Aardgasrijder Geplaatst: 23 oktober 2020 Delen Geplaatst: 23 oktober 2020 @Lange_666 het heeft te maken met de afregeling van de compressor. Er zijn verschillende pompmogelijkheden heb ik eens begrepen. Samengevat komt het er op neer dat je bv. lang aan een lagere druk inpompt -> gevolg is een trage(re) tankprocedure maar waarschijnlijk hogere vulling. Ofwel een snellere pompprocedure waarbij je de zogenaamde final blow krijgt en dit resulteert vaak in een lagere vulling. 3/4e echter is wel heel weinig. En dan varianten ertussen. Bij Pitpoint ervaar ik doorgaans de eerste variant. Iets trager en geen tussentijdse meetmomenten. Bij Dats, 2 meetmomenten bij pompen, eentje ergens na 5 kg en eentje na +/- 10 kg (maar ook niet altijd hoor). Bij Esso Winterslag Bruno wijzigt het al eens denk ik, de laatste keren heb ik er niet op gelet. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mechanik Geplaatst: 24 oktober 2020 Delen Geplaatst: 24 oktober 2020 Ik heb er vandaag 2 keer getankt, bij de eerste vulling kreeg ik 12.75kg aangeleverd wat me op spritmonitor me een gemiddeld verbruik van 2.66 kg/100km gaf .... vond het al redelijk laag maar dit was dus wel niet ok en heb ik nogmaals getankt en kreeg ik er nog eens 3.2kg erin ... :-) pas bij de 2de keer tanken heb ik echt op de drukmeter gelet en die gaf finaal 220bar aan ... :-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 28 oktober 2020 Delen Geplaatst: 28 oktober 2020 Deze middag beide pompen in storing en half uitgekleed maar de techniekers waren al gaan vliegen, niemand meer te zien om 14:30. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 3 november 2020 Delen Geplaatst: 3 november 2020 Nog iemand gaan tanken hier sinds vorige woensdag? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
grijpgraag Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 (aangepast) 15 uren geleden, Lange_666 zei: Nog iemand gaan tanken hier sinds vorige woensdag? ja zeker: vrijdag 30/10; ook eens geprobeerd om onmiddellijk terug te tanken, maar dat leverde maar 0.17 kg gas op en die was dan ook wat DUURDER ook( 0.529 euro ipv 0.50 euro/kg). Dus nog steeds trage vulling ( 5x meten ) en matige vulling druk). 4 november 2020 aangepast door grijpgraag Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Taaner Geplaatst: 4 november 2020 Delen Geplaatst: 4 november 2020 1 uur geleden, grijpgraag zei: en die was dan ook wat DUURDER ook( 0.529 euro ipv 0.50 euro/kg). maar nog altijd SPOTGOEDKOOP ;-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 6 november 2020 Delen Geplaatst: 6 november 2020 Op 4/11/2020 om 08:27, grijpgraag zei: Dus nog steeds trage vulling ( 5x meten ) en matige vulling druk). Dan laat ik het deze avond links liggen en ga wel ergens anders tanken. Ze mogen dan nog goedkoper zijn, ze moeten maar zorgen dat hun klodden deftig marcheren en een deftige vulling afgeven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 6 november 2020 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2020 1 uur terug, Lange_666 zei: Dan laat ik het deze avond links liggen en ga wel ergens anders tanken. Ze mogen dan nog goedkoper zijn, ze moeten maar zorgen dat hun klodden deftig marcheren en een deftige vulling afgeven. Als er nu iemand van jullie je beklag kenbaar gemaakt had bij Maes Energy & Mobility dan was dit probleem vandaag waarschijnlijk al opgelost geweest. Dan had Maes contact opgenomen met Drive Systems. Trouwens, waar is @Philippe wanneer je hem nodig hebt? 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 6 november 2020 Delen Geplaatst: 6 november 2020 Vorige week woensdag stonden de pompen in fout en al half gestript. Ze waren toen dus ook al op de hoogte. Dat het niet deftig werkt is niet mijn zorg, het zijn hun inkomsten niet de mijne. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
grijpgraag Geplaatst: 14 november 2020 Delen Geplaatst: 14 november 2020 Lap, gisterenmiddag een fijne rode streep door het logo CNG op de betaalterminal: dat is nu al de tweede keer op een maand tijd, als ik het goed heb. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 25 november 2020 Delen Geplaatst: 25 november 2020 Gisteren nog gepasseerd en ze werken weer. Nog steeds redelijk flauwe druk (14,74 in lege tanks bij 10°) maar beter dan de belabberde druk van voorheen (er reed aan pomp 3 wel net een Opel weg). Prijs: 0,600 €/kg 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mechanik Geplaatst: 27 november 2020 Delen Geplaatst: 27 november 2020 normaal gezien is de pomp afgeregeld op 208 bar als ik me niet vergis Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Herbie Geplaatst: 29 november 2020 Delen Geplaatst: 29 november 2020 Ik tank zo goed of altijd in Blankenberge of soms Knokke, heb nog nooit problemen ondervonden. Zelfs als we met twee staan te tanken. Is Wel Dats24 misschien betere installatie. VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 3 december 2020 Delen Geplaatst: 3 december 2020 (aangepast) Op 27/11/2020 om 21:30, mechanik zei: normaal gezien is de pomp afgeregeld op 208 bar als ik me niet vergis Dat was ook vandaag op de meter te zien maar bij compleet lege tanks ging het licht weeral uit bij 14,64KG en dat bij 5°. Die 210 bar klopt toch niet erg. Total Hoboken levert bij die druk en temp 2kg meer af. Ik had ook enkele druppels benzine vandoen. Niet te krijgen in dit station. LNG, CNG, AdBlue en nen helen trits dieselvarianten maar geen benzine. 3 december 2020 aangepast door Lange_666 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 3 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2020 20 minuten geleden, Lange_666 zei: Ik had ook enkele druppels benzine vandoen. Niet te krijgen in dit station. LNG, CNG, AdBlue en nen helen trits dieselvarianten maar geen benzine. In Londerzeel en deelgemeenten daarvan zijn anders meer dan genoeg MAES-tankstations waar je echter wel benzine kan tanken: 1. MAES, Lippelostraat 106, Malderen (goedkoopste: € 1.229 voor E10 - € 1.299 voor Super 98). 2. MAES, Boeksheide 35, Malderen (goedkoopste: € 1.229 voor E10 - € 1.299 voor Super 98). 3. MAES, Kerkhofstraat 93, Londerzeel (hier is het € 1.342 voor E10 - € 1.390 voor Super 98). In diezelfde Kerkhofstraat ligt er overigens nog een LUKOIL, Kerkhofstraat 75 (prijzen idem als MAES Kerkhofstraat). 4. MAES, Bergkapelstraat 25, Ramsdonk (prijzen idem als MAES Kerkhofstraat). Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 4 december 2020 Delen Geplaatst: 4 december 2020 Jaja maar dat is niet zo handig als je van dit station komt. En omrijden, tijdverlies enz... want ik moet voor de rest niet in Londerzeel zijn. Dit station ligt naast de A12, even eraf, tanken en weer erop en verder cruisen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 4 december 2020 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2020 2 uren geleden, Lange_666 zei: Jaja maar dat is niet zo handig als je van dit station komt. En omrijden, tijdverlies enz... want ik moet voor de rest niet in Londerzeel zijn. Dit station ligt naast de A12, even eraf, tanken en weer erop en verder cruisen. Dan kan je misschien beter gebruik maken van de app DirectLease Tankservice want die vermeldt alle tankstations in België en Nederland, ook voor CNG en LPG. Je kan dan Londerzeel ingeven in het zoekveld en inzoomen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 4 december 2020 Delen Geplaatst: 4 december 2020 5 uren geleden, muscles zei: Je kan dan Londerzeel ingeven in het zoekveld en inzoomen. Ja, maar daar is de CNG niet zo goedkoop of niet verkrijgbaar. Het lijkt mij dat @Lange_666 daar vooral CNG gaat tanken omwille van de lage prijs ? En dan is het wel zo gemakkelijk om ineens in hetzelfde station benzine bij te tanken. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 4 december 2020 Delen Geplaatst: 4 december 2020 2 uren geleden, Koen C zei: Het lijkt mij dat @Lange_666 daar vooral CNG gaat tanken omwille van de lage prijs ? Eigenlijk niet, meer omdat ik alle dagen een verplaatsing heb via ofwel de E-19, ofwel de A-12. In het terug naar huis rijden ligt het station aan de goede kant (rijrichting) van de A-12. Station ligt vlak naast de A-12 in een KMO zone die een eigen af- en oprit heeft. Even eraf, snel tanken (nu ja...), en de oprit weer op. Spijtig van de redelijk zwakke vuldruk wat me net wat meer kms op benzine doet rijden. Maar het is wel +/- 20min sneller dan de kleine omweg die ik anders maak naar Hoboken om daar H+gas te tanken (maar me dan meer kms op CNG biedt). Gisteren had ik ook nog wat benzine vandoen... ging dus niet wegens geen benzine verkrijgbaar aldaar. Nu moet ik nog ergens anders stoppen en is de tijdswinst grotendeels weg. Voor de geïntresseerden, prijs is 0,70€/kg op dit moment. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 18 december 2020 Delen Geplaatst: 18 december 2020 Gisteren nog eens gaan tanken, 14,02Kg in compleet lege tanks bij 8°c. Zwakke vulgraad. Druk (volgens de manometer): 185bar. Ze werken op dat type pompen ook met een final blow die gedurende x-tijd op een veel hogere druk een extra stoot geeft. Die was er ook maar na een "pfff" van net geen halve seconde was de final blow al voorbij. Enige positief puntje is voorlopig de nog de prijs: 0,70€/kg Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen