Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Onderhoudskosten VW Golf TGI (Variant) (cng-aardgas)

Aardgasrijder

Aanbevolen berichten

Prijs voor de bougies is op zich niet overdreven... Ze zijn inderdaad duurder als een gewone bougies voor een benzinewagen, maar op zich niet zo veel duurder hoor.

https://shop.ahw-shop.de/original-vw-audi-zuendkerze-longlife-04e905602-zuendspule-ngk (daar kan je ze online kopen, de onlineprijs is altijd goedkoper dan bij een garagist)

Ik zie wel Longlife onderhoud, normaal gesproken is het een gewoon onderhoud.

Wat is accu geladen?

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Prijs voor de bougies is op zich niet overdreven... Ze zijn inderdaad duurder als een gewone bougies voor een benzinewagen, maar op zich niet zo veel duurder hoor.

https://shop.ahw-shop.de/original-vw-audi-zuendkerze-longlife-04e905602-zuendspule-ngk (daar kan je ze online kopen, de onlineprijs is altijd goedkoper dan bij een garagist)

Ik zie wel Longlife onderhoud, normaal gesproken is het een gewoon onderhoud.

Wat is accu geladen?

ik heb een lijst gekregen met alle uitgevoerde handelingen, ik zal die later eens uploaden hier.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laden van de accu? Voor 8 euro en een chick...:S

Prijs ruitenwissers vind ik niet zo'n probleem omdat mijn algemene ervaring is dat de "originele" ruitenwissers van heel goede kwaliteit zijn.

Aftermarket wissers zijn dikwijls snel versleten en en piepen dikwijls snel, ook de dure van Bosch.

Wat me dan weer wel stoort is waarom ze vervangen zijn? Beschadigd, versleten of omdat ze al 60.000km meegingen (ik verdenk het laatste).

Wat als je net je wissers zelf vervangen hebt? Was er gevraagd om ze te vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Lange_666 zei:

Prijs ruitenwissers vind ik niet zo'n probleem omdat mijn algemene ervaring is dat de "originele" ruitenwissers van heel goede kwaliteit zijn.

Aftermarket wissers zijn dikwijls snel versleten en en piepen dikwijls snel, ook de dure van Bosch.

Wat me dan weer wel stoort is waarom ze vervangen zijn? Beschadigd, versleten of omdat ze al 60.000km meegingen (ik verdenk het laatste).

Wat als je net je wissers zelf vervangen hebt? Was er gevraagd om ze te vervangen?

Goh, ik zit met een kleine beschadiging aan de linkerkant van mijn voorruit, uit het zicht van de chauffeur maar ik denk dat de linker ruitenwisser gewoon sneller slijt daardoor.

En ja, men heeft me eerst opgebeld ivm die ruitenwissers.

Een nieuwe ruit vooraan zal me een pak meer kosten dan af en toe een ruitenwisser vervangen denk ik....

aangepast door Franciskine
Link naar reactie
Delen op andere sites

@pluxy klopt, maar dat heb je steeds met 'merk'onderdelen.

Vorig jaar heeft 'voor t zelfde geld' van de VRT ook laten vallen dat een filter van Renault en een merkloze hetzelfde was, enkel het stempeltje van Renault ontbrak toen, maar ze kwamen van dezelfde band gerold.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor bougies heb ik deze gemonteerd

Bougies NGK SIZFR6A6D Iridium-Platinum art.

91629

zie Bijlage : door VAG aanbevolen after-market bougies voor TSI-ecofuel (CNG dus)

EN ik heb ze gekocht voor 40.7€ (voor 4 stuks)

Zie ook in forum 'zelf onderhoud uitvoeren op CNG wagen'

De bougies die er uit kwamen waren van dezelfde bouwvorm (zeer spitse centrale elektrode en 1 massa)

Sindsdien nog maar 36.000 km gebold, dus kan er nog wel even mee door.

Bougies NGK 2009_02_03_TSI_Eco_Fuel.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Op 25/1/2019 om 11:33, Lange_666 zei:

Ruitenwissers uit de fabriek en die van Bosch komen beiden van bij Bosch in Tienen, lijkt me toch sterk dat Bosch voor haar eigen merk minderwaardige producten zou gebruiken ?

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lange_666 zei:

Misschien mezelf een beetje verkeerd uitgedrukt.

"Ook de dure van Bosch" slaat eigenlijk enkel op het piepen. Kwa levensduur OK.

Maar dat gepiep stoort me mateloos.

Gepiep? Dat zal dan wel Chinese namaak zijn !

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Lange_666 zei:

Ooit zelf gekochte setjes bij een erkende handelaar, laatste set op mijn Golf kwam gratis bij een herstelling bij Carglass.

Ze piepten niet van in 't begin maar toch nogal snel, in ieder geval sneller dan de originele die ze er af fabriek op steken (mijn mening).

Da's in alle geval geen goede reclame voor Carglass. Gelukkig zijn er andere, concurrende bedrijven waar je je autoruiten ook kan laten repareren en vervangen zoals o.a. Autoglass Clinic.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lange_666 zei:

't waren nochtans Bosch ruitenwissers die ik erbij kreeg bij Carglass. Chinese set?

Ik heb ze hier ook nog liggen, al meer dan een jaar... Dat belooft ?

• Hahaha 1

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Brembos zei:

Ik koop mijn Bosch ruitenwissers altijd op Amazon.de . Veel goedkoper dan in Belgie en prima kwaliteit. Laatste set kostte minder dan 25 euro dacht ik.

Heb ik voor de zomer ook gedaan. Scherpe prijs en dik content. 

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...