FrankR Geplaatst: 20 januari 2020 Delen Geplaatst: 20 januari 2020 Weet iemand of het nodig is dat ik mijn benzine tank af en toe (deels) leeg rijd? Ik rijd immers bijna uitsluitend op CNG en spreek mijn (reserve)tank met benzine zelden aan. Kan die benzine na enige tijd "slecht" worden of schadelijk? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 20 januari 2020 Delen Geplaatst: 20 januari 2020 @FrankR er lopen al gelijkaardige onderwerpen op het forum. Ik raad je aan om 6-maandelijks je tank volledig leeg te rijden. De benzine e10 of oude 95 is beperkter houdbaar dan de super98 E5. Ik tank trouwens tegenwoordig super 98 E5 omwille van de langere houdbaarheid. Kijk waar de E5 goedkoop is en doe je tank daar vol. De geringe meerprijs en die paar liters die je jaarlijks tanktmaken de rekening niet hoor. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 22 januari 2020 Delen Geplaatst: 22 januari 2020 Ik raad je ook aan om (zeker jaarlijks) product toe te voegen om de motor te reinigen en minstens 2x per jaar leeg te rijden. Ik reed zowat uitsluitend op CNG en heb met product maar net kunnen vermijden dat mijn brandstofsproeiers zo verstopten dat ik ze moest vervangen. Dat zou me volgens forumleden tot 1500 euro gekost kunnen hebben. Voor dat geld kan je al wat kilometers op benzine doen EN product aanschaffen. VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wannes Geplaatst: 22 januari 2020 Delen Geplaatst: 22 januari 2020 Welk product? Want op die site van Tunap geraak ik er niet uit. Te veel keuze Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 22 januari 2020 Delen Geplaatst: 22 januari 2020 Ik kocht dit. VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 22 januari 2020 Delen Geplaatst: 22 januari 2020 Ik moet er wel bij vermelden dat de garage er anderhalve maand eerder ook product bij had gedaan. Welk zij gebruikt hebben, weet ik niet. Ik heb mijn tank nagenoeg leeg gereden en bij het vullen een half flesje toegevoegd (Ik heb een tank voor maar 13 liter en een flesje is bedoeld voor minstens 20 liter). VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 22 januari 2020 Delen Geplaatst: 22 januari 2020 De injector cleaner van Wynns heb ik ook al 1 keer gebruikt bij mijn Touran. De laatste keer heb ik bij mijn Octavia Eurol petrol injecion cleaner gekocht. https://www.winparts.nl/filters-vloeistoffen/additieven-reparatie/c751/eurol-petrol-injection-cleaner/p378835.html Voor onze diesel heb ik toen de diesel versie gekocht van Eurol. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 22 januari 2020 Delen Geplaatst: 22 januari 2020 Wat is dat allemaal? Ik heb bij mijn Skoda Octavia G-Tec NOOIT een extra product toegevoegd en NOOIT problemen gehad met de injectoren. Eén keer - bij de daarvoor voorziene kilometerstand - werden de injectoren door nieuwe vervangen (speciale injectoren specifiek voor aardgasmotoren). Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 22 januari 2020 Delen Geplaatst: 22 januari 2020 @muscles ik heb het product eenmalig gekocht, gewoon uit preventie na de berichten op het forum. Mijn benzine van de Octavia bleef ook altijd lang in mijn tank zitten en ik wilde het systeem eens een keer goed spoelen, vandaar de aankoop. Voor de Touran net hetzelfde verhaal. Het is een wagen van 10 jaar en ik ook dit brandstofsysteem heb ik hierdoor een keer goed laten spoelen. Die injectorcleaners verhogen eigenlijk het octaangehalte van de brandstof met nog wat extra stoffen erbij, waardoor je een reiniging krijgt van je injectoren. Voor onze diesel heb ik dit ook gedaan om dezelfde reden. Zowel de Touran als de C4 Grand Picasso zijn geïmporteerde 2dehands wagens, de 10 euro voor de reiniging was het me wel waard. Je weet nooit wat zo'n wagen allemaal heeft meegemaakt en dus ik wilde de injectoren reinigen. Het is dus zeker geen verplichting, het zal geen schade aanbrengen aan je motor, het blaast enkel wat eventuele vervuiling van je injectoren af. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
NickVG Geplaatst: 22 januari 2020 Delen Geplaatst: 22 januari 2020 2 uren geleden, muscles zei: Wat is dat allemaal? Ik heb bij mijn Skoda Octavia G-Tec NOOIT een extra product toegevoegd en NOOIT problemen gehad met de injectoren. Eén keer - bij de daarvoor voorziene kilometerstand - werden de injectoren door nieuwe vervangen (speciale injectoren specifiek voor aardgasmotoren). Bedankt, ik was even aan het stressen dat dat "moest". 1 Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wannes Geplaatst: 22 januari 2020 Delen Geplaatst: 22 januari 2020 @muscles maar misschien rijdt je vaak op benzine? Ik rij bijna uitsluitend op cng, voor benzine moet ik al moeite doen en dan is het vaak nog geen half bakje (Ik tank wel altijd 98, die paar euro gaat het dan ook niet maken) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 22 januari 2020 Delen Geplaatst: 22 januari 2020 @muscles Staat er nergens op je facturen "additief" ? Bij een vroegere garage waar ik ging, stond dat er altijd op na een groot onderhoud. Was wel bij een gewone benzine auto eind jaren '90 / begin jaren '00. Bij andere garages heb ik het echter niet meer op de factuur gezien. Vorige week maandag kwam zoonlief terug met de CNG'er met de melding dat er een "oranje lampje" brandde. Het was dat lampje van het "motorblok" + melding "laat motor nakijken". Mmmh, de auto had zo'n 10.000 km gereden op bijna enkel CNG. Tijd voor zijn "medicatie" : enkel op benzine rijden + nu ook zo'n busje toevoegen. Zo'n busje doe ik niet alle 10.000 km, dit is denk ik de 2e of 3e keer op een totaal van 120.000 km. Na 1 1/2 benzinebak (er kan zo'n 40 liter in) of ongeveer 1.000 km : tataaa !!! Lampje weg ! En nee, het lampje is niet kapot... Bij contact aan, brandt het. Na starten, gaat het uit. Ik heb al busjes gebruikt van Wynns, Bardahl en dit laatste is van Valvoline. Merk maakt echt niks uit : ze kuisen allemaal de rommel op . Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 22 januari 2020 Delen Geplaatst: 22 januari 2020 Wij hebben dat gevraagd bij aankoop onze caddy en werd niet aanbevolen. Schoonzuster heeft passat en deze heeft het wel nodig gehad. En rijd veel gecombinerd. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 22 januari 2020 Delen Geplaatst: 22 januari 2020 5 uren geleden, wannes zei: @muscles maar misschien rijdt je vaak op benzine? Ik rij bijna uitsluitend op cng, voor benzine moet ik al moeite doen en dan is het vaak nog geen half bakje (Ik tank wel altijd 98, die paar euro gaat het dan ook niet maken) Ik reed in verhouding nogal vaak op Super 98 omdat ik dikwijls naar Tongeren moest om te gaan tanken (vijftal km heen, en twee km terug op benzine). Dat was ook het geval als ik bij de Q8 in Houthalen ging. Als je dan weet dat ik drie tot vier keer per jaar naar Hongarije op vakantie reisde, en ene keer ginder rij je de CNG sowieso op en ik ging dan niet speciaal 2 x 50 km rijden om CNG te gaan tanken. Dus in Hongarije zelf reed ik vooral op benzine. Ginder was het nog altijd gewone Euro 95, niet de E10. Benzine met 100 octaan kan je bij de tankstations van Mol tanken maar niet elk Mol-tankstation verkoopt dat. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 22 januari 2020 Delen Geplaatst: 22 januari 2020 1 uur terug, Koen C zei: @muscles Staat er nergens op je facturen "additief" ? Bij een vroegere garage waar ik ging, stond dat er altijd op na een groot onderhoud. Ik ben slechts een korte tijd naar een officiële Skoda-garage geweest, nl. tot de garantieperiode voorbij was. En nadien heb ik het bij een goedkope, ervaren garagist laten doen: daar was ik altijd bij. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan Robert Geplaatst: 25 januari 2020 Delen Geplaatst: 25 januari 2020 Op 22/1/2020 om 09:59, wannes zei: Welk product? Want op die site van Tunap geraak ik er niet uit. Te veel keuze https://www.tunap.be/producten/brandstofsysteem/mf-974-benzine-injectiereiniger tunap 974 Ik heb vorig jaar wat problemen gehad met starten/rijden op benzine. 1 busje tunap 974 (voor tank 30 liter) en dan ongeveer 800 km op benzine gereden, probleem was weg (benzine E5 octaan 98). Ik doe ongeveer 2000 km/maand, rij bijna altijd op cng, om de 3 à 4 maanden rij ik de benzinetank voor 3/4de leeg (1 benzinetank 32 liter is goed voor 400 à 450 km, dus zo'n 300 km op benzine) Hou je nog 1/4de benzine in de tank, dan zou tunap nog wat aan de tankzijden blijven kleven en werkt het product dan 1 jaar (dus tank niet volledig leegrijden), volgens info Tavernier. Dus 1 busje tunap per jaar en het zal wel lukken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 25 januari 2020 Delen Geplaatst: 25 januari 2020 Ik doe dik 3000km per maand en tankte maar om de 6 maanden benzine bij in mijn tank van 13 liter. (Dus bijna 20.000 km voor ik benzine bijtankte) Ik vind het nu wel ietwat logisch dat ik problemen kreeg met de sproeiers voor benzine. Nu tank ik om de 3 à 4 maanden benzine en 1x per jaar "van het buske bijdoen". (Ik twee beurten want kleine tank) VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen