Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Audi A4 G-tron

Brembos

Aanbevolen berichten

@muscles ook dat zal snel wennen.
Hoe vaak rijdt een doornsee automobilist 300 km per dag of meer?

Het merendeel van de autogebruikers rijdt dagelijks slechts tientallen kilometers woonwerkverkeer.

Het gemiddelde was 40 km zag ik onlangs bij een studie van Acerta.

Als het over reizen met een elektrische wagen gaat, dan denk ik ook dat dat meevalt.
Normaal gezien (als je je houdt aan rij-en rusttijden), dan zou je na iedere 2 uur ook even een pauze moeten nemen, ik denk dat dit dus allemaal wel meevalt :D

Reizen met een CNG-wagen had hetzelfde 'euvel', daar stond je ook na 300-400 km aan de kant, de VW Caddy uitgezonderd.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

@muscles ook dat zal snel wennen.
Hoe vaak rijdt een doornsee automobilist 300 km per dag of meer?

Het merendeel van de autogebruikers rijdt dagelijks slechts tientallen kilometers woonwerkverkeer.

Het gemiddelde was 40 km zag ik onlangs bij een studie van Acerta.

Als het over reizen met een elektrische wagen gaat, dan denk ik ook dat dat meevalt.
Normaal gezien (als je je houdt aan rij-en rusttijden), dan zou je na iedere 2 uur ook even een pauze moeten nemen, ik denk dat dit dus allemaal wel meevalt :D

Reizen met een CNG-wagen had hetzelfde 'euvel', daar stond je ook na 300-400 km aan de kant, de VW Caddy uitgezonderd.

Ja aan de kant voor 10 min en terug tankje vol bij elektrisch een beetje langer

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, dirk zei:

Ja aan de kant voor 10 min en terug tankje vol bij elektrisch een beetje langer

De Tesla's (an andere EV's) laden via de snelladers vaak ook niet langer dan 10 minuten a 15 minuten per keer. Aangezien je niet continu tot 0% en terug naar 100% wilt laden (slecht voor de batterij). 20% a 30% tot 80% laden kan veel sneller. Dus 2 uur rijden en 10 a 15 minuten pauze kan prima. Dat eerste stukje 0% - 20% en het laatste stukje 80-100% duurt het langste om de batterij levensduur te behouden.

Toevoeging: Dit is een trip planner van tesla uit 2021; 7 uur rijden (incl pauze) 2 stops 15 min en 25 min voor 540 km (en die 2e stop is vooral om er voor te zorgen dat je op je bestemming niet nog een lader hoeft te zoeken). De hele trip kon in principe zonder laden gedaan worden volgens de poster. Hier komt het beschermen vd batterij dus ook in het spel. Helemaal ontladen is geen probleem maar je moet het niet iedere keer doen, net zoals bij je GSM).
PNG image.png

aangepast door JEGO
Toevoeging

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Audi moet ik ook elke 350 km de autobaan af om te gaan tanken bij een vakantietrip naar het zuiden dus dat komt gelijk uit. Dan ben je ook makkelijk een half uurtje kwijt. Voor de rest doe ik amper 500 km per maand. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Waarschijnlijk voor de laatste keer gaan tanken met de Audi. Maandag komt de Tesla. Nu op het gemak een koper zoeken. De wagen staat droog opgeborgen en gepoetst in de garage. Hij wordt precies zuiniger met de dag…IMG_2759.thumb.jpeg.17b98f77dd8ac48a59d7c05c914b4615.jpeg

aangepast door Brembos
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...