Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aardgasrijder

Aanbevolen berichten

16 uren geleden, Kris81 zei:

Je zegt dat je jouw olie wissels zelf doet , is dit bij een nieuwe wagen ? Behoud je jouw twee jaar fabrieksgarantie ?

Hallo Kris,

Mijn Touran is van 2012 (model 2013) en ik heb die in januari 2016 tweedehands gekocht (@ 017.400 km) met één jaar MyWay-garantie.

In dit garantiejaar ben ik tweemaal naar een VAG-garage geweest voor onderhoud.

Vanaf begin dit jaar is de garantie afgelopen en doe ik het reguliere onderhoud (olie, filters, bougies...) zelf.

De wagen heeft nu > 60.000 km en ook het groot onderhoud bij deze kilometerstand heb ik zelf gedaan, dat heeft me welgeteld 79€ gekost.

Het volledige verslag kan je nalezen op het forum Zelf onderhoud uitvoeren op wagen (Touran CNG).

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze info Paul. Als de twee jaar fabrieksgarantie voor mijn caddy voorbij zijn ga ik ook terug naar een vriend van me die onderhoud doet aan alle merken. Ondertussen heb ik door het voorval bij de garage in Genk het vertrouwen in deze onderneming verloren. Wie kan me een andere locatie aanraden om de onderhoudsbeurten te laten uitvoeren zonder dat ik kan in de problemen komen betreffende de fabrieksgarantie ? Mijn broer littlebuger is tevreden van inter-cars in Bilzen , ik ga hun mailen met de vraag of ze ook onderhoud doen aan vw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Kris81 zei:

Bedankt voor deze info Paul. Als de twee jaar fabrieksgarantie voor mijn caddy voorbij zijn ga ik ook terug naar een vriend van me die onderhoud doet aan alle merken. Ondertussen heb ik door het voorval bij de garage in Genk het vertrouwen in deze onderneming verloren. Wie kan me een andere locatie aanraden om de onderhoudsbeurten te laten uitvoeren zonder dat ik kan in de problemen komen betreffende de fabrieksgarantie ? Mijn broer littlebuger is tevreden van inter-cars in Bilzen , ik ga hun mailen met de vraag of ze ook onderhoud doen aan vw.

In Bilzen heb je toch de VW-garage Smets. Daar zijn toch ook enkele gebruikers hier op het forum klant van, en ze zijn toch tevreden van Smets.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Mijn vriendin heeft het onderhoud van onze Caddy (2016) geregeld en ze kwam thuis met volgende factuur:

Km-stand: 10.000 km
   Klein onderhoud inclusief oliewissel (code CF033420)
   Prijs onderhoud: 186 euro incl BTW

-4 liter vw505.00

-oliefilter

-dichting

Extra kosten:  19.91 euro   :   proefrit

4.00 euro   :   ruitenwisservloestof

0.24 euro   :   kleine leveringen

4.24 euro   :   milieubijdrage   
   Totaal onderhoud: 214.39 euro

Nadat ik terug op mijn stoel gekropen was, ben ik verhaal gaan halen bij ACK over dit astronomisch hoog bedrag. Maar volgens de garage was dit de juiste factuur/code voor het klein onderhoud van mijn Caddy. Een proefrit rekenen ze steeds aan als een oliefilter of banden losgemaakt worden. (altijd dus)

Het licht niet in mijn aard om het hierbij te laten dus ik heb D'ieteren erbij gehaald. Ook hun eerste antwoord bevestigde de factuur volledig. Maar bij het voorleggen van een kopij van een lagere aardgasrijder factuur keerden ze hun kar: "Echter, na contact opgenomen te hebben met uw garage werd vastgesteld dat een groot onderhoud gefactureerd werd. Dit deed bij ons geen alarmbellen rinkelen omdat het niet ongebruikelijk is dat dit op vraag van de klant gebeurt."

=> groot onderhoud        code CF033420         186 euro incl BTW

klein onderhoud         code CF031420         130 euro incl BTW

Het verschil werd mij gecrediteerd. Maar de proefrit kan uw garagist naar godsvrucht en vermogen apart aanrekenen. Best vooraf vragen dus!

Ik hoop dat deze info andere aardgasrijders kan behouden voor onnodig hoge facturen!!

aangepast door Join
  • Bedankt 2
  • Verward 1
  • Triest 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het onderhoudsboekje staat duidelijk beschreven wat er moet gebeuren en welke olie ze moeten gebruiken bij elk onderhoud. Is het voor een officiele dealer nu zo moeilijk om hun eigen voorschriften na te leven ? Dit lijkt meer op oplichting van een klant dan op service...

• Vind ik leuk 1
  • Triest 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog nooit een proefrit aangerekend gekregen...

Ook de vergissing tussen groot en klein onderhoud vind ik nogal raar. D.w.z. dat ze de tekst manueel zouden ingeven en dan een code voor de prijs.

Het zou logischer zijn dat ze de tekst van het geleverde werk ineens aan de code hangen en dan is zulke vergissing uitgesloten.

Indien men de verkeerde code ingeeft komt dan ineens ook de verkeerde tekst tevoorschijn. En dan kan het direct rechtgezet worden.

Welke garage?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Join zei:

Ik hoop dat deze info andere aardgasrijders kan behouden voor onnodig hoge facturen!!

Bedankt voor de voorgaande info!

Zoals terecht opgemerkt is door Lange_666: in welke garage is je onderhoud gebeurd?

Als je discreet wilt blijven kan je al minstens de gemeente noemen.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

in welke garage is je onderhoud gebeurd?

6 uren geleden, Join zei:

Nadat ik terug op mijn stoel gekropen was, ben ik verhaal gaan halen bij ACK

Ik denk dat ACK de garage is :  VW en Audi Kontich, provincie Antwerpen.

• Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Lange_666 zei:

Welke garage?

zoals reeds gemeld: Automobile Centre Kontich

Hier zie je mij nooit meer! Voor de klant geen service, die is enkel een melkkoe:

- De auto had maanden vertraging maar je moet niet verwachten dat ze je hiervan op de hoogte brengen hoor! Ik heb steeds zelf moeten bellen.

- Een vervangwagen krijgen wanneer je oude wagen opnieuw naar de controle moet is ook zeer moeilijk. Na veel aandringen stelde ze een golf variant voor om met 2 zeer kleine kinderen op vakantie te vertrekken. Pas na 3 persoonlijke bezoeken bleek hun eigen carrosserieafdeling een caddy ter beschikking te hebben.

- groot onderhoud aanrekenen bij uitgevoerd klein onderhoud. Wanneer de klant verhaal komt halen, blijven beweren dat dit wel degelijk de juiste code/onderhoud is. testrit aanrekenen bij standaard onderhoud. (zie vorige post)

...

19 uren geleden, Lange_666 zei:

Ook de vergissing tussen groot en klein onderhoud vind ik nogal raar. D.w.z. dat ze de tekst manueel zouden ingeven en dan een code voor de prijs.

Het zou logischer zijn dat ze de tekst van het geleverde werk ineens aan de code hangen en dan is zulke vergissing uitgesloten.

Indien men de verkeerde code ingeeft komt dan ineens ook de verkeerde tekst tevoorschijn. En dan kan het direct rechtgezet worden.

de eerste lijn van de factuur vermelde (manueel ingevuld) "klein onderhoud" met de totaalkost erna.

De lijn eronder wordt standaard ingevuld naar gelang het onderhoudspakket je kiest en beschikbaar is voor jouw auto(uitvoering):

- Forfait: vaste olieverversing (CF031420)                                         130 euro incl BTW

Olieverversing en vervanging van oliefilter

Controles en afstelling volgens de checklist onderhoud

- Forfait: Inspectie met vaste olieverversing (CF033420)                186 euro incl BTW

Olieverversing en vervanging oliefilter

Controles en afstelling volgens de checklist onderhoud

Bepaal zelf maar wat het groot of klein onderhoud is aan de hand van de codes/uitleg want dit wordt (bewust) niet weergegeven.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben daar ook gegaan voor het jaarlijkse onderhoud , 1ste onderhoud de km teller stond op 10 000km.

zij hebben inspectie code GH033415 aangerekend, 137,19euro excl btw en daarbij komen de extras gelijk bij Join erboven, proefrit btw etc , voor ruitenvloeistof en interieur air filter moest ik niet voor betalen want dit doe ik zelf

aangepast door niko
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, paulDS zei:

Wat we zelf (kunnen) doen, doen we beter. En vooral véél goedkoper:)

In jouw geval zeker en vast maar vergeet niet dat er ook knoeiers rondlopen, zowel garagisten als particulieren.

Kennis is macht en wanneer je deze kennis beheerst dan kan je dit inderdaad zelf. Als er geknoeid wordt dan gaan de kosten oplopen en dan wordt het duurder. :ph34r:

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...

Bij deze het vervolg op mijn vw caddy-onderhoudsverhaal. Na wat rond gebel naar andere officiële vw-garages werd het me duidelijk dat het geen zin had naar een andere te gaan vermits men een soort door vw opgelegd systeem gebruikt en dus de kosten overal quasi evenredig zijn. Dan maar terug naar mijn vrienden in Genk voor het 30.000 km zogezegd "groot" onderhoud. Bij het maken van de afspraak even gevraagd wat eventueel de kosten konden zijn, €200 meneer afhankelijk of we remmen of schijven dienen te vervangen. Deze keer had ik me voorgenomen duidelijke afspraken te maken bij het binnenbrengen van de wagen. Zodoende vermelde ik  gelieve niet na te kijken : ruitensproeier heb ik zelf gevuld, remmen/schijven als het begint te schuren vervang ik die wel zelf, bandenspanning gisteren op druk gezet bij dats24. Het waren allemaal codes die de wagen aannemer uit het systeem haalde. 2u later smsje uw wagen is gereed. Verdict €218.26. Plus een vriendelijk bestek van €215 om twee nieuwe vredestein banden vooraan te leggen want die waren volgens hun aan vervanging toe. Geloof mij met die fabrieksaf gemonteerde michellin's rijd ik zeker nog een poosje verder. Om een lang verhaal kort te maken, ik kan er niet aan wennen en blijf het te duur vinden. Overweeg dan ook om terug naar mijn onafhankelijke garagist te gaan en de garantie van vw te laten varen ...

Foto 29-01-18 11 58 59.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Kris81 zei:

Om een lang verhaal kort te maken, ik kan er niet aan wennen en blijf het te duur vinden. Overweeg dan ook om terug naar mijn onafhankelijke garagist te gaan en de garantie van vw te laten varen ...

Hoe kom je daar nu bij: de garantie laten varen?

Je garantie komt geenszins te vervallen als je naar een onafhankelijke garagist gaat voor het onderhoud. Dit is door een recente Europese wet gewijzigd (reeds in een ander topic vermeld).

Ik heb daar ook al Qualitygarage aangehaald, alsook 1,2,3 Autoservice. Uiteraard kies je zelf waar je gaat zolang die garage de originele VW-onderdelen maar gebruikt en alles volgens de regels uitvoert.

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Kris81 zei:

Bij deze het vervolg op mijn vw caddy-onderhoudsverhaal. Na wat rond gebel naar andere officiële vw-garages werd het me duidelijk dat het geen zin had naar een andere te gaan vermits men een soort door vw opgelegd systeem gebruikt en dus de kosten overal quasi evenredig zijn. Dan maar terug naar mijn vrienden in Genk voor het 30.000 km zogezegd "groot" onderhoud. Bij het maken van de afspraak even gevraagd wat eventueel de kosten konden zijn, €200 meneer afhankelijk of we remmen of schijven dienen te vervangen. Deze keer had ik me voorgenomen duidelijke afspraken te maken bij het binnenbrengen van de wagen. Zodoende vermelde ik  gelieve niet na te kijken : ruitensproeier heb ik zelf gevuld, remmen/schijven als het begint te schuren vervang ik die wel zelf, bandenspanning gisteren op druk gezet bij dats24. Het waren allemaal codes die de wagen aannemer uit het systeem haalde. 2u later smsje uw wagen is gereed. Verdict €218.26. Plus een vriendelijk bestek van €215 om twee nieuwe vredestein banden vooraan te leggen want die waren volgens hun aan vervanging toe. Geloof mij met die fabrieksaf gemonteerde michellin's rijd ik zeker nog een poosje verder. Om een lang verhaal kort te maken, ik kan er niet aan wennen en blijf het te duur vinden. Overweeg dan ook om terug naar mijn onafhankelijke garagist te gaan en de garantie van vw te laten varen ...

Foto 29-01-18 11 58 59.jpg

Ik ga volgende keer bij Bart Hellings in Opglabbeek, zeer correcte garage, en geen gezever met garantie hoor. Blijft een erkende garagist.

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Dr Nick zei:

Ik ga volgende keer bij Bart Hellings in Opglabbeek, zeer correcte garage, en geen gezever met garantie hoor. Blijft een erkende garagist.

Tja, die Bart Hellings in Opglabbeek is trouwens zo'n 1,2,3 Autoservice-garage !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik beamen, ben er ooit een 'stopje' in mijn band gaan laten zetten, enkele euro's en ik kan beschikken :D

Snel geholpen en ik ken nog mensen die er regelmatig gaan.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...