Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aardgasrijder
 Delen

Aanbevolen berichten

Verzamelbericht waar je de onderhoudskosten kan vermelden van de Fiat 500L (Living).
Hoeveel kost het onderhoud van een Fiat 500L op CNG?

Graag km-stand vermelden en het bedrag van de factuur, samen met de geleverde prestaties.
Help anderen om de kostprijs van het reguliere onderhoud van een CNG-wagen te kunnen inschatten.
Heb je naast het reguliere onderhoud andere kosten? Vermeld deze ook zo gedetailleerd mogelijk B|
12[1].jpg13[1].jpg
Voorbeeld:
Km-stand: 15.000 km
Klein onderhoud inclusief oliewissel
Prijs onderhoud: 180 euro incl BTW
Extra kosten: 20 euro   :  1 nieuwe lamp
Totaal onderhoud: 200 euro

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Hey,

vandaag net groot onderhoud gehad 43.000 km. ( 2 jaar oud ) voor een 500L Living.

Verwisselen van volgende zaken:

- oliefilter + afdichting

- bougies

- pollenfilter en luchtfilter

- benzineadditief

- olie 5W40 (voor lpg en methaan) : http://www.selenia.com/en/dettaglio-prodotto.asp?code=1416

- radiator bijgevuld + ruitenvloeistof

- remmen gecheckt en lichten nagekeken.

Alles bij elkaar was 431, maar kregen een bon die we dit jaar wel op tijd konden gebruiken :) van 25 euro: 406 euro btw incl.

gr, Ivivke

aangepast door Ivivke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijpelijk dat je met een auto van 2 jaar naar een merkdealer gaat, voor de garantie uiteraard.

Wie zelf de handen uit de mouwen steekt is met bovenstaande 'werkzaamheden' gesteld voor minder dan  150€ (met kwaliteitsonderdelen).

Die Petronas olie heeft slechts een API SM standaard, is de huidige SN dan geen beter alternatief?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Ivivke zei:

- benzineadditief

- radiator bijgevuld + ruitenvloeistof

Benzineadditief? Waarom?

Raditor bijvuld: Stond die dan onder het minimum en kreeg je daar een waarschuwingslichtje van? Indien niet, waarom vullen ze dat dan bij (is een gesloten circuit, er gaat enkel vloeistof verloren bij een echte lek of bij een oververhitte motor).

Ruitenvloeistof: Huh? Dit behoort tot de trukken van de foor. Hebben ze bij mij ook ooit 1x geprobeerd, zelfs nadat ik dat helemaal gevuld had vlak voor ik op onderhoud ging. Daar betaal ik dus niet voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 maanden later...

Onze Lancia Ypsilon is ook een 2 cilinder multiair-met-turbo.

In 2015, bij 30.000 km : 351 €

In 2017, bij 60.000 km : 546 €

In deze prijs zit ook een extra diagnose-aan-de-computer voor een storing.

Zie voor meer details bij Onderhoudskosten Lancia Ypsilon : er is een verschil in werkzaamheden bij deze km-standen.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij een gedetailleerde prijsopgave die ik had gekregen :

Klein onderhoud :

• Oliefilter 24,18 € excl
  • Motorolie en filter vervangen 32,45 € excl
  • Selenia multipower gas 65,01€ excl
  • Servicebeurt 41,30 € excl
  • TOTAAL : 197,15 € INCL BTW

Groot onderhoud

• oliefilter 24,18€ excl
  • ontstekingsbougies 50,62 € excl
  • Luchtfilter, Deeltje 23,17 € excl
  • Luchtfilterelement 29,10 € excl
  • Servicebeurt 147,50 € excl
  • Selenia Digitek P.E.  37,375 € excl
  • Trutelia Top 4 26,5 € excl
  • TOTAAL : 424 € INCL BTW

Ik heb ook alle codes van de betreffende onderdelen in die offerte ..

Fiat 500L => 755818_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Hoi Danny,

dat zou ongeveer kunnen kloppen, het zijn idd gemiddelden .... en normaal krijg je altijd een bon net een week ofzo voor de volgende onderhoudsbeurt .. ( -25 euro ;)   )

We hebben de factuur van de eerste niet meer maar was minder dan 200 ... :)

gr,

Ive

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 jaar later...

Dit topic even doorgenomen (wegens "mogelijke" aanschaf 2dehands voor 't vrouwtje), en behoorlijk geschrokken van deze prijzen ?
En dan zeggen ze dat VAG duur is ... ?
Maar bon, aangezien ze maar 1x per jaar op onderhoud moet ...  ?

• Vind ik leuk 1

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Danny268 zei:

Ik ben 2 weken geleden op klein onderhoud geweest....

Was idd wel aan de dure kant 250 euro

Wa gaat da geven bij een groot onderhoud ?

maal twee

x2=500euro.png

• Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan je controleren dat een klein onderhoud wel degelijk gebeurd als je niet bij de garagist mag blijven staan?

In Amerika gebeuren er toestanden waar ze niets doen en waar je evengoed moet betalen, hopelijk gebeuren dergelijke praktijken niet in ons Belgenland.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Hoe kan je controleren dat een klein onderhoud wel degelijk gebeurd als je niet bij de garagist mag blijven staan?

In Amerika gebeuren er toestanden waar ze niets doen en waar je evengoed moet betalen, hopelijk gebeuren dergelijke praktijken niet in ons Belgenland.

Ik weet niet of ik het al aangekaart heb in dit forum maar van mij mogen er camera's in de werkplaats of bodycams op de mechaniekers zodat de klant kan zien wat er aan zijn/haar auto gebeurt.

Er zijn evenwel nog officiële merkgarages waar het wel toegelaten is om in de werkplaats aanwezig te blijven bij je auto (onder andere in de garage waar ik de mijne gekocht heb).

• Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, muscles zei:

Ik weet niet of ik het al aangekaart heb in dit forum maar van mij mogen er camera's in de werkplaats of bodycams op de mechaniekers zodat de klant kan zien wat er aan zijn/haar auto gebeurt.

Er zijn evenwel nog officiële merkgarages waar het wel toegelaten is om in de werkplaats aanwezig te blijven bij je auto (onder andere in de garage waar ik de mijne gekocht heb).

Mijn dashcam heeft eens een onderhoudsbeurt gedeeltelijk gefilmd (telkens de wagen werd gestart en zolang ie bleef draaien ... alles samen toch een haf uurtje). Zo heb ik gemerkt dat het sproeiwater werd bijgevuld uit een grote tuingieter met klaar kraantjeswater. Maar wel "ruitenwisservloeistof" aanrekenen ... ?

• Bedankt 1

2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen)

2019 NIU NGT ( E-scooter )

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Bijvullen doen altijd met een gieter hoor. Normaal gesproken zit er dan wel ruitensproeisel bij met een geurtje ?

Je moet dan maar zorgen dat je bij een onderhoud zelf het reservoir vult zodat ze er geen druppel meer bijkrijgen.

• Hahaha 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bijvullen met kraantjeswater zorgt er bovendien voor dat vroeg of laat je radiator en de leidingen binnenin aankalken waardoor je thermostaat oververhit raakt en er kosten komen.

Spijtig dat er binnen de aardgascommunity niemand is waar wij terecht kunnen voor ons onderhoud.

In het begin valt het niet op maar het thermisch bi-metaal binnenin de thermostaat gaat na overvloedig uit en inschakelen de geest geven.

aangepast door Lage Emissie Zone

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Het bijvullen met kraantjeswater zorgt er bovendien voor dat vroeg of laat je radiator en de leidingen binnenin aankalken waardoor je thermostaat oververhit raakt en er kosten komen.

Het ging over ruitensproeiervloeistof, niet over radiatorkoelmiddel dat trouwens een heel andere samenstelling heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...