JoBé Geplaatst: 19 februari 2019 Delen Geplaatst: 19 februari 2019 Geen idee wat de standaard garantie van VAG is, ik heb hem 2dehands gekocht (7mdn, directie/demo) ? 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 20 februari 2019 Delen Geplaatst: 20 februari 2019 2 jaar garantie is wel erg weinig en het strikte minimum. Ik koop altijd met 4 of 5 jaar garantie. Dat geeft toch wel wat extra gemoedsrust de eerste jaren..... Spijtig dat d'Ieteren daar te gierig voor is. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kimberley Geplaatst: 20 februari 2019 Delen Geplaatst: 20 februari 2019 Ik heb 5 jaar op mijn A3 ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 20 februari 2019 Delen Geplaatst: 20 februari 2019 Dat is inderdaad de gebruikelijke garantietermijn in het buitenland. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GiGi Geplaatst: 15 mei 2019 Delen Geplaatst: 15 mei 2019 Begin mei op de Audi A3 g-tron een olieservice op 75.000 km laten uitvoeren . Blijkt er nu op de faktuur een item met nummer 20960180 "Gasinstallatie gecontroleerd" te staan wat ze gefactureerd hebben aan bijna 65 EUR excl. btw. Iemand ervaring mee of enig gedacht of dit voorgeschreven staat in het onderhoudsschema? AUDI A3 Sportback g-tron Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 15 mei 2019 Delen Geplaatst: 15 mei 2019 16 minuten geleden, GiGi zei: Begin mei op de Audi A3 g-tron een olieservice op 75.000 km laten uitvoeren . Blijkt er nu op de faktuur een item met nummer 20960180 "Gasinstallatie gecontroleerd" te staan wat ze gefactureerd hebben aan bijna 65 EUR excl. btw. Iemand ervaring mee of enig gedacht of dit voorgeschreven staat in het onderhoudsschema? Ik volg. Maar vraag me tegelijk ook af waarom je dat niet meteen gevraagd hebt in de garage, bij het overlopen van de werkbon/ factuur? Of doen ze dat bij jou niet? ? 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GiGi Geplaatst: 15 mei 2019 Delen Geplaatst: 15 mei 2019 23 minuten geleden, JoBé zei: Ik volg. Maar vraag me tegelijk ook af waarom je dat niet meteen gevraagd hebt in de garage, bij het overlopen van de werkbon/ factuur? Of doen ze dat bij jou niet? ? De factuur zat vandaag pas in de brievenbus. Het was tegen slutingstijd aan en het was er druk. De receptionist zei enkel dat de controle van de gasinstallatie voorgeschreven was volgens het onderhoudsschema. Ik zou wel graag een kopij willen van dit onderhoudsschema. AUDI A3 Sportback g-tron Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 16 mei 2019 Delen Geplaatst: 16 mei 2019 19 uren geleden, GiGi zei: Iemand ervaring mee of enig gedacht of dit voorgeschreven staat in het onderhoudsschema? Misschien visuele controle van de CNG-leidingen, visuele controle van de staat en bevestiging van de CNG tanks ? Hier en daar een bout of schroef controleren of die nog vast zit ? 1 uur (65 €) is zo rap voorbij... Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JOHN Geplaatst: 15 augustus 2019 Delen Geplaatst: 15 augustus 2019 Blijkbaar is iedereen tegenwoordig tevreden over de prijs van het onderhoud van de A3 Gtronnekes. Weinig reactie, maar het kan ook anders... Vorige maand onderhoud van mijn A3 Gtron 2017 met 18.000 km op de teller laten uitvoeren bij JENNES Boortmeerbeek. Totale prijs onderhoud 328.85€ !!!! Inspectie (139.04 + Btw) met olie verversen en vervangen pollenfilter. Zelfs nieuwe vijzen voor de bodemplaat worden aangerekend en nog eens 10 € extra voor het plaatsen van de pollenfilter van 42€ + Btw. Origineel Audi pollenfilter in de handel kost 10€ en dat is op 2 minuten geplaatst (deed ik vroeger zelf) Kleine leveringen??? Milieubijdrage?? Dichting en vijzen???? nog eens extra 18.19€ + btw. Gewacht op het voertuig: na één uur was ik al buiten. Wel twee koffies gedronken. Stonden niet op de factuur. Ik denk dat ik naar Het Rietje in Kapellen ga rijden. Onderhoud laten doen, ondertussen een lunchke en een lekker glaasje wijn meepikken, en dan kom ik nog niet aan dat bedrag (als ik de bloggers mag geloven). 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan Robert Geplaatst: 15 augustus 2019 Delen Geplaatst: 15 augustus 2019 Op 16/5/2019 om 15:49, Koen C zei: Misschien visuele controle van de CNG-leidingen, visuele controle van de staat en bevestiging van de CNG tanks ? Hier en daar een bout of schroef controleren of die nog vast zit ? 1 uur (65 €) is zo rap voorbij... vroeger mocht je nog eens binnen in de werkplaats, dit zijn vervlogen tijden, het zou niet meer mogen wegens veiligheid/verzekeringstechnisch mocht je een ongeval hebben in de werkplaats. tja, ik wil wel een helm en veiligheidsschoenen dragen mocht het nodig zijn... volgende week laat ik een trekhaak plaatsen op mijn passat cng (ben wel eerst naar autokeuringsbureau geweest en mijn auto documenten getoond, het gelijkvormigheidsattest is van belang; ttz daar moet vermeld zijn wat de auto mag trekken, geremd, ongeremd en last op de trekhaak); ook problemen met koudstart op benzine; auto start goed maar de eerste 100m geen kracht en dan woeps schiet de auto vooruit en alles lijkt normaal; dus zal ik vragen of ik ook de werkplaats in mag wanneer ze dit gaan checken. cross fingers Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GiGi Geplaatst: 24 augustus 2019 Delen Geplaatst: 24 augustus 2019 Op 15/8/2019 om 12:32, Jan Robert zei: vroeger mocht je nog eens binnen in de werkplaats, dit zijn vervlogen tijden, het zou niet meer mogen wegens veiligheid/verzekeringstechnisch mocht je een ongeval hebben in de werkplaats. tja, ik wil wel een helm en veiligheidsschoenen dragen mocht het nodig zijn... volgende week laat ik een trekhaak plaatsen op mijn passat cng (ben wel eerst naar autokeuringsbureau geweest en mijn auto documenten getoond, het gelijkvormigheidsattest is van belang; ttz daar moet vermeld zijn wat de auto mag trekken, geremd, ongeremd en last op de trekhaak); ook problemen met koudstart op benzine; auto start goed maar de eerste 100m geen kracht en dan woeps schiet de auto vooruit en alles lijkt normaal; dus zal ik vragen of ik ook de werkplaats in mag wanneer ze dit gaan checken. cross fingers Dat fenomeen van even geen kracht stelt zich ook al een tijd op mijn A3 g-tron. de wagen begint er meer last van te krijgen en dat eigenlijk de eerste km na de start. Nadien gaat het vanzelf weg. Als je zoiets bij de dealer meld dan vinden ze niks want het kost allemaal tijd en aan die garantieklanten verdienen ze niks. Als ze nu eens consistent zouden luisteren en meteen kijken of er enige systeemupdates zijn en hun knowledgebase doorzoeken dan zou efficiënter werk kunnen geleverd worden. AUDI A3 Sportback g-tron Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan Robert Geplaatst: 24 augustus 2019 Delen Geplaatst: 24 augustus 2019 3 uren geleden, GiGi zei: Dat fenomeen van even geen kracht stelt zich ook al een tijd op mijn A3 g-tron. de wagen begint er meer last van te krijgen en dat eigenlijk de eerste km na de start. Nadien gaat het vanzelf weg. Als je zoiets bij de dealer meld dan vinden ze niks want het kost allemaal tijd en aan die garantieklanten verdienen ze niks. Als ze nu eens consistent zouden luisteren en meteen kijken of er enige systeemupdates zijn en hun knowledgebase doorzoeken dan zou efficiënter werk kunnen geleverd worden. heb je dit probleem tijdens rijden op benzine? (lege cng tanks); dan kan ik je misschien hiermee helpen: ik heb additief TUNAP 794 (busje 200ml) gebruikt op aanraden Tavernier, en na 800km op benzine te rijden (even wat doorzetten), werkte de motor weer goed op benzine, er kan vervuiling/verlakking van reststoffen in de benzine injectoren optreden. CNG is bij mij nog nooit een probleem geweest. ter info: zo'n busje 200ml is voor een benzine tank van min 20ltr (anders is concentraat te hoog), kleinere tank, dan evenredig minder in doen. deze reiniger kan je jaarlijks gebruiken, houdt de injectoren schoon. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 24 augustus 2019 Delen Geplaatst: 24 augustus 2019 2 uren geleden, Jan Robert zei: heb je dit probleem tijdens rijden op benzine? (lege cng tanks); dan kan ik je misschien hiermee helpen: ik heb additief TUNAP 794 (busje 200ml) gebruikt op aanraden Tavernier, en na 800km op benzine te rijden (even wat doorzetten), werkte de motor weer goed op benzine, er kan vervuiling/verlakking van reststoffen in de benzine injectoren optreden. CNG is bij mij nog nooit een probleem geweest. ter info: zo'n busje 200ml is voor een benzine tank van min 20ltr (anders is concentraat te hoog), kleinere tank, dan evenredig minder in doen. deze reiniger kan je jaarlijks gebruiken, houdt de injectoren schoon. Die uitleg van regelmatig een additief toe te voegen stond ook vermeld aan het onthaal van de werkplaats van Cardoen in Hasselt. Dat heeft allemaal te maken met de toevoeging van ethanol in de benzine (10% ethanol in Euro 95, en 5% ethanol in Super 98), stond er bij gedrukt. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 27 augustus 2019 Delen Geplaatst: 27 augustus 2019 Op 24/8/2019 om 13:23, Jan Robert zei: Ik heb additief TUNAP 794 (busje 200ml) gebruikt op aanraden Tavernier Vermoed dat dit TUNAP MF 974 is, in plaats van 794... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 27 augustus 2019 Delen Geplaatst: 27 augustus 2019 Op 24/8/2019 om 16:09, muscles zei: Die uitleg van regelmatig een additief toe te voegen stond ook vermeld aan het onthaal van de werkplaats van Cardoen in Hasselt. Dat heeft allemaal te maken met de toevoeging van ethanol in de benzine (10% ethanol in Euro 95, en 5% ethanol in Super 98), stond er bij gedrukt. Zou het dan al niet lonen om in Luxemburg een tank 'goedkope' Aral Ultimate 102 'te halen' en die in de loop van het jaar op te rijden? Deze bevat geen (bio-)ethanol en kan dus ook niet tot de problemen die daarmee gepaard gaan leiden. Zelf denk ik er serieus over na om het zo te doen, omdat de brandstof zo lang in de tank blijft. Dat kost alleszins veel minder dan de injectoren te laten reinigen (of vervangen) en niet veel meer dan het periodiek gebruik van het additief. Op de website van Aral gelezen dat Ultimate 102 nu ook in het noorden van Luxemburg (Wemperhardt) te verkrijgen valt aan vandaag 1.384 EUR/l, wat maar twee cent duurder is per liter dan EURO 98 (E5) bij Dats in Geel. En je komt nog eens ergens (om bij bakkerij Fonck iets verderop gebak te eten bijvoorbeeld)... 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan Robert Geplaatst: 28 augustus 2019 Delen Geplaatst: 28 augustus 2019 Op 27/8/2019 om 16:45, Josy zei: Vermoed dat dit TUNAP MF 974 is, in plaats van 794... inderdaad 974, en ik moet zeggen dat de motor nu echt goed start en loopt op benzine, ik doe er zeker vanaf nu ieder jaar een busje in. als iedere deftige garage dit weet ivm vervuiling benzine injectoren door samenstelling benzine, waarom wordt dit dan niet direct vermeld (zoal muscles zei ivm cardoen) het is toch geen geheim dan ??? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 28 augustus 2019 Delen Geplaatst: 28 augustus 2019 40 minuten geleden, Jan Robert zei: inderdaad 974, en ik moet zeggen dat de motor nu echt goed start en loopt op benzine, ik doe er zeker vanaf nu ieder jaar een busje in. als iedere deftige garage dit weet ivm vervuiling benzine injectoren door samenstelling benzine, waarom wordt dit dan niet direct vermeld (zoal muscles zei ivm cardoen) het is toch geen geheim dan ??? Ikzelf heb nooit Tunap MF 974 bijgevoegd en ik weet dat ze dat bij mijn Skoda-garage ook nooit gedaan hebben. Is dat misschien niet nodig als je zeer heel kilometers rijdt? Want ik heb zulke problemen immers nooit ondervonden. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan Robert Geplaatst: 29 augustus 2019 Delen Geplaatst: 29 augustus 2019 (aangepast) 10 uren geleden, muscles zei: Ikzelf heb nooit Tunap MF 974 bijgevoegd en ik weet dat ze dat bij mijn Skoda-garage ook nooit gedaan hebben. Is dat misschien niet nodig als je zeer heel kilometers rijdt? Want ik heb zulke problemen immers nooit ondervonden. ik doe nu ongeveer 30.000 - 40.000 per jaar, +/- 5pct op benzine tot nu toe reed ik af en toe een 50 tal km op benzine tussen cng beurten, om op benzine te rijden en de benzine langzaam op te gebruiken en dan nieuwe te tanken. misschien is die strategie niet zo goed, en rij ik beter zo goed als mogelijk continu op cng; en als de benzine een paar maanden in de tank zit, dan rij ik die in één ruk op. of heb ik ooit eens vervuilde benzine getankt, ik weet het niet zeker. nu, de motor gaat op benzine stukken beter, en we zien wel. mbt de tunap 974, die gaat er wel in; baat het niet, schaadt het niet. 29 augustus 2019 aangepast door Jan Robert taalfout Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 29 augustus 2019 Delen Geplaatst: 29 augustus 2019 @Jan Robert Ik tank meestal Super 98 van Q8. Dat was de laatste keer in Tessenderlo tijdens een speciale kortingsactie. Ik heb ook al Super 98 getankt bij Lukoil in Aarschot, maar je moet oppassen met Lukoil: op hun website plaatsen ze een prijs en dit stemt dan niet overeen met de prijs aan de pomp! In Aarschot zijn gelukkig meerdere tankstations. Ze zijn echter niet meer de goedkoopste: € 1,334 want in Tielt-Winge staat 'm € 1,331. In Stekene (Oost-Vlaanderen) € 1,329 maar in Lanaken en Maasmechelen zelfs maar € 1,324. Nu zit er Super 98 van Aral (Merl, Luxemburg) in. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JOHN Geplaatst: 12 september 2019 Delen Geplaatst: 12 september 2019 Wat die exuberante factuur voor een onderhoud betreft door mij geplaatst op 15 augustus heb ik antwoord gekregen van de Garage Jennes in Boortmeerbeek. Omdat ik de wagen niet binnen gebracht heb na één jaar (er stond toen 9000 km op de teller) wordt er nu een inspectie aangerekend van 169€ ongeacht de tijd dat dat duurt. In mijn geval minder dan een uur. Nochtans staat er op de sticker op het instructieboekje ONDERHOUD 30.000 KM OF TWEEJAARLIJKS. Ze rekenen dan nog eens 50€ AAN VOOR EEN POLLENFILTER van (Origineel Audi te koop online voor 10€) + en nog 12€ extra voor PLAATSING ervan ! De olie en de filter moeten hier nog aan toegevoegd worden Ook de kleine zaken om de factuur aan te dikken zijn volgens hen normaal inbegrepen de oplichting via" kleine leveringen" zijnde 10€. Dat zou zo zijn in alle Audi-garages omdat die prijzen hen opgelegd zijn door D'Ieteren. Wie gelooft deze mensen nog? Beste mensen indien je geen onderhoudscontract hebt via je werkgever BLIJF DAAR WEG! Koop zelf een Nespresso machine. 1 1 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen