Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Bi-fuel en verkeersbelasting

CNG-vragen

Aanbevolen berichten

Klopt inderdaad, een wagen die beide brandstoffen aan boord heeft valt onder de categorie CNG en is vrijgesteld van BIV en jaarlijkse verkeersbelasting tem 2020.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

ook een porche cayenne hybride word voor de belasting aanzien als elektrisch , ook al schakelt hij na de eerte bocht al over op benzine ????

• Vind ik leuk 1

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Bob zei:

ook een porche cayenne hybride word voor de belasting aanzien als elektrisch , ook al schakelt hij na de eerte bocht al over op benzine ????

Jup ook plugin-hybrides, maar ze zijn 'maar' vrijgesteld tot 2020, net als CNG... Milieubewuste regeling op zijn tsjeefs...

Fiat Fiorino 'Bakske' CNG 2012-2016

Volkswagen Caddy Maxi 'Torpedo' 1.4 TGI sinds 2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
  • 2 weken later...

sinds gisteren met skoda combi cng de baan op , dus geen BIV en verkeersbelasting tot 2020, ik heb de laatste keer verkeersbelasting betaald in oktober 2015, krijg ik nu die +- 8 maand terug betaald aangezien nu vrijgesteld ben van verkeersbelasting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je krijgt die terug.

Datum is "datum van schrapping" van uw oude nummerplaat. Het gedeelte BIV van een reeds begonnen maand krijg je wel niet meer terug.

Zoals te verwachten moet je op terugave van de staat (de Vlaamse is in dat bedje even ziek als zijn federale tegenhanger) wat geduld opbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-3-2016om14:57, Lange_666 zei:

Ja, je krijgt die terug.

Datum is "datum van schrapping" van uw oude nummerplaat. Het gedeelte BIV van een reeds begonnen maand krijg je wel niet meer terug.

Zoals te verwachten moet je op terugave van de staat (de Vlaamse is in dat bedje even ziek als zijn federale tegenhanger) wat geduld opbrengen.

krijg je de "overschot" van uw BIV ook terug betaald als u uw oude nummerplaat behoud? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Gisteren mijn verkeersbelasting ontvangen .Ik heb een bestelwagen Fiat Doblo ingeschreven 20-04-2016 . Te betalen 106,26 euro . In de Fiat garage hebben ze nochtans niks gezegd dat de vrijstelling niet telde voor een bestelwagen .Is wel een ferme teleurstelling !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Val,

dat is wel spijtig, maar je hebt wel recht op die 500 euro voor bedrijven als je op tijd was bij aanvraag van de premie en dan wel een heel lage taks per jaar voor de hele tijd lang he ..... het is nooit én en én he hoe graag we dat ook willen ;)

veel plezier met je bestelwagen. het is een ruim model, we rijden er nu als vervangwagen mee rond ....  . ( En met benzine die veel verbruikt en kost pfff )

gr,

Ive

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee  nee ,heb als particulier mijn 1000€ -premie ontvangen .Het ging mij meer over het feit dat de Fiat-verkoper  niks heeft gezegd dat ge met een lichte vracht WEL  de jaarlijkse premie  moet betalen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...