Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aardgasrijder

Aanbevolen berichten

Verzamelbericht waar je de onderhoudskosten kan vermelden van de Fiat Doblo op CNG.
Hoeveel kost het onderhoud van een Fiat Doblo op aardgas?

Graag km-stand vermelden en het bedrag van de factuur, samen met de geleverde prestaties.
Help anderen om de kostprijs van het reguliere onderhoud van een CNG-wagen te kunnen inschatten.
Heb je naast het reguliere onderhoud andere kosten? Vermeld deze ook zo gedetailleerd mogelijk B|
17[1].jpg
Voorbeeld:
Km-stand: 15.000 km
Klein onderhoud inclusief oliewissel
Prijs onderhoud: 180 euro incl BTW
Extra kosten: 20 euro   :  1 nieuwe lamp
Totaal onderhoud: 200 euro

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

op datum van 04/07/2016

Km-stand: 30.000 km
Klein onderhoud inclusief oliewissel
Prijs onderhoud: 440.50 euro incl BTW
Extra kosten: 29.50  :  banden wissel van voor naar achter.
Totaal onderhoud: 470 euro

Erg duur naar mijn mening, dit betaalde ik vorig jaar ook voor het tweede onderhoud; het eerste onderhoud (voor zelfde type wagen)was toen rond de 250...!?

De uitleg in de garage is dat het nu om erg dure CNG olie gaat....!?

Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Brembos zei:

Schandalige praktijken en een leugenachtige uitleg van Buga. Echt een garage om te mijden me dunkt.In het onderhoudsboekje staat normaal gezien toch welke olie er voor welke motor gebruikt wordt ?

Dat moet ik eens nakijken.

Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wisselen van banden kost doorgaans wel 30 euro hoor, dit lijkt me niet overdreven.
In het verleden liet ik al eens de winterbanden opleggen ipv de zomerbanden, dit kostte afhankelijk van de garage 15-30 euro.
Het duurt langer als 5 minuten, maar los daarvan, ik wissel mijn banden zelf, is voor mij een uurtje werk, inclusief opbergen oude banden. Erna heb ik wel altijd een beetje rugpijn... :D

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK (toch serieus doorgerekend vind ik om enkel de 4 wielen van plaats te wisselen).

Even een tussendoortje:

Bij mijn vorige auto (Golf V diesel) gingen mijn voorbanden (Michelin Energy 195) 70 tot 75.000km mee, achteraan 140 tot 150.000 km.

Ben een benieuwd hoe lang de banden op mijn Octavia zullen meegaan (zijn Dunlops, juiste type moet ik nakijken).

aangepast door Lange_666
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar het blijkt hoe langer hoe meer de duurste garage te zijn, of trachten ze zo de meerkost van de garantie gevallen te compenseren....

Een eenvoudig voorbeeld; spatlappen voor de doblo kosten bij buga 125 euro bij een andere fiat garage 110 euro.

Een minder eenvoudig voorbeeld; op mij vraag voor een nieuwe auto kreeg ik van buga een prijsofferte van 22.615 een andere garage (ook in het Antwerpse, maar iets zuidelijker! ;-)); 18.814 euro!!! En dit voor exact dezelfde wagen met identieke opties.

Ik heb hiervan de documentatie ter ondersteuning indien iemand deze wil zien.

Het is wel zo dat de offerte van buga van 29 juli van dit jaar is de andere prijsofferte van gisteren.o.O

• Vind ik leuk 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
Op 15-9-2016 om 06:31, kristiaan zei:

Een minder eenvoudig voorbeeld; op mij vraag voor een nieuwe auto kreeg ik van buga een prijsofferte van 22.615 een andere garage (ook in het Antwerpse, maar iets zuidelijker! ;-)); 18.814 euro!!! En dit voor exact dezelfde wagen met identieke opties.

Ik heb hiervan de documentatie ter ondersteuning indien iemand deze wil zien.

Het is wel zo dat de offerte van buga van 29 juli van dit jaar is de andere prijsofferte van gisteren.o.O

Dan weet je waar je moet zijn he ;)

Hopelijk kom je over, niets dan lof over de zuidrand hier :)

gr,

Ive en Annemie

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afstand....of beter gezegd de verbinding Kapellen / Aartselaar is echter niet altijd een van de vlotste....

Dat is zowat het enige wat mij tegenhoud.

Ik had een andere fiat garage (in Essen / Kalmthout) aan de lijn en in ons uitvoerig gesprek zei de man dat hij zijn cng wagens om de 10.000km liet binnen komen voor een oliewissel. En dit vanuit zijn persoonlijk technisch inzicht en ervaring....

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, kristiaan zei:

Ik had een andere fiat garage (in Essen / Kalmthout) aan de lijn en in ons uitvoerig gesprek zei de man dat hij zijn cng wagens om de 10.000km liet binnen komen voor een oliewissel. En dit vanuit zijn persoonlijk technisch inzicht en ervaring....

Over de afstand kan je idd nadenken, maar als je buiten de spits rijd valt dat heel goed mee ;). En je kan daar de bus nemen naar Boom ( Schorre ) of Antwerpen en er een leuk dagje van maken bij bv een onderhoud of iets dergelijks ...  .

Hier vragen ze om inderdaad ook sneller de olie te laten wisselen. Wij hebben dat nu elke 20.000km gedaan ( 1 x per jaar ) ....  . Een gewone benzine kan verder/zou verder kunnen ...  . Maar zo technisch onderlegd met de huidige motoren ben ik niet, ik volg ook maar de garagist, hij moet zorgen dat de auto kan blijven rijden in goede omstandigheden ...  . Als ik jou 'posts' lees ( 33.000km/jaar) zou dit betekenen dat jij 3 maal per jaar binnen moet :( twijfel ik toch aan. Het zijn niet de kilometers alleen die olie doen verslijten. Ook het aantal keren koud starten en dergelijke volgens mij .... . de olie koud en warm cyclussen, slijtagedeeltjes van de motor ed. ....  ( lees ook eens dit : http://www.ecobouwers.be/forum/post/olie-verversen-overbodig wel al een oude post, maar toont de overgang naar vandaag toe rond die wissels ... )

Je moet gaan daar waar jij je goed voelt ... en het betaalbaar blijft. Een auto is nu eenmaal een kost en geen opbrengst ;)  .

gr,

Ive

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...