kitobeer Geplaatst: 12 januari 2020 Delen Geplaatst: 12 januari 2020 Inmiddels zijn we 2020. Is er ondertussen al geweten wat men gaat doen met de wegentax? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 12 januari 2020 Delen Geplaatst: 12 januari 2020 ssstttt, niet te veel roeren bij de overheid. Ze zijn daar een stopcontact aan het zoeken voor hunne ev op te laden met ons geld. 1 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wannes Geplaatst: 12 januari 2020 Delen Geplaatst: 12 januari 2020 Die wegentaks kan me zo niet schelen. De accijnzen op brandstof wel !! 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 13 januari 2020 Delen Geplaatst: 13 januari 2020 Zal wel idem als voor de benzine versie zijn zeker? 2008 SAAB 9³ TURBO X 2019 NIU NGT (E-scooter) 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic (Vrouwtje) 2003 Opel Meriva 1.6 Cosmo (Rijlesvoertuig) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 13 januari 2020 Delen Geplaatst: 13 januari 2020 (aangepast) Probeer het hier eens: https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie Opmerking: geeft nog 0 EUR weer, dus dit gaan ze daar pas weten in 2021 ( VRT heeft het voor ons wellicht duurder gemaakt ).. we zouden dat duurder verschil eens moeten aftrekken van de bijdrage kijk en luistergeld, wij zouden dan rap een proces aan ons been hebben, maar die mannen met hun CNG laster campagne gaan vrijuit. Colruyt gaat niet gelukkig zijn met het vernietigend CNG rapport van een journalist die van techniek nul de ballen kent. 13 januari 2020 aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Sertitude Geplaatst: 13 januari 2020 Populair bericht Delen Geplaatst: 13 januari 2020 in de Standaard vandaag wordt de conclusie van 'onderzoeksjoernalist' Luc Pauwels al met de grond gelijk gemaakt wat de Diesel betreft: die roetfilters reinigen zichzelf om de zoveel tijd en dan komen alle roetpartikels toch vrij... 2 3 ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Chris3020 Geplaatst: 13 januari 2020 Delen Geplaatst: 13 januari 2020 Minister van Financiën Matthias Diependaele heeft gisteren al gezegd dat een verlenging van de vrijstelling op verkeersbelasting en BIV wellicht niet doorgaat als CNG inderdaad zo schadelijk voor het milieu blijkt te zijn. Je kan je dus wel verwachten aan een afschaffing. Dat was eigenlijk sowieso al gepland door de meerderheidspartijen van de Vlaamse regering, maar in het licht van deze berichten hebben ze nu een extra reden om de vrijstellingen af te schaffen voor CNG. Een taks op CNG lijkt me niet evident, dan moet je alle aardgas gaan belasten. Dat lijkt me in het licht van de populariteit van aardgas als verwarming in huizen problematisch. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Stef Geplaatst: 13 januari 2020 Delen Geplaatst: 13 januari 2020 5 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: we zouden dat duurder verschil eens moeten aftrekken van de bijdrage kijk en luistergeld Betaal jij dat dan nog??? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 13 januari 2020 Delen Geplaatst: 13 januari 2020 9 minuten geleden, Stef zei: Betaal jij dat dan nog??? @Lage Emissie Zone heeft zijn domiciliering daarop nog niet stopgezet.... Hij kan het nu proberen in te vorderen ? Terugbetaling sinds 2001...mmhh, daar kan al veel gas van getankt worden. Tenzij LEZ in Wallonië woont ? En in Kallo gaat tanken ? Nee, dat zal wel niet 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ivivke Geplaatst: 13 januari 2020 Delen Geplaatst: 13 januari 2020 7 uren geleden, Chris3020 zei: Minister van Financiën Matthias Diependaele heeft gisteren al gezegd dat een verlenging van de vrijstelling op verkeersbelasting en BIV wellicht niet doorgaat als CNG inderdaad zo schadelijk voor het milieu blijkt te zijn. Je kan je dus wel verwachten aan een afschaffing. Dat was eigenlijk sowieso al gepland door de meerderheidspartijen van de Vlaamse regering, maar in het licht van deze berichten hebben ze nu een extra reden om de vrijstellingen af te schaffen voor CNG. Een taks op CNG lijkt me niet evident, dan moet je alle aardgas gaan belasten. Dat lijkt me in het licht van de populariteit van aardgas als verwarming in huizen problematisch. Voor zover de plannen vroeger uitgerold werden stopt de huidige regeling van 0 euro taks en BIV. Er komt een berekening op basis van de echte CO2 waarden zoals andere voertuigen, de coëfficiënt van 'CNG' in die berekening, moet nog bepaald worden. ;) ( Wel en ik ben eerlijk verschoten toen ik op de rollen stond bij het keuringscentrum bi die meting !! ) En er is vroeger in de wandelgangen al eens geopperd om er een aanvullende taks op te heffen, zoals ook bv LPG. Taks heffen op cng aan de pomp is een huzarenstukje dat ze niet gaan doen hoor ;). Maar een ding moet je zeker weten, het gaat 'ietsje' duurder worden, maar voor de ecologische rijder is dat maar een beetje he ;) ... . gr, Ive ps: dit waren de 'woorden' vroeger, ondertussen zitten er nieuwe mensen op het kabinet he ;) .... het kan alle kanten uit, maar 1 ding moet je eerlijk in het oog houden: er is altijd gezegd dat dit een korte periode ging zijn met een einddatum die huidige voordelen he !!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 13 januari 2020 Delen Geplaatst: 13 januari 2020 8 uren geleden, Chris3020 zei: Een taks op CNG lijkt me niet evident, dan moet je alle aardgas gaan belasten. Dat lijkt me in het licht van de populariteit van aardgas als verwarming in huizen problematisch. Waarom problematisch? ? Ik zou eerder zeggen 'ideaal'... Is gewoon marketing: eerst promoten en als iedereen het heeft (en niet meer zonder kan) belasten. Een beetje betalen/taxeren op heel veel brengt meer op dan een serieuze taks op heel weinig. En is vooral 'verteerbaar' voor de massa (kiekens die er telkens weer intrappen) ? 2008 SAAB 9³ TURBO X 2019 NIU NGT (E-scooter) 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic (Vrouwtje) 2003 Opel Meriva 1.6 Cosmo (Rijlesvoertuig) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 14 januari 2020 Delen Geplaatst: 14 januari 2020 Indien ze bij de keuring de uitstoot van ieder voertuig ( benzine, aardgas, LPG, diesel, elektrische plugin hybride met benzinemotor ) individueel gaat meten via WLTP en daarvan een certificaat overhandigd aan de overheid waarop de tax word bepaald : is dit nog het meest eerlijk. Ik zou dan zeker mijn wagen laten testen op SNG, dan trek ik terug i.p.v. te moeten opleggen. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wannes Geplaatst: 14 januari 2020 Delen Geplaatst: 14 januari 2020 Ik rij gewoon met be dikke pickup. Geen wegentaks. \o/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 14 januari 2020 Delen Geplaatst: 14 januari 2020 (aangepast) 5 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: Indien ze bij de keuring de uitstoot van ieder voertuig ( benzine, aardgas, LPG, diesel, elektrische plugin hybride met benzinemotor ) individueel gaat meten via WLTP en daarvan een certificaat overhandigd aan de overheid waarop de tax word bepaald : is dit nog het meest eerlijk. Ik zou dan zeker mijn wagen laten testen op SNG, dan trek ik terug i.p.v. te moeten opleggen. De keuring de uitstoot van elk voertuig laten meten ? Ze zijn niet eens in staat om te controleren of de DPF van een dieselauto al dan niet verwijderd is. Veel verder dan controleren of de cng sticker de juiste kleur en afmetingen heeft komen die mannen niet. Onbegonnen werk dus. 14 januari 2020 aangepast door Brembos 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dirk Geplaatst: 14 januari 2020 Delen Geplaatst: 14 januari 2020 44 minuten geleden, Brembos zei: De keuring de uitstoot van elk voertuig laten meten ? Ze zijn niet eens in staat om te controleren of de DPF van een dieselauto al dan niet verwijderd is. Veel verder dan controleren of de cng sticker de juiste kleur en afmetingen heeft komen die mannen niet. Onbegonnen werk dus. dit klopt,maar is ook hun werk niet roetfilters en katalysoren die verwijderd zijn zullen ze binnenkort wel kunnen opsporen in de keuring Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen