Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
KerstKerst
Sign in to follow this  
Jempi

Kleppen van een CNG-wagen SsangYong

Recommended Posts

Heeft iemand al meer info betreft dit item?

>>>> sorry, nog even een aanvulling.

Heb me laten verleiden voor een testrit met een bepaald type en merk (SsangYong Korando).

ook met de optie CNG.

Mijn vraag is dan ook specifiek, wat met die "versterkte kleppen"?

Want de cng is hier inderdaad niet af-fabriek in gemonteerd.

Of die kleppentoestanden dan te controleren zijn (wat ik vermoed niet het geval zal zijn).

En indien er eventueel iemand info zou hebben van de motoren van SsangYong zelf.

Eens horen zeggen dat dit "mercedes" motoren zouden zijn, als die dan al betere zouden zijn is nog wel de vraag 

en/of werken deze motoren misschien wel met een verouderde technologie !!!

Enfin, dat is misschien stof voor een ander item, alhoewel ;-)

@Jempi je kan hiervoor best contact opnemen met een installateur die naplaatsingen doet, ofwel deze die specifiek Ssang Yong doet, ofwel in het algemeen een andere installateur.

Wat vaak voorkomt, daarom niet specifiek bij deze wagen, is dat er een externe smering wordt voorzien om de kleppen te smeren.

Dit is een potje dat je dient bij te vullen in je motorruimte.

Valvecare van Prins, is te gebruiken voor LPG en CNG. Meer info op:

https://www.prinsautogas.com/nl/producten/valvecare/valvecare.html

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Het hangt er vanaf welk motorblok er in die SsangYong gemonteerd zit. Het zou ook mogelijk kunnen zijn dat CNG rechtstreeks kan ingespoten worden in de motor, en indien dit het geval is, ook een zeer kleine hoeveelheid benzine ingespoten wordt waardoor je dan automatisch een smering krijgt van de kleppen, en je geen extra product moet toevoegen.

• Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

ik volg dit topic ook heb namelijk de zelfde interesse in de zelfde wagen ssangyong korando  benzine 163pk 2wd. Ik heb wel een test rit gedaan met diesel versie ( benzine versie was toen nog niet verkrijgbaar pas bij autosalon 2020) mag ik vragen waar jii hebt test gereden .

Ik ben bij verschillende ssangyoung dealers geweest om te achterhalen waar deze cng installatie geplaats wordt maar wisten het blijkbaar ook niet , en de dealer die ssangyoung verkocht en cng zelf plaatste was duurder ( lees geen korting) dus als er iemand toevallig iets meer weet hoor ik het graag .  Iemand die toevallig op het autosalon is geweest en een foto van  van het inhoud led display heeft ( hopelijk niet zo een goedkope schakellaar )

Als ik me niet vergis doet AGS in Olen de na plaatsing van CNG. Dit was toch zo 2 jaar geleden. Daar eens informeren? 

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Dank u ga mij daar eens informeren , dacht het ook die doet het ook voor Suzuki . sommige dealers zeiden dat het op de kade zelf gebeurde.

Dat verhaal heeft hier ooit op het forum gestaan maar heb ik altijd vreemd gevonden. Mij lijkt dat dit dient te gebeuren in een technische ruimte met de nodige veiligheidseisen... 

8 uren geleden, bizon zei:

Ik ben bij verschillende ssangyoung dealers geweest om te achterhalen waar deze cng installatie geplaats wordt maar wisten het blijkbaar ook niet , en de dealer die ssangyoung verkocht en cng zelf plaatste was duurder ( lees geen korting) dus als er iemand toevallig iets meer weet hoor ik het graag .  Iemand die toevallig op het autosalon is geweest en een foto van  van het inhoud led display heeft ( hopelijk niet zo een goedkope schakellaar )

De auto die er stond was volgend mij een dummy cng, ik heb geen vulnippel kunnen vinden, enkel groene stickers reclame cng

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

10 uren geleden, bizon zei:

Iemand die toevallig op het autosalon is geweest en een foto van  van het inhoud led display heeft ( hopelijk niet zo een goedkope schakellaar )

denk wel dat het een eenvoudige ronde display van Prins zal zijn. Geen integratie in het dashboard

----

884152_5.png- Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas

14 uren geleden, pluxy zei:

De auto die er stond was volgend mij een dummy cng, ik heb geen vulnippel kunnen vinden, enkel groene stickers reclame cng

dank alvast. ga deze week  langst bij AGS  laat mijn bevindingen  wel weten . Ik dacht dat er iemand van AGS hier op het  forum zat .

ben bij AGS geweest en heb met de baas gepraat die moest mij het antwoord ook schuldig blijven , dus blijf er maar ene meer over denk dan aan iemand van eeklo

.

Op 20/1/2020 om 16:39, muscles zei:

Het hangt er vanaf welk motorblok er in die SsangYong gemonteerd zit. Het zou ook mogelijk kunnen zijn dat CNG rechtstreeks kan ingespoten worden in de motor, en indien dit het geval is, ook een zeer kleine hoeveelheid benzine ingespoten wordt waardoor je dan automatisch een smering krijgt van de kleppen, en je geen extra product moet toevoegen.

Is alleszins een GDI (denk dat je dat bedoelde?), directe injectie dus, volgens Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/SsangYong_Korando#Fourth_generation_(C300;_2019–present)

@Mylan1999 Ja, inderdaad directe injectie.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG