Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Kleppen van een CNG-wagen SsangYong

Jempi

Aanbevolen berichten

Heeft iemand al meer info betreft dit item?

>>>> sorry, nog even een aanvulling.

Heb me laten verleiden voor een testrit met een bepaald type en merk (SsangYong Korando).

ook met de optie CNG.

Mijn vraag is dan ook specifiek, wat met die "versterkte kleppen"?

Want de cng is hier inderdaad niet af-fabriek in gemonteerd.

Of die kleppentoestanden dan te controleren zijn (wat ik vermoed niet het geval zal zijn).

En indien er eventueel iemand info zou hebben van de motoren van SsangYong zelf.

Eens horen zeggen dat dit "mercedes" motoren zouden zijn, als die dan al betere zouden zijn is nog wel de vraag 

en/of werken deze motoren misschien wel met een verouderde technologie !!!

Enfin, dat is misschien stof voor een ander item, alhoewel ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jempi je kan hiervoor best contact opnemen met een installateur die naplaatsingen doet, ofwel deze die specifiek Ssang Yong doet, ofwel in het algemeen een andere installateur.

Wat vaak voorkomt, daarom niet specifiek bij deze wagen, is dat er een externe smering wordt voorzien om de kleppen te smeren.

Dit is een potje dat je dient bij te vullen in je motorruimte.

Valvecare van Prins, is te gebruiken voor LPG en CNG. Meer info op:

https://www.prinsautogas.com/nl/producten/valvecare/valvecare.html

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er vanaf welk motorblok er in die SsangYong gemonteerd zit. Het zou ook mogelijk kunnen zijn dat CNG rechtstreeks kan ingespoten worden in de motor, en indien dit het geval is, ook een zeer kleine hoeveelheid benzine ingespoten wordt waardoor je dan automatisch een smering krijgt van de kleppen, en je geen extra product moet toevoegen.

• Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik volg dit topic ook heb namelijk de zelfde interesse in de zelfde wagen ssangyong korando  benzine 163pk 2wd. Ik heb wel een test rit gedaan met diesel versie ( benzine versie was toen nog niet verkrijgbaar pas bij autosalon 2020) mag ik vragen waar jii hebt test gereden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bij verschillende ssangyoung dealers geweest om te achterhalen waar deze cng installatie geplaats wordt maar wisten het blijkbaar ook niet , en de dealer die ssangyoung verkocht en cng zelf plaatste was duurder ( lees geen korting) dus als er iemand toevallig iets meer weet hoor ik het graag .  Iemand die toevallig op het autosalon is geweest en een foto van  van het inhoud led display heeft ( hopelijk niet zo een goedkope schakellaar )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat verhaal heeft hier ooit op het forum gestaan maar heb ik altijd vreemd gevonden. Mij lijkt dat dit dient te gebeuren in een technische ruimte met de nodige veiligheidseisen... 

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, bizon zei:

Ik ben bij verschillende ssangyoung dealers geweest om te achterhalen waar deze cng installatie geplaats wordt maar wisten het blijkbaar ook niet , en de dealer die ssangyoung verkocht en cng zelf plaatste was duurder ( lees geen korting) dus als er iemand toevallig iets meer weet hoor ik het graag .  Iemand die toevallig op het autosalon is geweest en een foto van  van het inhoud led display heeft ( hopelijk niet zo een goedkope schakellaar )

De auto die er stond was volgend mij een dummy cng, ik heb geen vulnippel kunnen vinden, enkel groene stickers reclame cng

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, bizon zei:

Iemand die toevallig op het autosalon is geweest en een foto van  van het inhoud led display heeft ( hopelijk niet zo een goedkope schakellaar )

denk wel dat het een eenvoudige ronde display van Prins zal zijn. Geen integratie in het dashboard

----

884152_5.png- Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, pluxy zei:

De auto die er stond was volgend mij een dummy cng, ik heb geen vulnippel kunnen vinden, enkel groene stickers reclame cng

dank alvast. ga deze week  langst bij AGS  laat mijn bevindingen  wel weten . Ik dacht dat er iemand van AGS hier op het  forum zat .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/1/2020 om 16:39, muscles zei:

Het hangt er vanaf welk motorblok er in die SsangYong gemonteerd zit. Het zou ook mogelijk kunnen zijn dat CNG rechtstreeks kan ingespoten worden in de motor, en indien dit het geval is, ook een zeer kleine hoeveelheid benzine ingespoten wordt waardoor je dan automatisch een smering krijgt van de kleppen, en je geen extra product moet toevoegen.

Is alleszins een GDI (denk dat je dat bedoelde?), directe injectie dus, volgens Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/SsangYong_Korando#Fourth_generation_(C300;_2019–present)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...
  • 3 maanden later...

Is er al een update over deze topic? Ik weet wel dat de inbouw in de have in Antwerpen gebeurt. En dat ze met een achterstand zitten. Wagens die gepland waren voor december staan er nog steeds. Normaal zou het begin augustus zijn opgelost. Maar ze zijn nu een maand later en er is nog geen verandering.

aangepast door Tim
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tim zei:

Is er al een update over deze topic?

Bedoel je over de Korando ?

Artikel op de site van SsangYong België :

https://www.ssangyong.be/nl/nieuws/nieuwe-korando-en-tivoli-ook-beschikbaar-op-cng

Het artikel sluit af met :

Je SsangYong-verdeler geeft je graag meer info.

Vraag je dealer om meer info

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tim zei:

Want ik heb zo de indruk dat het verhaal van de dealer en de werkelijkheid een beetje uit een liggen.

Het lijkt alsof jij meer weet ?

Heeft een dealer jou vanalles wijs gemaakt ?

Vertel....

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...