Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Sign in to follow this  
Peter_L80

Auto verkopen via online platform?

Recommended Posts

Hallo allen,

Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden als dit niet het juiste subforum is om deze vraag te stellen.

Mijn vriendin wil haar haar auto verkopen en is op het idee gekomen om dit online te doen om dat dit volgens haar de snelste manier is om dit te doen.

Ze heeft online een kenteken check laten doen op wijkopenautos.be en heeft op zich best een realistisch bod gekregen.

Is er hier iemand die ervaringen heeft met deze instantie (of met een soortgelijke) die tips kan geven?

Alvast bedankt!

Hoi Peter

Ik heb zelf nog niet verkocht via een dergelijk website. Ik ken 1 persoon die er via verkocht heeft en de rest heb ik van andere fora opgepikt.
Hetgeen je moet weten is dat het een firma is die werkt via opkopers. Iedere provincie heeft er minimum eentje.
Je krijgt een gratis taxatie van je wagen, meestal is die boven de marktwaarde en lijkt het een goede deal.B|

Je regelt een afspraak en dan begint het 'spel'. Er is ergens een krasje, een deukje,... alles wordt dan in mindering gebracht en de prijs die je aanvankelijk had ligt dan vaak een stuk lager als je een nieuwe taxatie krijgt.
Het staat je vrij om er dan op in te gaan of niet.
Hou voor jezelf steeds een prijs in gedachte dat de mininumprijs is dat je wil krijgen, krijg je dit niet, dan rij je terug weg en probeer je het via Kapaza of 2dehands, maar neem er dan wel bij dat iedereen wil afdingen tot in het absurde toe B|
Bepaalde mensen/culturen komen dan bij je langs om eerst akkoord te gaan met je prijs, maar dan begint datzelfde spel van afdingen. Meestal zijn dat ook opkopers, ik heb de indruk dat niet veel particulieren zelf een wagen gaan kopen via kapaza, maar daar kan ik fout in zijn.

Boodschap om te onthouden, wil je een snelle verkoop en een redelijke prijs zonder omkijken? Dan kan wijkopenautos.be een goede service zijn.
Wagen verkopen, geld innen en niet meer achterom kijken, zo snel kan het gaan :D

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Ik heb daar ook eens een vraag gedaan voor mijn Dacia sandero diesel van 6jaar oud en toen 65000km. Bod van wij kopen auto's was 2500€ toch ook eens gevraagd bij mijn garagist hij gaf me 5000€.

Ik ben niet op het bod ingegaan maar heb nog maanden mail gekregen van die mannen ....

Ondertussen maar besloten om met dien auto nog wa jaren verder te bollen.

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Wegblijven, heb ik ook geprobeerd. (Hier vind je een uitgebreid topic over deze gasten)
1. Op de site lokken ze je met een leuk aanbod.

2. Afspraak maken online en als die dan al niet wordt uitgesteld, vinden ze gegarandeerd wat om de "beloofde" prijs naar beneden te halen.

3. Als je niet afmeldt blijf je wekenlang mails/telefoons krijgen

Besluit: zèlf verkopen. Mijn 2010 Volvo XC90 (toch niet het meest commerciële model) op 2 dagen verkocht via 2deHands, 1.900 € boven de inruilwaarde garage. 
Ik heb dat trouwens altijd al gedaan, ook bij aankoop nieuwe wagen: eerst korting bedingen, dan vragen wat ze geven voor overname (en niet omgekeerd) en dan zelf verkopen :P 

Edited by JoBé
link
  • Bedankt 1

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png