muscles Geplaatst: 14 maart 2020 Delen Geplaatst: 14 maart 2020 1 uur geleden, Jef164 zei: Ik heb gelezen dat Kamiq CNG hetzelde zou zijn als de Polo. Ik ben een Polo rijder (3 cyl 90 ps 6 versn, ~14kg + 9L)... als de Kamiq zwaarder is (?) dan zal deze motor een beetje kort zijn (snelweg). Ja, er zijn veel aardgasrijders die deze beslissing van de VAG-groep niet begrijpen. Men had daar immers gemakkelijk de 1500cc-aardgasmotor, die ze in de Skoda Octavia gestoken hebben, voor kunnen nemen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jef164 Geplaatst: 15 maart 2020 Delen Geplaatst: 15 maart 2020 Toen ik de Polo kocht, keek ik ook naar de T-Cross (benzine), en de dealer adviseerde mij al om de 115pk te nemen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 15 maart 2020 Delen Geplaatst: 15 maart 2020 5 uren geleden, Jef164 zei: ... de T-Cross (benzine), en de dealer adviseerde mij al om de 115pk te nemen. Een mens zou daarom alleen al een VW T-Cross of een Skoda Kamiq op LPG laten leggen. De ringtank, die op de plaats van het reservewiel gelegd en geïnstalleerd wordt, bevat tegenwoordig zo'n 70 liter zodat je altijd maximum 60 liter LPG kan tanken en daarenboven heb je ook nog eens een volwaardige benzinetank. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frédo Geplaatst: 15 maart 2020 Delen Geplaatst: 15 maart 2020 (aangepast) Ik heb een 2.0 gtron en vind die al tekort schieten ten opzichte van een 2.0 D4 Volvo (diesel) van nog zelfde pk 15 maart 2020 aangepast door Frédo Audi A4 G-Tron Gemiddeld verbruik 5.3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 15 maart 2020 Delen Geplaatst: 15 maart 2020 @Frédo Ken je het totale gewicht van je Audi zodat ik een idee krijg van wat die 170 PK-motor moet verzetten? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 16 maart 2020 Delen Geplaatst: 16 maart 2020 Die 170 pk van de g-tron zijn ruimschoots voldoende voor mij. Ik heb nog nooit vol gas gegeven en rijd altijd in Eco modus. Ideaal zou voor mij de 130 pk 1.5 TGI in een A4 zijn. Of dat ding nu in 8.5 of 11 seconden naar de 100 gaat en 190 ipv 220 km/u haalt is in het huidige verkeer toch volkomen bijzaak.Die verschillende instellingen van de S tronic (Comfort , Efficiency , Dynamic enz) kunnen ze voor mijn part direct weglaten. Dat is toch allemaal maar spielerei en dat gebruik ik nooit. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frédo Geplaatst: 16 maart 2020 Delen Geplaatst: 16 maart 2020 gaat hem niet over 0 tot 100 tijd of topsnelheid wat wel een verschil maakt is het gevoel bij hernemingen / koppel. tov een diesel is dit veel minder laat staan met een kleinere motor. voor mijn werk rij ik met een Seat Ibiza TGI 1.0. Ben benieuwd hoelang die koppeling het gaat uithouden aangezien ik telkens toeren moet maken om ergens weg te geraken. in 2de naar rood licht rijden dat dan op groen springt. no way zet maar snel in eerste of je valt zo goed als stil. De 2.0 in Gtron valt wel mee maar ik merk heel goed het verschil met een diesel. Er moet wel gezegd zijn dat de afstelling van de S tronic versnellingsbak hier veel mee te maken heeft want is vrij lui ingesteld. Verlegd ook te snel van versnelling. Audi A4 G-Tron Gemiddeld verbruik 5.3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dirk Geplaatst: 16 maart 2020 Delen Geplaatst: 16 maart 2020 2 uren geleden, Frédo zei: gaat hem niet over 0 tot 100 tijd of topsnelheid wat wel een verschil maakt is het gevoel bij hernemingen / koppel. tov een diesel is dit veel minder laat staan met een kleinere motor. voor mijn werk rij ik met een Seat Ibiza TGI 1.0. Ben benieuwd hoelang die koppeling het gaat uithouden aangezien ik telkens toeren moet maken om ergens weg te geraken. in 2de naar rood licht rijden dat dan op groen springt. no way zet maar snel in eerste of je valt zo goed als stil. De 2.0 in Gtron valt wel mee maar ik merk heel goed het verschil met een diesel. Er moet wel gezegd zijn dat de afstelling van de S tronic versnellingsbak hier veel mee te maken heeft want is vrij lui ingesteld. Verlegd ook te snel van versnelling. Er staat ook een s stand op de automaten van de vag groep A 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 16 maart 2020 Delen Geplaatst: 16 maart 2020 Die S stand gebruik ik nooit , tenzij per vergissing toen ik per ongeluk een een tikje tegen de pook had gegeven en ik me ergerde aan het late opschakelen. Mogen ze voor mijn part ook weg laten. Heb vroeger ook een 2.0 tdi gehad en ik heb het tractorgeluid en de veelvuldige eeuwigdurende dpf regeneraties nog geen moment gemist. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frédo Geplaatst: 16 maart 2020 Delen Geplaatst: 16 maart 2020 Zoveel verschil geeft die s stand niet Audi A4 G-Tron Gemiddeld verbruik 5.3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dirk Geplaatst: 17 maart 2020 Delen Geplaatst: 17 maart 2020 Op 15/1/2020 om 16:41, User zei: Een studie van het Duitse 'Zentrum für Energie, Klima und Gesellschaft' aangevraagd door het Duitse ADAC en de Oostenrijkse DAMTC van 12 september 2019 geeft aan dat CNG met 15% biomethaan de meest milieuvriendelijke brandstof is voor personenwagens. Elektrische personenwagens kunnen beter doen wanneer de elektriciteit voor 100% uit hernieuwbare energiebronnen komt. Met de huidige stroombronnen, is een elektrische wagen pas na 8 jaar beter voor het milieu dan een benzinewagen en na 14 jaar dan een diesel. https://www.adac.de/verkehr/tanken-kraftstoff-antrieb/alternative-antriebe/klimabilanz/?redirectId=quer.klimabilanz 18 uren geleden, Frédo zei: Zoveel verschil geeft die s stand niet Bij de Leon passat golf en octavia die ik heb gehad zijn de verschillen tussen d en s stand toch behoorlijk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frédo Geplaatst: 19 maart 2020 Delen Geplaatst: 19 maart 2020 2 meldingen op het werk van overmatig olieverbruik bij de Seat ibiza 1.0 CNG 1 Audi A4 G-Tron Gemiddeld verbruik 5.3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sertitude Geplaatst: 5 augustus 2020 Delen Geplaatst: 5 augustus 2020 Ik hoor weinig tot niets van dit model, hoewel er volgens mij toch een markt voor moet zijn: https://nl.skoda.be/models/kamiq/kamiq-cng ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 5 augustus 2020 Delen Geplaatst: 5 augustus 2020 5 uren geleden, Sertitude zei: Ik hoor weinig tot niets van dit model, hoewel er volgens mij toch een markt voor moet zijn: https://nl.skoda.be/models/kamiq/kamiq-cng Vinden de mensen 'm te duur? Ik kom aan een prijs van € 27.725: zie screenshot. Of verzwijgen de Skoda-dealers dit CNG-model? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 6 augustus 2020 Delen Geplaatst: 6 augustus 2020 Moeilijk te zeggen. Ik heb de Kamiq in het algemeen nog niet veel zien rondrijden, het is dan ook een nieuw(er) model. Onlangs spotte ik toevallig een kamiq op CNG in Oudsbergen. Zelfs ik was verrast dat deze wagen op CNG reed. Zowel van het model als dat dit op CNG zou rijden was ik verbaasd (zelfs als beheerder van deze website). Misschien dat er nog geen grootschalige promocampagne voor dit model is geweest, of misschien gaat het simpelweg geen hoogvlieger worden, dat kan ook Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 11 augustus 2020 Delen Geplaatst: 11 augustus 2020 https://www.neuwagenkauf.com/index.php?t=processsearch.php&leistung_min=&leistung_max=&kraftstoffart=4&master=1&profileID=81&searchdata={"fields"%3A{"109"%3A["4"]}} Nu bij onze Oosterburen te koop voor een kleine 17.000 euro. Bij de Belgische stealer vanaf 24.975 euro. 1 3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 14 augustus 2020 Delen Geplaatst: 14 augustus 2020 Ik denk dat het probleem is dat er maar een 1.0 TGI in wordt geduwd, en geen 1.5 of 2.0. dat zou beter passen bij zo'n wagen. Maar enkel de 1.0 TGI.... voor een wagen die nogal hoog is, en dan ook nog om en bij de 1300kg weegt, mag het toch iets meer zijn voor mij. Mijn vrouw rijdt met de 1.0TGI in haar Polo, en daar is het aangenaam mee rijden autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen