Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Een belangrijk aandachtspunt voor andere herstelde gaskleppen!


kristiaan

Aanbevolen berichten

ik wist niet waar dit te zetten, misschien een nieuw sub forum maken met wat keuringen en cng betreft.

Let goed op het feit dat iedere herstelling aan de hoge druk installatie onderhevige is aan een technische keuring!

De erkende hersteller dient een document in te vullen (verslag van de gebeurde hertellingen) dat samen met de wagen bij een keuringsstation dient aangeboden te worden en gevalideerd moet worden.

Mijn garage heeft dit niet gedaan, ik vond per ongeluk het document in de wagen toen ik op zoek was naar mijn factuur....

De termijn die erop stond is inmiddels verlopen. Niemand had me daar iets over gezegd en ik ben dan ook van oordeel dat als het om een garantie geval gaat zoals bij mij, de garage hier dan ook voor had moeten zorgen!

Ik kreeg hier, na contact met een keuringsstation, ook bevestiging over .

aangepast door kristiaan
  • Vind ik leuk 1

Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dealer was hiervan niet van de hoogte , Ik ben de 2de met dit probleem en waarschijnlijk had de 1ste persoon die ook niet gezien

ze hebben gebeld naar Tienen , waar de wagen is gerepareerd

antwoord van Tienen is : wettelijk gezien is dit inderdaad nodig , maar heel het systeem is volledig nagekeken en op de keuring gaan ze enkel met een gasmeterke rond

Indien je twijfelt aan de hersteller mag je gerust naar de keuring..

De reparatie is nergens geboekt en zou geen probleem zijn indien je niet naar de keuring bent geweest na de reparatie

 


Fiat 500L => 755818_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Danny268 zei:

....

De reparatie is nergens geboekt en zou geen probleem zijn indien je niet naar de keuring bent geweest na de reparatie

 

Als de reparatie nergens geboekt staat kan je best het papier niet in de wagen laten liggen, naar mijn mening...

Want met een "niet gevalideerd" officieel document rondrijden is om moeilijkheden vragen, bij bv. een ernstig ongeval ...

 


Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg net een aangetekend schrijven( van Buga!) met een nieuw document van de hersteller en met het verzoek om mijn wagen ter keuring aan te bieden voor 18 oktober......!

Aangezien het hier om een herstelling in garantie gaat, zou je toch mogen verwachten dat je garage alles afwerkt omtrent de oplossing van het probleem, ook de technische controle enz ....!


Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 23-9-2016 om 11:03, kristiaan zei:

Ik kreeg net een aangetekend schrijven( van Buga!) met een nieuw document van de hersteller en met het verzoek om mijn wagen ter keuring aan te bieden voor 18 oktober......!

Aangezien het hier om een herstelling in garantie gaat, zou je toch mogen verwachten dat je garage alles afwerkt omtrent de oplossing van het probleem, ook de technische controle enz ....!

Ik moest met mijn nieuwe wagen naar de keuring omdat er een trekhaak onder stond... Ik werd afgekeurd door het gebrek aan een CNG-sticker en kon dus naar de herkeuring. Ik heb boos met de garage gebeld en ze zouden mij de herkeuring en sticker terugbetalen... (de tijd en gas die ik opreed wss niet..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...