Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Seat Leon TGI 1.5

mechanik

Aanbevolen berichten

Op ‎2‎/‎08‎/‎2020 om 11:20, mechanik zei:

Verschil tussen CNG of benzine rijden kunnen we niet maken daar we tot nu toe altijd met diesels gereden hebben .... Het enige wat we spijtig vinden is dat de benzinetank zo heel klein gemaakt is. Met een tank van 7,6 liter benzine doe je echt niet heel veel  ….

Europese wetgeving legt dat op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Ondertussen houd ik het verbruik bij via de spiritmonitor maar die stelt me wel teleur...  vandaag tankte ik 18,62kg (tankinhoud is 17,3kg) en daardoor steeg mijn verbruik ineens alhoewel ik 502km met 1 tank gereden had... En seat geeft geen totaal verbruik in kg weer enkel gemiddeld en die stond op 3,2 kg voor deze tankbeurt 😊

aangepast door mechanik

1167335.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, mechanik zei:

Ondertussen houd ik het verbruik bij via de spiritmonitor maar die stelt me wel teleur... 

Mijn ervaring bij mijn octavia van 2018 is dat de bC (boordcomputer) niet correct is. 

Het gemiddelde dat je bij spritmonitor ziet is juister dan de BC, is berekend op alle verbruik dat je ingeeft.

Ikzelf rijd dikwijls met aanhangwagen, fietsendragen met 2 fietsen en zonder iets op de trekhaak.

Mijn rijstijl is normaal tot vlot.

Als je mijn verbruik ziet bij spritmonitor (zie handtekening hieronder) dan is dit meer dan mijn BC aangeeft.

Ik maakt dikwijls ritten onder de 3,5 kg volgens de BC, maar bij spritmonitor is mijn gemiddelde toch een pak hoger (lees correcter)

van wege de berekening op het langjarig gemiddelde....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/8/2020 om 18:00, mechanik zei:

vandaag tankte ik 18,62kg (tankinhoud is 17,3kg) en daardoor steeg mijn verbruik ineens alhoewel ik 502km met 1 tank gereden had... 

De hoeveelheid CNG die je in je tanks krijgt is afhankelijk van een aantal verschillende factoren, o.a. pompdruk, temperatuur enz... waardoor dit nogal kan afwijken van beurt tot beurt. Kan je niet vergelijken met het vullen van een benzine/diesel. Na x beurten heb je wel een gemiddelde staan dat je echte verbruik weergeeft.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/8/2020 om 11:20, mechanik zei:

We hebben lang moeten wachten, dankzij COVID-19, maar we zijn eindelijk in het bezit geraakt van onze 1ste wagen rijdend op CNG.

Bij het bestellen van de auto had ik gevraagd om de CNG sticker naast de nummerplaat te hangen maar bij het afhalen hing hij plompverloren op het kofferdeksel en dan nog in het midden ... niet rechts vanonder ofzo heb hun direct gevraagd om deze te herplakken wat zonder enig probleem gedaan werd ... nadien zag ik op de Ninoofsesteenweg nog een auto komende van garage De smet in Ninove met zo"n plompverloren sticker op kofferdeksel rondrijden ...

Het rijden op CNG viel heel goed mee en dit in combinatie van  de Adaptive Cruise Control (ACC) ingesteld op 110km/u hadden we een van verbruik 3kg/100km, volgens de boordcomputer ,voor onze rit naar Leignon en terug. Het gemiddeld gebruik sinds eerste tankbeurt zou rond de 3.2kg bedragen.

Verschil tussen CNG of benzine rijden kunnen we niet maken daar we tot nu toe altijd met diesels gereden hebben .... Het enige wat we spijtig vinden is dat de benzinetank zo heel klein gemaakt is. Met een tank van 7,6 liter benzine doe je echt niet heel veel  ....

SEAT TGI_1.jpg

SEAT TGI.jpg

mooie auto

kleine "reserve benzinetankjes" zijn vnl klein om de berekende CO2 uitstoot laag te houden

anders rijd je met een bifuel wagen (zoals de passat 22kg CNG, 31 ltr benzine - CO2 119)

practisch gezien hadden de constructeurs, vlgs mijn bescheiden mening, een "reserve" benzinetank moeten voorzien waar je toch minimaal ongeveer 200km mee weg kan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...