Dr Nick Geplaatst: 4 september 2017 Delen Geplaatst: 4 september 2017 12 minuten geleden, Kris81 zei: Maar dat is dan toch geen officiële vw garage dus kun je geen aanspraak meer maken op de twee jaar fabrieksgarantie of niet ? jawel hoor, dat zijn fabeltjes. Zolang het een erkend garagist is blijft garantie in orde. autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 4 september 2017 Delen Geplaatst: 4 september 2017 51 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Staat er een fout op je factuur want waarom betaal jij 7 olie services??? Is dat niet 7 x 10 minuten = 1Hr 10' aan werkuren ? Zou dan uitkomen aan 45,96 € per uur (BTW In). Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 4 september 2017 Delen Geplaatst: 4 september 2017 Kan kloppen om 9:00 was ik daar en om iets na 10 zijn ze me komen halen omdat de wagen klaar was. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 4 september 2017 Delen Geplaatst: 4 september 2017 Dr. nick , jij zei dat je €150 betaald hebt ? was dat ook voor een caddy maxi ? Heb jij geen skoda ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 4 september 2017 Delen Geplaatst: 4 september 2017 2 minuten geleden, Kris81 zei: Dr. nick , jij zei dat je €150 betaald hebt ? was dat ook voor een caddy maxi ? Heb jij geen skoda ? is idd een Skoda Octavia, maar motor is hetzelfde... autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 4 september 2017 Delen Geplaatst: 4 september 2017 Ja ok motor is hetzelfde maar zij zullen zeggen dat je vw niet mag vergelijken met skoda , ook al is het beiden garage willems. Heeft Brembos eigenlijk een caddy maxi ? In ieder geval ga ik morgen proberen contact op te nemen met Dieteren om de faktuur en het longlife olie verhaal aan te kaarten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 4 september 2017 Delen Geplaatst: 4 september 2017 ja pas op, aan de Skoda kant hebben ze mij toch al gezegd dat het net hetzelfde is hoor maar dat is misschien het klein broer - grote broer gevoel wat daar speelt autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bartd Geplaatst: 4 september 2017 Delen Geplaatst: 4 september 2017 2 uren geleden, Dr Nick zei: jawel hoor, dat zijn fabeltjes. Zolang het een erkend garagist is blijft garantie in orde. Het moet geen erkend garagist zijn. Je mag ook zelf het onderhoud doen met behoud van garantie. Onderhoud moet gewoon uitgevoerd worden volgens het 'boekje'. Het probleem is natuurlijk dat bij een garantiegeval de garage moeilijk zal doen en zal beweren dat het onderhoud niet goed uitgevoerd is en het tegendeel zal je nooit kunnen bewijzen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dr Nick Geplaatst: 4 september 2017 Delen Geplaatst: 4 september 2017 32 minuten geleden, bartd zei: Het moet geen erkend garagist zijn. Je mag ook zelf het onderhoud doen met behoud van garantie. Onderhoud moet gewoon uitgevoerd worden volgens het 'boekje'. Het probleem is natuurlijk dat bij een garantiegeval de garage moeilijk zal doen en zal beweren dat het onderhoud niet goed uitgevoerd is en het tegendeel zal je nooit kunnen bewijzen. Met erkend garagist wel natuurlijk, zij hebben bepaalde kwalificaties gehaald en documenten in orde die je zelf niet hebt. Dus dan heb je wel een stok achter de deur. autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 4 september 2017 Delen Geplaatst: 4 september 2017 Dit zegt het instructieboekje , voor aardgas- en benzinemotor dezelfde olie. Geen longlife dus denk ik dan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 4 september 2017 Auteur Delen Geplaatst: 4 september 2017 @Kris81 klopt, echter kan het ondertussen zijn gewijzigd, ik ben dan ook nog voorzichtig met mijn veronderstelling De laatste info die ik heb dateert van een half jaar geleden en toen werd er gewone olie gebruikt, dus ik 'vermoed' dat dit nog niet aangepast werd, al weet je natuurlijk nooit. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Kris81 Geplaatst: 5 september 2017 Populair bericht Delen Geplaatst: 5 september 2017 Mailtje gekregen van de garage : Goedemorgen Kris Bedankt voor de mail als aanvulling. Zoals wij gisteren telefonisch al besproken hadden ben ik mij gaan informeren over de olie. Van fabriek uit zit er LongLife olie in de motor. Dewelke wij gebruikt hebben. Maar het is geen probleem om de overstap te maken naar 505.01 olie aangezien het voertuig om de 15.000km of 1jaar moet binnen komen. Deze verandering kan 1x gebeuren. Om u tevredenheid te bewaren gaan wij de factuur crediteren en de synthetische olie 505.01 toepassen op u factuur. Zo word er vanaf nu elk komend onderhoud ook terug de synthetische olie “505.01” gebruikt. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben. Bij verdere vragen hoor ik het graag. 5 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 5 september 2017 Delen Geplaatst: 5 september 2017 (aangepast) Wat als de garage hetzelfde doet bij een andere klant, namelijk long life olie toepast, vervalt dan je garantie als je in plaats van 15000 km een oliewissel laat doen om de 30 000 km? Want zo schrijft men het volgende over long life olie: http://nl.autoscout24.be/garages/service/oliewissel/onderhoud/ Dus eigenlijk vertelt de garage aan Kris dat 15000 km te vroeg is voor een klein onderhoud MET longlife olie.. 30 000 km zou OK zijn met deze speciale olie.. dus om de twee jaar op onderhoud!? 5 september 2017 aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 5 september 2017 Delen Geplaatst: 5 september 2017 Om de twee jaar ? Ik rijd wel minstens 30.000 km in 12 maanden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 6 september 2017 Delen Geplaatst: 6 september 2017 15 uren geleden, Kris81 zei: Om de twee jaar ? Ik rijd wel minstens 30.000 km in 12 maanden Bekijk het zo: 1 onderhoud om de 30.000 km gaat je minder kosten dan 2 onderhoudsbeurten van elk 15.000 km. Dus ik bedoel dat je met longlife olie meer betaalt maar nadien ook meer kosten kunt uitsparen. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Kris81 Geplaatst: 6 september 2017 Populair bericht Delen Geplaatst: 6 september 2017 Ik had net de nieuwe factuur in de brievenbus. Verschil is dat men nu 505.01-olie aanrekent. Totaal bedrag €160,29. ( dus ipv 199,20) 1 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 6 september 2017 Delen Geplaatst: 6 september 2017 Op 9/5/2017 om 22:20, Lage Emissie Zone zei: Wat als de garage hetzelfde doet bij een andere klant, namelijk long life olie toepast, vervalt dan je garantie als je in plaats van 15000 km een oliewissel laat doen om de 30 000 km? Want zo schrijft men het volgende over long life olie: Dus eigenlijk vertelt de garage aan Kris dat 15000 km te vroeg is voor een klein onderhoud MET longlife olie.. 30 000 km zou OK zijn met deze speciale olie.. dus om de twee jaar op onderhoud!? OPGELET : Bovenstaande geldt NIET voor VAG CNG auto's. Deze staan altijd op een vast interval van 15.000 km, ook als je LL III 504.00 olie (Longlife) gebruikt. Ik doe mijn oliewissels zelf en vervang deze elke 10.000 km met olie van een gekend A-merk. Neen dit is geen verspilling, ik ben veel goedkoper uit dan in de garage. (30€) Dit weekend pas gedaan, en ik kan u verzekeren dat ik het verschil voel aan de motor ! (En het is niet omdat ik de banden heb opgepompt, mijn bandenspanning is altijd in orde). De kleur van de olie is trouwens rood-bruin bij vervanging. Onderhoudsinterval vergroten tot 30.000 km (Variabele olieservice) is voor een CNG-wagen een inbreuk op de voorschriften van de constructeur, dus zeker niet aan te raden !! Op enige garantie hoef je dan niet te rekenen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 7 september 2017 Delen Geplaatst: 7 september 2017 (aangepast) 10 uren geleden, paulDS zei: Onderhoudsinterval vergroten tot 30.000 km (Variabele olieservice) is voor een CNG-wagen een inbreuk op de voorschriften van de constructeur, dus zeker niet aan te raden !! Op enige garantie hoef je dan niet te rekenen. Long life olie moet men om de twee jaar verversen, andere olie jaarlijks, hoe loopt de garantie als ik mijn olie pas laat verversen na 2 jaar bij mijn erkende VW verdeler ( af fabriek zou de olie van de VAG groep standaard al longlife olie zijn) en ik tegen dan slechts 7000 km op de teller heb staan? 7 september 2017 aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
paulDS Geplaatst: 7 september 2017 Delen Geplaatst: 7 september 2017 Vraag het eens aan een VAG dealer : Een CNG mag max. 15000 km of één jaar tuseen de oliewissels. Longlife olie of niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 8 september 2017 Delen Geplaatst: 8 september 2017 Beste Paul , Je zegt dat je jouw olie wissels zelf doet , is dit bij een nieuwe wagen ? Behoud je jouw twee jaar fabrieksgarantie ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen