paulDS Geplaatst: 17 januari 2021 Delen Geplaatst: 17 januari 2021 211 € voor bougies is er dik over idd. Maar nog erger is de 76€ voor de luchtfilter te vervangen. Dat is echt een klusje van niks. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 17 januari 2021 Delen Geplaatst: 17 januari 2021 3 uren geleden, paulDS zei: 211 € voor bougies is er dik over idd. Maar nog erger is de 76€ voor de luchtfilter te vervangen. Dat is echt een klusje van niks. De prijzen zijn precies allemaal x2. Dat is dus een prijsverhoging van 100% ‼️ 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
koerier Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 Heren bedankt voor de info, bijkomende vraag kan er mij iemand dan het adres bezorgen van een goede garage, erkend van VW , want wagen is nog geen 2 jaar. Ps nog 3 maand wachten M.v.g. Marc Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 5 uren geleden, koerier zei: bijkomende vraag kan er mij iemand dan het adres bezorgen van een goede garage, erkend van VW , want wagen is nog geen 2 jaar. Ps nog 3 maand wachten Beste Marc, de wetgeving van de EU is hierover zeer duidelijk. Vanaf het ogenblik dat je je wagen bij je dealer aangekocht hebt mag je voor het onderhoud van je wagen gaan naar de garage van je voorkeur en de garantie blijft behouden op voorwaarde dat ze originele onderdelen gebruiken. Je hebt bvb. 1,2,3 Autoservice en Qualitygarage die zo werken. Er zullen er nog wel zijn die dit doen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
koerier Geplaatst: 18 januari 2021 Delen Geplaatst: 18 januari 2021 Fijn bedankt voor de info, dan zie je maar men is nooit te oud om te leren. Dat mag ik zeggen met 80- PS zoals in dat mooie France chanson,,,,, Ik ben geen fan van Smilies; liefst zeg ik direct wat ik denk rechtstreeks: dus heren respect voor wat jullie doen en volhouden het is voor ons belangrijk. Ikzelf ben ook nog verantwoordelijk voor het Bin in onze wijk en weet dus hoeveel tijd en energie zulke bijkomende zaken kosten. M.v.g. Marc 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 19 januari 2021 Delen Geplaatst: 19 januari 2021 In Nederland hanteren ze blijkbaar forfaitprijzen bij de dealer : https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/pondealer-nl/content/files/Files/AfterSales/Onderhoudsprijzen/2020/Eerste_halfjaar_2020/Prijslijst_Volkswagen_-_Onderhoudsprijzen_per_1_januari_2020.pdf https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/pondealer-nl/content/files/Files/AfterSales/Onderhoudsprijzen/2020/Eerste_halfjaar_2020/Prijslijst_Audi_-_Onderhoudsprijzen_per_1_januari_2020.pdf Dsg olie verversen kost daar 'slechts' 325 euro btw in. De andere prijzen liggen blijkbaar ook onder de Belgische. Alleszins toch al beter dan de volstrekte willekeur bij de Belgische dealers. Misschien toch de moeite waard om ,als grensbewoner , even de grens over te steken voor een onderhoud ? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
S&T@Gent Geplaatst: 2 juni 2021 Delen Geplaatst: 2 juni 2021 Net onze Caddy Maxi CNG van 2020 opgehaald van het eerste kleine onderhoud (15K km). Kost 164 euro incl. BTW bij MIG Motors (regio Gent) PS: inclusief bout én ruitensproeivloeistof 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wannes Geplaatst: 6 mei 2022 Delen Geplaatst: 6 mei 2022 Wat moet er gebeuren bij een 75.000km oil service lampje?Tis maar als alleen oliewissel/filter, nakijken remmen/vloeistoffen is, dan ga ik dat niet meer bij een Dieteren laten doen, kost belachelijk veel, en dan verzinnen ze nog een heleboel extra’s.DSG-olie is vorig jaar vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 13 mei 2022 Delen Geplaatst: 13 mei 2022 Op 6/5/2022 om 13:13, wannes zei: Wat moet er gebeuren bij een 75.000 km oil service lampje? Van welk bouwjaar is ie? Cilinderinhoud motor? Normaal gezien is het enkel en alleen olie wisselen op 75.000 km. 90.000 km is een groot onderhoud, dacht ik. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gsa_danny Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 Vorig jaar augustus, met mijn VW Caddy maxi , 60.000km onderhoud bij Deboutte in Schaffen. Airco reinigen en voorste remblokken werden extra gedaan, bovenop het onderhoud.... Hou u vast want ik ben effe moeten gaan zitten toen ik het bedrag hoorde : ‘Dat is dan alles samen 1370€ mijnheer.’ Dat was dus mijn laatste garage bezoek in Schaffen! 1 2 VW Caddy maxi (5 zitplaatsen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 4 augustus 2022 Delen Geplaatst: 4 augustus 2022 (aangepast) @Gsa_danny Heb je toevallig een foto van de factuur? Dat is echt wel crimineel veel geld... 4 augustus 2022 aangepast door Josy naam bijgevoegd Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 7 augustus 2022 Delen Geplaatst: 7 augustus 2022 STEALER Deboutte is absoluut te mijden dus. Best een negatieve review op google zetten om de mensen te waarschuwen voor deze dieven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
koerier Geplaatst: 7 augustus 2022 Delen Geplaatst: 7 augustus 2022 Hallo niet opgeven , even rondkijken en u zult gegarandeerd een goede garage vinden aan normale-verstandige prijzen, zelfs met garantie, in mijn geval Bosch. Het is fijn te lezen dat via deze site men nog goede info kan vinden. M.v.g. Marc 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wannes Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 75.000km, midas garage voor oliewissel, remblokken vervangen + remolie: 429€ 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wannes Geplaatst: 9 augustus 2022 Delen Geplaatst: 9 augustus 2022 Volgend jaar een groot onderhoud, bij een Dieteren garage, ik za al beginnen sparen 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 12 augustus 2022 Delen Geplaatst: 12 augustus 2022 Of een EV kopen.. Geen dure onderhoidsbeurten / oliewissels meer , remblokken die amper verslijten door de recuperatie , alleen af en toe een remvloeistofwissel. De stealers bereiden zich blijkbaar al voor op een fors verlies aan inkomsten door de onderhoudsbeurten voor fossiele wagens veel duurder te maken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 13 augustus 2022 Delen Geplaatst: 13 augustus 2022 23 uren geleden, Brembos zei: Of een EV kopen.. Geen dure onderhoidsbeurten / oliewissels meer , remblokken die amper verslijten door de recuperatie , alleen af en toe een remvloeistofwissel. De stealers bereiden zich blijkbaar al voor op een fors verlies aan inkomsten door de onderhoudsbeurten voor fossiele wagens veel duurder te maken. Totale onderhouds en gebruikskosten van EV' zijn niet lager dan normale auto's Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 14 augustus 2022 Delen Geplaatst: 14 augustus 2022 Graag uw bronnen. Bandenslijtage iets hoger bij een EV door het hoge vermogen.Geen olieverversingen , oliefilters , luchtfilters , brandstoffilters meer vervangen , remblokken en schijven die veel langer mee gaan .Tesla schrijft zelfs geen onderhoudsbeurten meer voor. Aan welke onderdelen behoeft een EV meer onderhoud dan een ouderwetse fossiele wagen ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 14 augustus 2022 Delen Geplaatst: 14 augustus 2022 Aub : Mark Pecqueur, docent autotechnologie van de Thomas More Hogeschool in België wil toch ook nuanceren, als het gaat om reparaties: ,,Elektrische motoren hebben soms ook defecten. Veel minder dan verbrandingsmotoren weliswaar, maar dat cijfer is zeker niet nul. Er zitten nog altijd onderdelen in die stuk kunnen gaan. En wanneer dat gebeurt, zijn de herstelkosten vaak veel hoger. Soms moeten de magneten er dan uit en moeten wikkelingen vervangen worden. Dat kost allemaal veel geld. Hetzelfde geldt voor de accu's. Die worden niet volledig vervangen als ze defect zijn, daarvoor zijn ze veel te duur. Dat betekent uit elkaar halen en bepaalde cellen repareren of vervangen. De technologie van elektrische voertuigen is inderdaad minder slijtagegevoelig, maar niet feilloos.” Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 14 augustus 2022 Delen Geplaatst: 14 augustus 2022 NB : ik had het over de onderhouds én gebruikskosten samen. Naarmate de EV technologie meer standaard wordt, lijkt het aannemelijk dat de kwaliteit van de onderdelen verbeterd en de failure rate (verder) zal dalen. En DAN rolt de bal verder door naar het kamp van de EV's. Maar dit zal alleen gebeuren als de kwaliteit verbeterd en niet als er geen verdere kwalitatieve progressie wordt gemaakt door de moordende concurrentie en bijhorende besparingen. Binnen 3 à 4 jaar weten we misschien meer.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen