak in een lagere vulling. 3/4e echter is wel heel weinig. 

En dan varianten ertussen.

Bij Pitpoint ervaar ik doorgaans de eerste variant. Iets trager en geen tussentijdse meetmomenten.

Bij Dats, 2 meetmomenten bij pompen, eentje ergens na 5 kg en eentje na +/- 10 kg (maar ook niet altijd hoor).

Bij Esso Winterslag Bruno wijzigt het al eens denk ik, de laatste keren heb ik er niet op gelet.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er vandaag 2 keer getankt, bij de eerste vulling kreeg ik 12.75kg aangeleverd wat me op spritmonitor me een gemiddeld verbruik van 2.66 kg/100km gaf .... vond het al redelijk laag maar dit was dus wel niet ok  en heb ik nogmaals getankt en kreeg ik er nog eens 3.2kg erin ... :-) pas bij de 2de keer tanken heb ik echt op de drukmeter gelet en die gaf finaal 220bar aan ... :-)

1167335.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uren geleden, Lange_666 zei:

Nog iemand gaan tanken hier sinds vorige woensdag?

ja zeker: vrijdag 30/10; ook eens geprobeerd om onmiddellijk terug te tanken, maar dat leverde maar  0.17 kg gas op en die was dan ook wat DUURDER ook( 0.529 euro ipv 0.50 euro/kg).

Dus nog steeds trage vulling ( 5x meten ) en matige vulling druk).

aangepast door grijpgraag
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎4‎/‎11‎/‎2020 om 08:27, grijpgraag zei:

Dus nog steeds trage vulling ( 5x meten ) en matige vulling druk).

Dan laat ik het deze avond links liggen en ga wel ergens anders tanken. Ze mogen dan nog goedkoper zijn, ze moeten maar zorgen dat hun klodden deftig marcheren en een deftige vulling afgeven.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Lange_666 zei:

Dan laat ik het deze avond links liggen en ga wel ergens anders tanken. Ze mogen dan nog goedkoper zijn, ze moeten maar zorgen dat hun klodden deftig marcheren en een deftige vulling afgeven.

Als er nu iemand van jullie je beklag kenbaar gemaakt had bij Maes Energy & Mobility dan was dit probleem vandaag waarschijnlijk al opgelost geweest. Dan had Maes contact opgenomen met Drive Systems. Trouwens, waar is @Philippe wanneer je hem nodig hebt?

• Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...