Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

trekhaak caddy 1.4tgi maxi dubbele cabine 2017

vevarco

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum maar wel al een tijdlang trouwe aardgasrijder. Ik ben momenteel op zoek naar een referentie om een trekhaak te monteren op een caddy maxi dubbele cabine van 2017. Op het coc of gelijkvormigheidsattest zijn de waarden voor de maximale trekmassa ingevuld dus wettelijk moet het toch kunnen of zie ik dat verkeerd. Ik weet dat er van deze wagens rondrijden met een trekhaak. Hopelijk word ik wat wijzer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben sinds kort een Caddy Maxi 1.4 TGI Family in huis.  (Voor het gemak: dat is een 'lange' Caddy met 7 zitplaatsen die rijdt op CNG.)

Ik wou hier ook een trekhaak laten onder laten plaatsen, maar mocht dit niet.  Bevestigingspunten hiervoor zijn nochtans onderin voorzien, trekhaken die er op passen zijn legio in de handel voor handen, de gastanks (groter dan die onder de 5-zitter) zitten niet in de weg, maar... 
De 7-zitter is niet gehomologeerd om met een aanhangwagen te mogen rijden.
Reden hiervoor is dat dan het maximaal belastbare gewicht (mogelijks) wordt overschreden wanneer er 7 personen in de wagen zitten én er nog eens een geladen aanhangwagen/caravan aangeprikt wordt.

Ik heb hier voor naar D'Ieteren gebeld en daar kreeg ik te horen dat er een eenvoudige *kuch* oplossing is!  Hahaa!  Simpelweg de achterste zitbank weghalen, de gordels definitief demonteren en dan de wagen laten re-homologeren naar een 5-zitter. B|
Met andere woorden; het gezamenlijke gewicht van de achterbank en dat van de twee dikkerds die er anders op zouden zitten ruften, compenseert het gewicht van een aanhangwagen/caravan mét lading.  O.o

Dat re-homologeren is niet gratis en je bent twee zitplaatsen kwijt, maar je wint hierbij wel de leute van een sleurhut.

Als ik dan kijk naar jouw wagen, waar er achterin helemaal géén banken staan (met "dubbele cabine" bedoel je toch "lichte vracht"?) dan zie ik niet in waarom je er geen trekhaak zou mogen onder steken.  Hell!  Zelfs twee, want er missen twee rijen zetels in je maxi brik!  :D

Bel anders voor alle zekerheid eens met je garage.  Doe je dit liever niet (want je bent bang dat ze je ineens een trekhaak willen aansmeren), bel dan zoals ik naar de D'Ieteren Service Desk.

En als je nog niet zou weten waar je je trekhaak gaat laten steken, kijk dan deze topic even in:

• Vind ik leuk 1

VW Golf VII Variant TGI

VW Caddy IV Maxi TGI

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vevarco een trekhaak monteren onder jouw caddy is zeker geen probleem !

Hoor eens bij enkele installateurs van trekhaken, geef je exacte model door en je zal horen dat het kan.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Aardgasrijder zei:

@vevarco een trekhaak monteren onder jouw caddy is zeker geen probleem !

Hoor eens bij enkele installateurs van trekhaken, geef je exacte model door en je zal horen dat het kan.

dat zie je ook op het gelijkvormigheids attest, hoeveel de wagen mag trekken, geremd, ongeremd en totaal toegelaten massa

staan daar de getallen ingevuld, kan je een trekhaak monteren (geen getallen=geen trekhaak toegelaten)

aangepast door Jan Robert
taalfout
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...