JJR Geplaatst: 26 april 2017 Delen Geplaatst: 26 april 2017 Je verwarmingsketel thuis wordt ook afgesteld op de gaskwaliteit van je regio. Aangezien men er aan denkt om in steeds meer regio's van L-gas om te schakelen naar H-gas kan de installateur dit nadien nog aanpassen. Is dit voor de CNG-installaties ook zo? VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 26 april 2017 Delen Geplaatst: 26 april 2017 6 uren geleden, JJR zei: Je verwarmingsketel thuis wordt ook afgesteld op de gaskwaliteit van je regio. Aangezien men er aan denkt om in steeds meer regio's van L-gas om te schakelen naar H-gas kan de installateur dit nadien nog aanpassen. Is dit voor de CNG-installaties ook zo? Mijn aardgasauto, gefabriceerd door Skoda, kan zowel L-gas, H-gas, als H+ gas tanken, en zo'n erkende CNG-installateur kan dat niet! Heel raar. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen Geplaatst: 25 mei 2017 Delen Geplaatst: 25 mei 2017 Ken er niet veel van, maar bouwt zo'n installateur ook een boordcomputer in die dit kan regelen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 25 mei 2017 Delen Geplaatst: 25 mei 2017 30 minuten geleden, Koen zei: Ken er niet veel van, maar bouwt zo'n installateur ook een boordcomputer in die dit kan regelen? Boordcomputer kan je dat moeilijk noemen want het is gewoon zo'n simpele, kleine wijzerplaat. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
michiel54 Geplaatst: 16 juni 2017 Delen Geplaatst: 16 juni 2017 Ik las op een NL forum een review van een Passat, bouwjaar 2011 : http://www.autoweek.nl/autoreview/31882/volkswagen-passat-variant-14-tsi-ecofuel-highline Daarin blijkt dat die geen problemen heeft met H of L aardgas. Hij tankt rustig van het één op het ander aardgas in NL of D. Het motormanagement zorgt automatisch voor de perfecte instelling van de brandstoftoevoer !! VW is wel gestopt ( 2014 dacht ik ) met fabrieks-af-cng-Passats. Je moet nu tevreden zijn met de Golf TGI ( Variant) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 16 juni 2017 Delen Geplaatst: 16 juni 2017 @michiel54 VW is inderdaad gestopt met de Passat op CNG, jammer, want deze wilde ik aanvankelijk aanschaffen Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 16 juni 2017 Delen Geplaatst: 16 juni 2017 6 uren geleden, Aardgasrijder zei: @michiel54 VW is inderdaad gestopt met de Passat op CNG, jammer, want deze wilde ik aanvankelijk aanschaffen Maar geen paniek want de VW Arteon komt immers vanaf september op CNG ! Nee, was dat maar waar. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
michiel54 Geplaatst: 16 juni 2017 Delen Geplaatst: 16 juni 2017 9 uren geleden, Aardgasrijder zei: @michiel54 VW is inderdaad gestopt met de Passat op CNG, jammer, want deze wilde ik aanvankelijk aanschaffen Ja , ik snap er niks van . Ik wens ook zo een Passat op CNG met DSG , spaarpotje zal genoeg gevuld zijn tegen eind 2019 . Desnoods een Passat op CNG van 2014 of anders een recenter model met aparte inbouw , liefst niet in de koffer . Een Golt TGI Variant valt nog te overwegen of een Skoda Octavia op CNG . Ik zie ook Volvo zitten maar die slikken aardig wat Kg's gas !! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
andydc Geplaatst: 4 januari 2018 Delen Geplaatst: 4 januari 2018 Beste iedereen, wij hebben een vervuilende opel zafira diesel die we kwijt willen. We zouden graag een auto op CNG hebben omdat mij dit op dit moment een milieuvriendelijker alternatief lijkt dat nog betaalbaar is voor een middenklasse gezin als het onze (elektrische wagens vind ik nog zeer duur). Nu had ik graag een benzine gekocht die ik zou willen laten ombouwen tot een CNG, ik had gedacht aan een dacia dokker of een berlingo. Ik weet al dat ik een auto zonder directe injectie moet kopen maar ik maak mij wel zorgen over hetgeen ik hier las over dat deze ombouwing enkel voor 1 soort gas geschikt is (L- of H-gas). Ik woon in Oost - Vlaanderen dus denk ik dat het hier vooral H-gas is? Maar wat als ik naar het buitenland op reis ga enz.... Wat gebeurt er als ik dan per ongeluk L-gas pomp? mvg, Andy Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 4 januari 2018 Delen Geplaatst: 4 januari 2018 3 minuten geleden, andydc zei: Beste iedereen, wij hebben een vervuilende opel zafira diesel die we kwijt willen. We zouden graag een auto op CNG hebben omdat mij dit op dit moment een milieuvriendelijker alternatief lijkt dat nog betaalbaar is voor een middenklasse gezin als het onze (elektrische wagens vind ik nog zeer duur). Nu had ik graag een benzine gekocht die ik zou willen laten ombouwen tot een CNG, ik had gedacht aan een dacia dokker of een berlingo. Ik weet al dat ik een auto zonder directe injectie moet kopen maar ik maak mij wel zorgen over hetgeen ik hier las over dat deze ombouwing enkel voor 1 soort gas geschikt is (L- of H-gas). Ik woon in Oost - Vlaanderen dus denk ik dat het hier vooral H-gas is? Maar wat als ik naar het buitenland op reis ga enz.... Wat gebeurt er als ik dan per ongeluk L-gas pomp? mvg, Andy Beste Andy, Welkom op het aardgasrijderforum. Goed dat je de keuze maakt voor een CNG-voertuig. Ik zou je toch aanraden van een voertuig te kopen dat af-fabriek over CNG-tanks beschikt. Een ombouw kost namelijk nogal veel geld. Als je dan toch die categorie kiest van Dacia Dokker of Berlingo, kies dan een Volkswagen Caddy TGI (CNG). De VW Caddy kan je nemen als lichte vracht bijvoorbeeld of als Caddy Maxi. Er zijn veel mogelijkheden. Op dit ogenblik, de ganse maand januari dus, geven de dealers immers enorme kortingen op hun voertuigen. En daarbovenop loopt er nu ook nog een actie van D'Ieteren in samenwerking met Dats 24. Ik zou de ene dealer tegen de andere dealer uitspelen. Van welke omgeving in Oost-Vlaanderen ben je precies? Heel de provincie van Oost-Vlaanderen heeft inderdaad alleen maar H-gas, maar jouw CNG-voertuig kan zonder problemen evengoed L-gas tanken. Daar moet je je geen zorgen over maken. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
andydc Geplaatst: 4 januari 2018 Delen Geplaatst: 4 januari 2018 Bedankt voor de raad! Ik ben van Dendermonde. Ik zal eens rondkijken bij de VW dealers. Denk dat het ook financieel interessant is: geen BIV, geen autotaks tot 2021. groeten 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 4 januari 2018 Delen Geplaatst: 4 januari 2018 (aangepast) Je kan ook denken aan een Fiat Doblo. Of de Opel dealer (waar je misschien klant bent ?) uitspelen en de Opel Combo eens testen / prijs laten maken. (Combo is een gere-badgde Doblo) Eventueel een Fiat Qubo ? Wel wat kleiner. Of terug een Opel Zafira op CNG ? (als die er nog zijn ???) Indien je toch voor een Dacia of Berlingo gaat : met een inbouw nadien kan je zowel L-gas als H-gas tanken. Dat maakt niet uit. Indien ik het me nog goed herinner van een 2-tal jaar geleden (toen ik met en voor mijn schoonzus autootjes ben gaan bekijken), zal de Dacia Dokker prijsgewijs de winnaar zijn. De anderen (Doblo/Combo, Berlingo/Partner, Kangoo) ontlopen elkaar amper qua prijs. Caddy (toen) weet ik niet, niet gaan kijken. Uiteraard zal de CNG-versie van Doblo - Combo - Caddy iets duurder zijn dan een gewone benzine-versie van de andere merken. 4 januari 2018 aangepast door Koen C Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen