Ga naar inhoud

Recommended Posts

Geheel onverwacht heeft TOTAL een CNG-installatie geplaatst en in gebruik genomen in hun tankstation in Kiewit, Hasselt.

Ik heb zojuist dit screenshot gevonden in de FB-groep CNG Wallonie - Bruxelles. Dit werd daar geplaatst op 17 augustus jongstleden door moderator Sébastien. Dit betekent dat het 14de Limburgse CNG-station een feit is. Nummer 15, TOTAL Halen, zal weldra ook wel open gaan. Het station in Kiewit ligt even voorbij de Pukkelpopweide, dus voorbij het kruispunt met lichten aan de rechterkant als je richting Zonhoven / Houthalen rijdt: Kempische Steenweg 465.

TOTAL-Kiewit-Hasselt-CNG.jpg

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Ik ga morgen de installatie in Kiewit testen in de ochtend rond 7u40, ik moet toevallig in Kiewit zijn, dus ga ik dit nieuwe station bezoeken in plaats van de Bruno's of Q8 Houthalen.

Als het licht wat goed staat dan neem ik wat foto's :D 

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze ochtend stipt 7u40 gaan tanken in Kiewit.

Ik reed het terrein op, echter was me niet dadelijk duidelijk waar de CNG-pompen waren.
Per toeval stond ik aan de juiste pomp, nummer 7 (en er is ook CNG bij pomp 8) :D

De CNG-pompen staan helemaal aan de rechtse zuilen van het terrein.
Ze zijn incognito in het wit beplakt (op dit moment). Op de grond is er een wit parkeervak voor CNG-wagens, zoals ook courant is bij DATS.

Enkel de sticker op het pistool verraad dat het een installatie betreft van Pitpoint.

Ik heb even gebruik gemaakt van de borstel om mijn vensters zuiver te maken, ik had immers niets om handen tijdens de 1.5 minuut dat mijn tanks aan het vullen waren.

De bijna 20kg werd snel in de tanks gepompt, de installatie is in 1 keer blijven doorpompen. De vuldruk was goed. Nu kan ik weer 350km verder op CNG.

Ik reed al even op reservebenzine, dus heb ik ook maar wat duurdere liters benzine getankt.

Na het tanken ben ik binnen gaan betalen in de shop. Het is lang geleden dat ik nog zo'n enthousiaste jonge dame aan de kassa ben tegengekomen.

Ik vroeg haar als er al wat passage is geweest sinds de CNG-pomp open was, ik was naar haar schatting de 2de of 3de persoon die er kwam tanken. Ze had het bericht dat CNG beschikbaar was in Kiewit via haar eigen facebook gedeeld, maar van Total of Pitpoint had ze geen weet van een communicatie naar klanten toe. Ik ben dit inderdaad via Muscles en de facebookgroep CNG Wallonie - Bruxelles te weten gekomen.

Leuk detail, deze pomp staat nog niet in de app of op de website van Pitpoint zelf. Dus ik vermoed dat ze de pomp officieel willen openen en nog een aankondiging gaan lanceren.

Aangezien ik wat foto's wilde maken heb ik toestemming gevraagd en dit was geen probleem. 

Dus voor de Noord-Zuid rijders in Limburg, Kiewit is aan te raden voor prijs en vuldruk (en de sympathieke shopbediende) :D.

Momenteel 0,89 € / kg voor H-CNG :x

cng-kiewit-total-pitpoint4.png

cng-kiewit-total-pitpoint3.png

cng-kiewit-total-pitpoint2.png

cng-kiewit-total-pitpoint1.png

cng-kiewit-total-pitpoint.png

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

@pluxy Daar heb ik geen foto van gemaakt.... ivm privacy

en euhm.... anders ziet mijn vrouw plots een foto van een jongedame in de cloud verschijnen :D:D

• Hahaha 1
  • Triest 1

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Ik vroeg haar als er al wat passage is geweest sinds de CNG-pomp open was, ik was naar haar schatting de 2de of 3de persoon die er kwam tanken. Ze had het bericht dat CNG beschikbaar was in Kiewit via haar eigen facebook gedeeld, maar van Total of Pitpoint had ze geen weet van een communicatie naar klanten toe. Ik ben dit inderdaad via Muscles en de facebookgroep CNG Wallonie - Bruxelles te weten gekomen.

Ik had de persoon van de Facebookgroep gevraagd waar hij die screenshot gemaakt had, en hij zei van de LinkedIn-pagina van Total.

Ondertussen heb ik gezien dat Service Station Magazine er eveneens een artikel aan gewijd heeft.

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Link naar bericht
Delen op andere sites

Thanks Muscles voor de info.

Inderdaad ik zie het artikel ook. Particulieren lezen doorgaans deze info niet via dergelijke websites. Enkel als je interesse hier in hebt natuurlijk.

Toch vreemd dat pitpoint hun eigen pomp nog niet heeft vermeld in hun app 😁

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Kris81doeme, ik ben er een uur geleden gepasseerd richting Hasselt maar heb niet gekeken als er iemand stond.
Toen ik om 11u langskwam stond er niemand, bij Q8 Houthalen stond om 12u niemand, daar had ik wel op gelet :D

Was de druk OK?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...
4 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Volgens de kassamedewerker was er al wat meer volk komen tanken de laatste 2 weken. ;)

Da's nie moeilijk. Als ge gewaar wordt dat ge een betere vulling hebt in dit tankstation dan de Dats in Hasselt.

• Hahaha 1

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...
1 uur terug, Aardgasrijder zei:

Dit station werd zojuist ook op Gibgas toegevoegd. Begin deze week heb ik het station aangemeld en de prijs ingegeven.

Het station is inderdaad toegevoegd, maar er staat nog geen prijs bij.

Hebt ge dat wel juist gedaan? Want als ge de prijs ingegeven hebt, dan moet ge die nog eens bevestigen (bestätigen).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...