Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
satsurfer

Oorzaak ontplofte CNG VW Duitsland

Recommended Posts

Oorzaak ontplofte CNG tank
roest aan de gastank. Er liep een terugroepactie, waar deze wagen nog niet aan onderworpen geweest was. Er rijden nog 1.000 VW's rond die geen omwisseling van tanks gedaan heeft.

Rost am Gastank sei der Grund für den schweren Unfall gewesen. Ein Gutachten habe ergeben, dass der verrostete Behälter dem Druck bei der Betankung nicht standgehalten habe.
Weiter kein Erdgas für VW-Modelle

Ausgeschlossen von der Betankung sind die vom Rückruf betroffenen VW-Modelle Caddy,Passat und Touran – unabhängig vom Baujahr. 

Bei VW läuft seit Mai eine Rückrufaktion von Erdgasfahrzeugen. Dabei geht es um die Überprüfung und den Tausch von Gasflaschen. Ende August hatte VW mitgeteilt, die Rückrufe auszuweiten. Betroffen sind insgesamt etwa 36.450 Ecofuel-Fahrzeuge der Modelle Caddy, Passat und Touran der Modell-Jahrgänge 2006 bis 2010. Von den 6.850 in Deutschland zurückgerufenen Touran sind 75 Prozent umgerüstet – knapp 1.000 Autos sind also noch ungeprüft unterwegs. Auch der Unglücks-Touran war von dem Rückruf betroffen, nach Aussage eines VW-Sprechers waren die Gasflaschen noch nicht getauscht worden.

Reports Of Volkswagen Cars Exploding In European Gas Stations

ontploffing Tsjechië VW

VW ontploffing Zweden

aangepast door satsurfer
  • Triest 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Moeten wij ons nu ongerust maken?

Audi en VW hebben toch de lichtere en betere tanks dan Seat en Skoda?

Of vergis ik me hierin?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik weet het ook niet,ik herinner me wel een foto gezien te hebben van de onderkant van een cng wagen en daar zou je zelfs geen benzine meer in gegoten hebben, die metalen tanks,die gevoelig zijn voor roest,zou ik toch eens frequenter nakijken,de beschermingsplaten haal je er op een kwartiertje onderuit en dan kun je de tanks zien zitten,ik heb hier op het forum ergens een foto van mijn composiettanks,ik geloof bij onderstaande link.

aangepast door Bob

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@DannyDe golf en de A3 hebben inderdaad de composiete tanks.

De Skoda en Seat hebben de stalen tanks. Tot nu toe zijn er echter nog geen problemen bekend met deze tanks. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als deze tanks onbeschermd onder een wagen hangen,zijn ze in geen tijd hun buitenste bescherming kwijt.ik had een faber-fles die op het beton was gevallen en hierdoor beschadigd werd,de eigenaar vertikte het om de beschadiging te laten repareren,na 2 jr werd die afgekeurd.Als die zelfde fles goed onderhouden was geweest dan ging zonder problemen 15jr mee.

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo

Binnenkort heb ik een A4 G-Tron.

Ik ga ervan uit dat de CNG tanks uit niet corrossief materiaal zijn vervaardigd.

https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/power-from-gas-the-new-audi-a4-avant-g-tron-4966

The CNG tanks with an operating pressure of 200 bar at 15 degrees Celsius follow the Audi lightweight construction philosophy. Thanks to their innovative layout, they weigh 56 percent less than comparable steel cylinders. Their inner layer is a gas-tight matrix of polyamide. The second layer, a composite winding of carbon fiber-reinforced polymer (CFRP) and glass fiber-reinforced polymer (GFRP), provides for maximum strength. The third layer is pure GFRP and serves primarily as a visual inspection aid, turning milky white where damaged. Before being installed in a car, each tank is tested at 300 bar during production. The actual bursting pressure is much higher still and far exceeds the legal requirements.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, GuyL zei:

Hallo

Binnenkort heb ik een A4 G-Tron.

Ik ga ervan uit dat de CNG tanks uit niet corrossief materiaal zijn vervaardigd.

https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/power-from-gas-the-new-audi-a4-avant-g-tron-4966

Ja, dat klopt. Zoals je in de Engelstalige quote kan lezen bestaan die CNG-tanks uit een binnenste laag van polyamide (waar ze ook zwembroeken van maken ;)), de tweede laag van carbonfiber en een derde laag van glasfiber.

• Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 229.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...