Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Prijs CNG

Wimpies

Aanbevolen berichten

Goh in feite zie ik het zo niet.
CNG kostte een jaar geleden 1.02 € / kg (H-gas), de prijs van aardgas aan de pomp werd verlaagd door DATS omwille van de sterke daling van de dieselprijs destijds.

We zijn nu ongeveer 9 maanden verder toen die daling werd ingezet en de prijs ligt nu halverwege tussen de 0.94 € / kg en 1.04 € / kg wat het toen was. De prijs van diesel is met ongeveer 25 cent / liter gestegen het laatste jaar. Ook al is de prijs van aardgas niet gekoppeld aan die van de diesel, ik denk dat deze prijs billijk is.

Het is uiteraard jammer, maar als we in de buurlanden kijken zitten we in België gunstiger qua prijs van het aardgas aan de pomp.

Iemand die een andere mening heeft, laat je horen B|

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag het ook vrijdag aan dats vossenschijn.

Vijf jaar geleden was het daar 0.89, en is altijd de goedkoopste geweest.

Ik zit momenteel in Frankrijk, waar het ver over den euro is!! 

We zijn langs Luxemburg gepasseerd maar mijn vast station was nog steeds afgesloten....de bediende wist mij te zeggen dat er sommige vrij gegeven waren maar ze wist niet welke....

Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Vind ik leuk 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is dan nog zonder de kostprijs voor de distributie, dewelke serieus aan het stijgen zijn de laatste maanden .... ;)

Wij betalen per jaar meer aan meterkosten en distributiekosten dan aan m3 gas. Een thuisvulinstallatie is nog niet rendabel, maar het kan nog keren de komende jaren ... .

gr.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Aardgasrijder

De gasprijs is hier beter te volgen omdat deze in euro's is en vaak als basis wordt gebruikt voor contracten.

https://www.theice.com/products/27996665/TTF-Gas-Futures/data Dit is de gasprijs in €/MWH.

Hierin zie je niet alleen het effect van de gasprijs stijging zelf, over het algemeen normaal richting winter als er meer gas gebruikt gaat worden. Maar ook dat de dollar euro goedkoper wordt ten opzichte van de dollar.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren getankt L gas bij Dats in Kontich voor 0,85/kg. De pomp werkt prima en snel. De prijs is nu 6cent hoger als de vorige keer ong. 1 week geleden.

aangepast door niko

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

huh 0.61? Ik ben daar nog niet geweest, ga meestal bij Bruno in Winterslag of Bree.

Q8 Houthalen is L-gas en normaal gezien niet 100% kwaliteit.
Ik ben daarentegen in West Malle gaan tanken waar het ook L-gas is, maar de boordcomputer gaf daar ook 100% aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja kijk, ik ging normaal ook altijd bree of winterslag, maar aangezien ik evenveel km's rijd met die van de Q8 en auto geeft 100% aan, betaal ik graag die 0.61 €/kg, als ik merk dat dat veranderd ga ik terug om natuurlijk. Ik denk dat daar iets fout is gegaan, of ze willen echt wel meer klanten trekken voor de CNG. Valt me wel op dat ik daar nog nooit iemand anders (op 1 keer na) iemand anders heb CNG zien tanken. In Bree heb ik al meerdere malen moeten wachten om te tanken, en Winterslag zie ik gewoon dat te totaal-teller wel doortelt. En ik heb daar ook wel meestal iemand bij mij staan om vragen te stellen :D

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...