Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Aardgasrijder

Onderhoudskosten Audi A3 sportback G-tron (CNG-aardgas)

Recommended Posts

Geen idee wat de standaard garantie van VAG is, ik heb hem 2dehands gekocht (7mdn, directie/demo) 😉 

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

2 jaar garantie is wel erg weinig en het strikte minimum. Ik koop altijd met 4 of 5 jaar garantie. Dat geeft toch wel wat extra gemoedsrust de eerste jaren..... Spijtig dat d'Ieteren daar te gierig voor is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Begin mei op de Audi A3 g-tron een olieservice op 75.000 km laten uitvoeren . Blijkt er nu op de faktuur een item met nummer 20960180 "Gasinstallatie gecontroleerd" te staan wat ze gefactureerd hebben aan bijna 65 EUR excl. btw.

Iemand ervaring mee of enig gedacht of dit voorgeschreven staat in het onderhoudsschema?

AUDI A3 Sportback g-tron  807461_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 minuten geleden, GiGi zei:

Begin mei op de Audi A3 g-tron een olieservice op 75.000 km laten uitvoeren . Blijkt er nu op de faktuur een item met nummer 20960180 "Gasinstallatie gecontroleerd" te staan wat ze gefactureerd hebben aan bijna 65 EUR excl. btw.

Iemand ervaring mee of enig gedacht of dit voorgeschreven staat in het onderhoudsschema?

Ik volg.

Maar vraag me tegelijk ook af waarom je dat niet meteen gevraagd hebt in de garage, bij het overlopen van de werkbon/ factuur? Of doen ze dat bij jou niet? 🤔 

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 minuten geleden, JoBé zei:

Ik volg.

Maar vraag me tegelijk ook af waarom je dat niet meteen gevraagd hebt in de garage, bij het overlopen van de werkbon/ factuur? Of doen ze dat bij jou niet? 🤔 

De factuur zat vandaag pas in de brievenbus. Het was tegen slutingstijd aan en het was er druk. De receptionist zei enkel dat de controle van de gasinstallatie voorgeschreven was volgens het onderhoudsschema. Ik zou wel graag een kopij willen van dit onderhoudsschema.

AUDI A3 Sportback g-tron  807461_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uren geleden, GiGi zei:

Misschien visuele controle van de CNG-leidingen, visuele controle van de staat en bevestiging van de CNG tanks ?

Hier en daar een bout of schroef controleren of die nog vast zit ?

1 uur (65 €) is zo rap voorbij... o.O

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...