Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Pjötr

Passat variant 1.4 TSI ecofuel - cng

Recommended Posts

Beste allen,

Ik sta op het punt om in Duitsland een passat variant op CNG te gaan halen. Of beter gezegd, iemand gaat dat in mijn plaats doen bij een officiele dealer dus met Europese garantie.

Het model van 2012 of 2011 heeft circa 60.000 km. Iemand ervaringen hiermee, goede of slechte?

Is dit een betrouwbare wagen?

Dank. gr, Pieter

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er zijn op dit forum verschillende berichten over doorroestende CNG tanks op bepaalde VW modellen...best checken!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naast het feit van de roestende tanks waarbij VW bij een aantal modellen problemen mee heeft (gekend), is dit wel een heel betrouwbare wagen.
Het verbruik is goed en er zijn geen andere structurele problemen terug te vinden.

De tanks zullen moeten geïnspecteerd worden en er zijn terugroepacties hiervoor. Iedere VW van een bepaalde productiereeks zal worden teruggeroepen voor een inspectie aan de tanks én/of deze zullen worden vervangen.

Als ik me niet vergis ging het roesten van cng-tanks bij de Passat over modellen tussen 2006-2010.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Btw, er staat ook eentje te koop op 2dehands (via Myway)

http://www.2dehands.be/autos/volkswagen/passat/volkswagen-passat-variant-1-4-tsi-320977132.html

Of deze

http://www.2dehands.be/autos/volkswagen/passat/volkswagen-passat-variant-1-4-tsi-319624283.html

aangepast door Aardgasrijder
Extra link toegevoegd

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de wagens op de BE markt gescand. Zijn mooie wagens maar ik kan ze goedkoper en beter uitgerust vinden in DE, ook bij officiële dealers 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, Pjötr zei:

Ik heb de wagens op de BE markt gescand. Zijn mooie wagens maar ik kan ze goedkoper en beter uitgerust vinden in DE, ook bij officiële dealers 

Klopt, dit is zo voor 2dehands wagens als voor nieuwe wagens.
Prijsverschil is vaak erg hoog voor dezelfde wagen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 22/2/2017 om 21:04, Bjorn ecofuel zei:

Ik heb sinds vorige week een Passat Ecofuel variant Highline..eerst eerste ervaringen (500km) zijn zeer netjes..

nu eens rijbreik uittesten met de verschillende gaskwaliteiten.

H gas was ie mee volgetankt bij aflevering en 520km mee gehaald nu L gas hoop zomrond de 400 te halen..

rest van betrouwbaarheid is afwachten maar gastanks zijn al verv in 2015 ondank auto van Juni 2013 is

groetjes

En, geen nieuws = goed nieuws ?

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...