Ga naar inhoud

Nog een VW TGI rijder

Recommended Posts

Dag allemaal.

Na al effe meelezen toch maar besloten om mij hier ook te registreren.

Mijn naam is Koen mijn nickname is Bij en stamt vanuit mijn lange scoutscarrière waar ik ook deze totem kreeg.

Ik heb vorig jaar een nagelnieuwe Golf variant highline op CNG gekocht. Kleurtje is sunset red fotokes zal ik hier ook wel eens posten maar momenteel heb ik hier geen beschikbaar.

Volgende week gaat die voor de 2 de keer (30000 km) naar de garage voor onderhoud.

Tot hiertoe steeds zeer tevreden van de wagen.

Enig nadeel blijf ik vinden dat je eigenlijk zeer dikwijls richting pomp moet met die 16kg CNG is de actieradius in mijn geval iets rond de 300 km.(meestal op L gas)

Ik had liever die benzine tank van 50 l voor een stuk vervangen gezien door een extra CNG tank:D

Voor ons is CNG een (milieu)bewuste keuze geweest. Gas rijden was ons niet vreemd want we hebben de nodige jaren op LPG gereden (transporter en een Samurai) toen was het met elk motorisch probleem vingerwijzen van de garagist naar de LPG installateur en omgekeerd.

Omdat dit nu bij VW af fabriek met de nodige garantie geleverd werd heeft de keuze alleen maar gemakkelijker gemaakt.

Met mijn vorige wagen, een octavia II 90PK TDI heb ik meer dan 300000 Km gebold in 17 jaar. Ik hoop met deze CNG wagen het zelfde te kunnen doen.

Groeten

Koen

• Vind ik leuk 2

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 uren geleden, Bij zei:

Met mijn vorige wagen, een octavia II 90PK TDI heb ik meer dan 300000 Km gebold in 17 jaar.

Das inderdaad straf voor een model dat maar 12 jaar geleden op de markt gekomen is...:)

(Ocatvia II werd geproduceerd van 2004 tot 2013 wat op zich al redelijk lang is tegenwoordig)

aangepast door Lange_666
  • Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Sorry Lange_666

'T is inderdaad nen octavia I (bj1998)

was de beste koop dat ik tot hiertoe gedaan heb 2de hands van de garage gekocht 6jaar oud met 90000 km Motorisch nooit een probleem mee gehad maar alles dat er rond hing begon behoorlijk te verslijten en serieus geld te gaan kosten. Dus distributieriem nr 4 heb ik maar niet meer gestoken (da was dan 800€ meer budget voor de nieuwe :D)

• Vind ik leuk 1

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...