Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Onderhoudskosten VW Golf TGI (Variant) (cng-aardgas)

Aardgasrijder

Aanbevolen berichten

Gisteren onderhoud 75000 km dus klein onderhoud met oliewissel. Bleken ook nog de remblokken vooraan versleten.... rekeningeske van 374€ (bij LAC lier)

(remblokskes was al 240€)

• Bedankt 1
  • Triest 1

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Bij zei:

Bleken ook nog de remblokken vooraan versleten.... rekeningeske van 374€ (bij LAC lier)

Amai mijn oor !

240€ alleen voor de remblokken te vervangen? Misschien ook de remvloeistof vervangen dan?

Remblokken kosten iets van 40€ per set, en op een klein uurtje heb ik ze wel vervangen.

Ik heb nu zo'n 95.000 km en tegen het einde van het jaar ga ik ook  (voor het eerst) vooraan de remblokken vervangen (nog niet echt nodig, maar kom).

Dan neem ik ook maar ineens de remschijven erbij.

De kost van een set remblokken én schijven (diam. 312) is 140€ incl. transportkosten (van 'premium' merk ATE (OEM)).

Het is hetzelfde type als op mijn vorige auto (Skoda Superb) stonden dus ik weet waar ik aan toe ben.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Deze voormiddag is mijn Golf Variant binnengegaan voor zijn eerste onderhoud (15.000 km) bij De Kimpe in Outer/Ninove.

Om 9u00 ben ik de "directe receptie" binnengereden en om 9u46 zag ik mijn wagen opnieuw uit de garage komen ?

Intussen een praatje gemaakt met de zaakvoerder ivm de verkoop van CNG-wagens. Door de WLTP-toestanden en het feit dat de Golf Variant een hele tijd uit circulatie geweest is, slabakt de verkoop van de CNG-voertuigen helaas wat. De zaakvoerder wijt het probleem ook aan VW zelf, dat succesvolle modellen zoals de Passat en de Touran niet langer aanbiedt op CNG. Onbegrijpelijk volgens hem. Naar eigen zeggen krijgt hij ook nergens een zinnige uitleg waarom VW niet meer volop inzet op CNG. De Caddy (Maxi) daarentegen is de best verkopende wagen van de huidige CNG-vloot van Volkswagen.

Prijs onderhoud 15.000 km --> 136,73 EUR

Golf.jpg

IMG_4311.JPG

aangepast door DeNbEiRe_84
  • Bedankt 2

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...
15 uren geleden, Brembos zei:

Ik had voor morgen online een onderhoud ingepland (75.000 km) bij Rietje Kapellen en kreeg vandaag bericht dat ik de auto morgen in Zwijndrecht mag binnen brengen !  Blijkbaar een foutje in hun planning....Nieuwe afspraak Kapellen slechts mogelijk vanaf 24/6 maar ben dan  op verlof met de auto. Prijsraming was overigens 350 euro incl btw (extra werk bougies). Rietje laat hier een serieuze steek vallen. Ik maak morgen dan maar een afspraak bij een onafhankelijke garage , de 4 jaar garantie is toch net afgelopen.

Extra werk bougies?

Zijn die bij jou dan niet vervangen op 60.000 km?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 4 jaar of 60.000 km zei men bij Rietje. Ondertussen afspraak gemaakt bij een onafhankelijke garage in de buurt. Wel aangedrongen dat ze zeker de juiste oliesoort en bougies voor een TGI  gebruiken. Misschien best ook eens de luchtfilter laten vervangen. Nog altijd de eerste en normaal gezien pas voorzien op 90.000 km.  Iemand een idee hoeveel het  vervangen van remblokken + schijven vooraan bij de officiele dealer kost ? Die zijn ook ver versleten en laat ik dus ineens ook vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk terug te vinden.

Ik heb iets in NL gevonden, maar weet niet als dit representatief is voor BE.

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5694527

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Brembos zei:

Na 4 jaar of 60.000 km zei men bij Rietje. Ondertussen afspraak gemaakt bij een onafhankelijke garage in de buurt. Wel aangedrongen dat ze zeker de juiste oliesoort en bougies voor een TGI  gebruiken. Misschien best ook eens de luchtfilter laten vervangen. Nog altijd de eerste en normaal gezien pas voorzien op 90.000 km.  Iemand een idee hoeveel het  vervangen van remblokken + schijven vooraan bij de officiele dealer kost ? Die zijn ook ver versleten en laat ik dus ineens ook vervangen.

4 jaar of 60.000km : Wat eerst komt natuurlijk !

Gisteren zijn de nieuwe remschijven (312 mm) en remblokken voor de Touran thuis geleverd.

Merk is Ferrodo (een merk van Federal Mogul);  aangekocht bij Yakarouler.be

Schijven : 71,23 € (voor de set van 2 stuks) en remblokken 1€ (Speciale aktie).

Samen met een set ruitenwissers (Bosch) en een oliefilter (Mann) thuis geleverd voor een totaalprijs van 114.77€

Nu nog wachten op een beetje zonnig weer om ze er op te zetten...

Eerste vervanging nu bij +/- 100.000 km. Misschien konden ze nog gerust een paar 10-duizend km verder maar deze aanbieding kon ik moeilijk laten liggen.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Brembos zei:

Vandaag onderhoud 75.000 km laten doen bij een onafhankelijke garage. Olie + filter , nieuwe bougies en nieuwe remblokken voor. Schijven waren nog niet versleten. Totaal te betalen : € 415.33 incl btw.

Dinsdag is mijn onderhoud van 75.000 km gepland, bij een officiële Volkswagen garage. 

Ik heb me voorgenomen nog eventjes naar de officiële garages te gaan, met de gratis pechverhelping die ze geven als je altijd op onderhoud gaat, vooral door het niet aanwezig zijn van het reservewiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Shortlease zei:

Dinsdag is mijn onderhoud van 75.000 km gepland, bij een officiële Volkswagen garage. 

Ik heb me voorgenomen nog eventjes naar de officiële garages te gaan, met de gratis pechverhelping die ze geven als je altijd op onderhoud gaat, vooral door het niet aanwezig zijn van het reservewiel.

Er bestaan toch ook autoverzekeringen waar de gratis pechverhelping inbegrepen is, dacht ik.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, Shortlease zei:

Ook een oplossing, zal het moeten navragen. Maar dan is de vraag nog welke niet officiële garages al met CNG kunnen werken..

Het is eigenlijk alleen de vervanging van de bougies dat een verschil maakt met een benzinemotor. Voor de rest is het onderhoud hetzelfde.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/4/2019 om 12:52, Lange_666 zei:

ROVERHEID mag met hoofdletters geschreven worden.

Dat je op de milieubijdrage ook nog eens 21% BTW dient te betalen is er toch over.

de milieubijdrage is eigenlijk een verdoken belasting; belastingen heffen op belastingen kan nl niet.

net zoals je in je belastingsaangifte ook geen belastingen als kosten kan inbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Gisteren eerste onderhoud 15.000 kilometer laten uitvoeren bij Verellen in Geel voor het best nog schappelijke bedrag van 138,98 EUR. De auto de avond voordien binnen gebracht wegens extra werkzaamheden wegens een terugroepactie (achterbank) en kort na de middag netjes opgebeld wanneer deze klaar was.

Olieservices, oliefilter, dichting carterstop, carterstop, olie 505.01 en helaas ook drie bouten voor de bodemplaat (WHT000729A) aan 1,70 EUR per stuk, wat toch weer 5,00 euro extra maakt. (Ruitensproeiervloeistof diende niet bijgevuld te worden.)

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • 4 maanden later...

@Pé DAELEMMER cng wagens krijgen geen longlife olie maar gewone olie omdat iedere 15.000 km een oliewissel wordt voorgeschreven. 

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...