Kris81 Geplaatst: 29 januari 2018 Delen Geplaatst: 29 januari 2018 Verdraaid, dat heb ik dan niet gelezen in een ander topic over die 1,2,3 autoservice. Bart Hellings was me wel al ter ore gekomen, hem heb ik dan ook een mail gestuurd begin december, maar nooit antwoord op gekregen. Dus ik vermoedde dat hij al werk genoeg had. In ieder geval ga ik niet meer terug naar waar ik vandaag ben geweest. Bij mijn vorige wagens ging ik steeds bij de vader van een hele goede vriend van me, namelijk lada center in Termien, Genk. Zijn naam dateert nog van de periode toen hij officieel verdeler was van dit merk. Al jaren is dat zo niet meer maar voert hij herstellingen en onderhoud uit aan eender welk merk. Denken jullie dat als ik mijn caddy er laat smeren dat dit de garantie van VW niet in het gedrang brengt ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 29 januari 2018 Delen Geplaatst: 29 januari 2018 2 uren geleden, muscles zei: Tja, die Bart Hellings in Opglabbeek is trouwens zo'n 1,2,3 Autoservice-garage !!! Is dat goed of slecht bedoeld? autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 29 januari 2018 Delen Geplaatst: 29 januari 2018 4 uren geleden, Kris81 zei: Verdraaid, dat heb ik dan niet gelezen in een ander topic over die 1,2,3 autoservice. Bart Hellings was me wel al ter ore gekomen, hem heb ik dan ook een mail gestuurd begin december, maar nooit antwoord op gekregen. Dus ik vermoedde dat hij al werk genoeg had. In ieder geval ga ik niet meer terug naar waar ik vandaag ben geweest. Bij mijn vorige wagens ging ik steeds bij de vader van een hele goede vriend van me, namelijk lada center in Termien, Genk. Zijn naam dateert nog van de periode toen hij officieel verdeler was van dit merk. Al jaren is dat zo niet meer maar voert hij herstellingen en onderhoud uit aan eender welk merk. Denken jullie dat als ik mijn caddy er laat smeren dat dit de garantie van VW niet in het gedrang brengt ? "Ook bij ons behoudt u uw garantie": http://www.123autoservice.be/nl_BE/automobilisten/gewaarborgde-constructeurs-garantie 3 uren geleden, Dr Nick zei: Is dat goed of slecht bedoeld? Goed, want ik heb in een vorig bericht van jou gelezen dat jij zeer tevreden bent van deze garage. Ik verwijs trouwens naar dezelfde pagina. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Darmgasrijder Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 Vandaag ook met m’n Caddy Maxi naar Willems gereden voor de eerste onderhoudsbeurt en ook ik zit boven de 200€. Ga ze morgen ook bellen ivm de Longlife olie, het is mij nu wel duidelijk dat ze goed genoeg weten dat er gewonen olie in moet en dat ze toch de Longlife aanrekenen. En iets zegt me dat ze er ook gewone olie indoen en dus extra verdienen. Indien de garantie zoals hier al gezegd werd niet vervalt bij een andere garage ga ik eens vragen wat het bij m’n vorige garage zou kosten en volgende keer daar gaan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Prevent250 Geplaatst: 13 februari 2018 Delen Geplaatst: 13 februari 2018 Enkele dagen geleden onderhoud 30.000 km laten doen door een erkende garage in Leuvense ... hier hebben ze gewoon olie vw 502.00/505.00/505.01 erbij gedaan. Ook 4 liter, doch de prijs per liter is maar 11,20 + BTW. Totale kost net geen 200 euro (incl BTW). Wel zeer tevreden van de service/organisatie. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Darmgasrijder Geplaatst: 16 februari 2018 Delen Geplaatst: 16 februari 2018 Vanmiddag eens even naar Bart Hellings gebeld en gevraagd wat daar een klein onderhoud zou kosten. Dit was tussen de 141 en 152 €, lag eraan hoeveel liter er precies in ging. Volgend jaar mooi daar een afspraak maken voor mijn 30000 km beurt. Bij Willems zijn ze een klant kwijt in ieder geval. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 17 februari 2018 Delen Geplaatst: 17 februari 2018 Op 13/02/2018 om 17:58, Darmgasrijder zei: Vandaag ook met m’n Caddy Maxi naar Willems gereden voor de eerste onderhoudsbeurt en ook ik zit boven de 200€. Ga ze morgen ook bellen ivm de Longlife olie, het is mij nu wel duidelijk dat ze goed genoeg weten dat er gewonen olie in moet en dat ze toch de Longlife aanrekenen. En iets zegt me dat ze er ook gewone olie indoen en dus extra verdienen. Indien de garantie zoals hier al gezegd werd niet vervalt bij een andere garage ga ik eens vragen wat het bij m’n vorige garage zou kosten en volgende keer daar gaan. In Duitsland zouden de mensen hun eigen olie meebrengen naar de VAG garage en volkswagen zou daar niet moeilijk over doen heb ik op volgende link gelezen: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,5118653 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 17 februari 2018 Delen Geplaatst: 17 februari 2018 12 uren geleden, Darmgasrijder zei: Vanmiddag eens even naar Bart Hellings gebeld en gevraagd wat daar een klein onderhoud zou kosten. Dit was tussen de 141 en 152 €, lag eraan hoeveel liter er precies in ging. Volgend jaar mooi daar een afspraak maken voor mijn 30000 km beurt. Bij Willems zijn ze een klant kwijt in ieder geval. ik ga binnenkort voor mijn derde onderhoud. Eerste twee waren bij Willems. Dus dit gaat voor het 45K onderhoud zijn (ben wel de 45K al voorbij, maar BC geeft me nog 1K) autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 8 juni 2018 Delen Geplaatst: 8 juni 2018 Klein onderhoud ( 3000 km op de teller ) : Netto te betalen: 197 EUR. Na e-mail verkeer hebben ze mij verzekerd dat de oiliewissel is gebeurd met VOLLEDIG synthetische olie. De beste olie voor zo weinig kilometers, is dit niet belachelijk? Half synthetische olie was toch al voldoende ? Graag lees ik jullie gedacht, als ik deze factuur ga betalen dan hebben ze een klant minder. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 8 juni 2018 Delen Geplaatst: 8 juni 2018 19 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Na e-mail verkeer hebben ze mij verzekerd dat de oiliewissel is gebeurt met VOLLEDIG synthetische olie. De beste olie voor zo weinig kilometers, is dit niet belachelijk? Half synthetische olie was toch al voldoende ? De nieuwe olie is olie voor de kms die je nog moet rijden, niet voor deze die al gereden zijn. Wie zegt dat je voor het volgende onderhoud niet 5 x zoveel kms gaat gebold hebben? En zeg nooit nooit... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 8 juni 2018 Delen Geplaatst: 8 juni 2018 1 minuut geleden, Lange_666 zei: De nieuwe olie is olie voor de kms die je nog moet rijden, niet voor deze die al gereden zijn. Wie zegt dat je voor het volgende onderhoud niet 5 x zoveel kms gaat gebold hebben? En zeg nooit nooit... Je hebt volkomen gelijk, het ( de olie verversing ) is voor de kilometers die gereden moeten worden, echter als ik zoveel kilometers wil halen dan ga ik hard mijn best moeten doen. En zeker wanneer ik ga rekenen, de wagen op diesel bespaart mij geld tegenover de aardgaswagen die 52 EUR extra aan verzekeringen kost per 1000km afgelegde weg. Anderzijds heb ik dan wel de hoge facturen voor kleine onderhoudjes aan de CNG wagen. Ik ga dat ook eens in rekening brengen. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Golf Variant Geplaatst: 9 juni 2018 Delen Geplaatst: 9 juni 2018 15 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: ... En zeker wanneer ik ga rekenen, de wagen op diesel bespaart mij geld tegenover de aardgaswagen die 52 EUR extra aan verzekeringen kost per 1000km afgelegde weg. ... Waarom kost een CNG wagen U 52 euro per 1000 km meer dan een dieselwagen? Als ik vragen mag. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 9 juni 2018 Delen Geplaatst: 9 juni 2018 9 uren geleden, Golf Variant zei: Waarom kost een CNG wagen U 52 euro per 1000 km meer dan een dieselwagen? Als ik vragen mag. Omdat de ene bij Corona Direct staat ingeschreven en de andere een oldtimer is en bij een andere maatschappij is verzekerd. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 9 juni 2018 Delen Geplaatst: 9 juni 2018 Op 8/6/2018 om 21:31, Lage Emissie Zone zei: Na e-mail verkeer hebben ze mij verzekerd dat de oiliewissel is gebeurd met VOLLEDIG synthetische olie. De beste olie voor zo weinig kilometers, is dit niet belachelijk? Half synthetische olie was toch al voldoende ? Graag lees ik jullie gedacht, als ik deze factuur ga betalen dan hebben ze een klant minder. Volledig synthetische olie gebruik je best altijd in een aardgaswagen (zoals in elke moderne motor trouwens). VAG spec : 502.00 of 505.00 of 505.01 Dit betekent niet dat je LONGLIFE olie ( 504.00 of 507.00) moet gebruiken ! Dat is nog iets heel anders. Kijk eens in je instructieboekje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Golf Variant Geplaatst: 9 juni 2018 Delen Geplaatst: 9 juni 2018 9 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Omdat de ene bij Corona Direct staat ingeschreven en de andere een oldtimer is en bij een andere maatschappij is verzekerd. Dat is dus een beetje appels met peren vergelijken, als je wilt vergelijken moet je vergelijken wat te vergelijken is. Anders kun je ook stellen dat je fiets veel goedkoper is in brandstofkosten dan je oldtimer diesel... Je oldtimer (als die werkelijk als oldtimer is ingeschreven) mag je bijvoorbeeld niet gebruiken voor woon-werk verkeer, je CNG mag dat wel! Je kan dus stellen dat een CNG-wagen veel beter geschikt is als woon-werk vervoersmiddel dan je oudere diesel... maar dat is ook een vergelijking die geen steek houdt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 12 juni 2018 Delen Geplaatst: 12 juni 2018 Op aanraden van andere forumleden heb ik gisteren een kleine onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij een 1 2 3 service garage. Namelijk LHC cars in Genk. Voor oliewissel , oliefilter en algemeen nazicht : €144.45. Het was een vriendelijke vertrouwelijke ervaring. 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 Op 12/6/2018 om 17:02, Kris81 zei: Op aanraden van andere forumleden heb ik gisteren een kleine onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij een 1 2 3 service garage. Namelijk LHC cars in Genk. Voor oliewissel , oliefilter en algemeen nazicht : €144.45. Het was een vriendelijke vertrouwelijke ervaring. Maar dan heb je evenveel betaald als bij een officiële VAG merkgarage ...... of waren er misschien extra werkzaamheden die deze kost kunnen verantwoorden? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 13 juni 2018 Delen Geplaatst: 13 juni 2018 Ik weet niet bij welke officiële vw garage jij gaat maar als je zou terug lezen in dit topic , zijn er meerdere forumleden die facturen hadden van rond de €200 voor klein onderhoud. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 14 juni 2018 Delen Geplaatst: 14 juni 2018 L.A.C. in Lier. Totaalprijs normaal klein onderhoud + inspectie : ca. 140€ BTW incl. (op factuur) Oliewissel met olie volgens VAG norm 502.00 (505.01). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 14 juni 2018 Delen Geplaatst: 14 juni 2018 das goedkoop? wat is de uurprijs daar? eventueel foto's factuur( zonder persoonlijke gegevens) als het kan. Dat is goedkoper dan onze vorige kangoo. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen