Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder

Onderhoudskosten Audi A3 sportback G-tron (CNG-aardgas)

Recommended Posts

Bedankt voor uw waarschuwing. Garage Jennes is dus ten sterkste af te raden. Dit is inderdaad pure diefstal.

Een originele Audi pollenfilter voor 10€ ,daar heb ik mijn twijfels bij

klopt dat er door D'Ieteren vanalles wordt opgelegd, zo willen ze volgens mij de particulier weghouden uit merkgarages en enkel nog van die lease-salaris-wagens in hun garage krijgen

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Beste Dr. Nick,

Dat heb ik ook aan de verkoper en de service manager gezegd maar daar wordt niet op gereageerd. Wat kan hun dat schelen of er één klant minder is. Zoals je zelf zegt de leasingmarkt daar verdienen ze geld!  Wat mijzelf  betreft bij de aankoop heb ik enkele extra kortingskes gekregen maar die zijn nu met interest terug betaald.

• Hahaha 1

14 uren geleden, JOHN zei:

Beste Dr. Nick,

Dat heb ik ook aan de verkoper en de service manager gezegd maar daar wordt niet op gereageerd. Wat kan hun dat schelen of er één klant minder is. Zoals je zelf zegt de leasingmarkt daar verdienen ze geld!  Wat mijzelf  betreft bij de aankoop heb ik enkele extra kortingskes gekregen maar die zijn nu met interest terug betaald.

idd, de kortingen lokken ze natuurlijk volk mee, maar je betaalt ze met interest terug. 

ik ben in totaal 3 of 4 keer bij merkgarage geweest sinds ik met de Skoda Octavia rij, maar dat is gedaan, ik zoek wel terug een onafhankelijke garage in de buurt, of als er iemand zich geroepen voelt om zo een garage te openen bij ons in de buurt, laat maar weten :-)

• Vind ik leuk 1

794532_5.png

9 uren geleden, Dr Nick zei:

idd, de kortingen lokken ze natuurlijk volk mee, maar je betaalt ze met interest terug. 

ik ben in totaal 3 of 4 keer bij merkgarage geweest sinds ik met de Skoda Octavia rij, maar dat is gedaan, ik zoek wel terug een onafhankelijke garage in de buurt, of als er iemand zich geroepen voelt om zo een garage te openen bij ons in de buurt, laat maar weten :-)

hoe zit het dan met de "mobiliteitsgarantie" die bvb volkswagen geeft, moet je dan niet naar een "officiële"  VW merkgarage?

• Vind ik leuk 1

21 hours ago, Jan Robert said:

hoe zit het dan met de "mobiliteitsgarantie" die bvb volkswagen geeft, moet je dan niet naar een "officiële"  VW merkgarage?

Veelal komt zo'n garantie neer op een "gratis" lidmaatschap bij VAB/Touring/..., maar dan onder de merknaam van de constructeur. Je kan zoiets dus ook zelf afsluiten. Enkel voor garantie eisen merken onderhoud in een officiële garage, maar aangezien je in België maar 2 jaar garantie krijgt kan je in principe enkel het eerste jaar je onderhoud daar laten uitvoeren en dan het tweede elders.

• Vind ik leuk 1

5 uren geleden, Trostomaat zei:

Veelal komt zo'n garantie neer op een "gratis" lidmaatschap bij VAB/Touring/..., maar dan onder de merknaam van de constructeur. Je kan zoiets dus ook zelf afsluiten. Enkel voor garantie eisen merken onderhoud in een officiële garage, maar aangezien je in België maar 2 jaar garantie krijgt kan je in principe enkel het eerste jaar je onderhoud daar laten uitvoeren en dan het tweede elders.

Deze info klopt niet. De wetgeving in de EU is veranderd sedert enkele jaren. Van zodra je je auto gekocht hebt bij een merkdealer mag je voor het onderhoud bij een niet-merkgarage gaan op voorwaarde dat die originele onderdelen gebruiken, zoals daar zijn: Quality-garage, 1-2-3 Autoservice, en wellicht zijn er nog meer.

• Bedankt 2

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 261.500 km and counting...

Ben tijdens de garantieperiode van 4 jaar bij de officiele stealer op onderhoud geweest. Nu ga ik bij een onafhankelijke garagist.

• Vind ik leuk 1

19 uren geleden, muscles zei:

Deze info klopt niet. De wetgeving in de EU is veranderd sedert enkele jaren. Van zodra je je auto gekocht hebt bij een merkdealer mag je voor het onderhoud bij een niet-merkgarage gaan op voorwaarde dat die originele onderdelen gebruiken, zoals daar zijn: Quality-garage, 1-2-3 Autoservice, en wellicht zijn er nog meer.

klopt volledig, ik snap niet waarom iedereen nog bij die (zoals hierboven mooi verwoord) merkSTealers blijven gaan

794532_5.png

De meeste merken hebben officiële prijslijsten voor onderhoud dacht ik. Hier een voorbeeld (is wel NL): https://www.dago.nl/audi/audi-onderhoud/ 

https://www.dago.nl/content/uploads/2018/02/Audi_Prijslijst_ParticulierZakelijk_per_2018-1-1.pdf

Bij Volvo krijg je gratis bijstand als naar de merkdealer gaat, wat neerkomt op een Europe-Assistance contract voor 12 maanden.

On 9/17/2019 at 6:44 PM, muscles said:

Vandaar dat ik ook enkel schrijf dat merken dat eisen, niet dat dat wettelijk nodig is. Ik heb zelf jammer genoeg een langdurige dispuut gehad met de dealer en het merk van mijn vorige wagen waarbij men een lekkend koelvloeistofreservoir niet onder garantie wou repareren omdat het eerste onderhoud niet bij de merkgarage was uitgevoerd. Gelukkig is dat uiteindelijk wel opgelost via mijn rechtsbijstandverzekering, maar als je zoiets kan vermijden door 1 onderhoud bij een merkgarage te laten uitvoeren dan zou ik niet twijfelen.