Gerard Geplaatst: 1 september 2016 Delen Geplaatst: 1 september 2016 Sinds een maand in gebruik : Volvo V60 Bifuel 2014 - Zweeds model - Momentum versie - T5 / 5 cylinder motor 2.0 met 213 Pk, Prins VSI CNG systeem dat bij Volvo gemonteerd is. Belangrijk punt als iemand een gelijkaardige wagen zou willen invoeren uit het buitenland : deze wagens hebben geen COC / Europees identificatienummer. Je moet dus door een validatieprocedure (een soort verkorte homologatie voor wagens die al in de EU rondgereden hebben). Dit neemt een aantal weken in beslag. Voor de rest : zeer aangename wagen, wel klein koffer. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 1 september 2016 Delen Geplaatst: 1 september 2016 Gerard, welkom op het forum. Wat is je gemiddelde verbruik met de Volvo V60? Ik heb ook in het begin gekeken naar de Volvo's op CNG, maar die waren toen nieuwprijs echt veel te duur Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Geplaatst: 1 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 1 september 2016 Hallo, De prijs van de nieuwe wagens ligt inderdaad vrij hoog. Wel is het zo dat er nu jonge tweedehands CNG wagens zoals die van mij (23.000km) van Zweden op de markt komen. Reden is dat men in Zweden de subsidies of belastingvoordelen afschaft voor dit soort motoren. Men mikt daar nu eerder op electrisch voor de toekomst. Mijn verbruik ligt nu tussen 6,2 (eerste weken, meer snelweg) en 5,2 (nu, hoofdzakelijk gewone wegen, weinig in de stad). De wagen is een automatic (Geartronic) en heeft een Start / Stop systeem. Ik rijd eerder rustig maar moet wel nog wat wennen aan de automatische versnellingsbak. Binnen enkele maanden zal ik een nauwkeuriger beeld kunnen geven van het verbruik. Ik had hier gezocht om het verbruik in te schatten voor ik hem kocht: http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/51-Volvo/0-Alle_Modelle.html?fueltype=4&power_s=200&power_e=220&powerunit=2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 1 september 2016 Delen Geplaatst: 1 september 2016 Gerard ik zag een tijd geleden op 2dehands.be ook een V60 staan op CNG. Je ziet ze in België niet vaak te koop staan, dus viel mijn oog op deze http://www.2dehands.be/autos/volvo/v60/unieke-volvo-v60-bifuel-cng-295945231.html Toevallig deze gekocht? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Geplaatst: 2 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 2 september 2016 (aangepast) De foto's die je ziet in dit zoekertje zijn gemaakt op de parking van de garage waar ik die van mij gekocht heb : http://www.auto-hausser.de/ Conclusies mag je zelf trekken 2 september 2016 aangepast door Gerard Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 8 november 2016 Delen Geplaatst: 8 november 2016 Op 1-9-2016 om 15:45, Gerard zei: Reden is dat men in Zweden de subsidies of belastingvoordelen afschaft voor dit soort motoren. Men mikt daar nu eerder op electrisch voor de toekomst. 't Zakt blijkbaar af: in NL is het ook al zo ver heb ik me laten vertellen door een autohandelaar. Wellicht vanaf 2021 ook in België? ... Reden om het niet langer uit te stellen dus. PS: wie iemand kent die een degelijke XC90 2.4D AWD R-Design zoekt mag me altijd contacteren 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 8 november 2016 Delen Geplaatst: 8 november 2016 Staat er weer eentje op tweedehands, ook nog prijzig als je het mij vraagt ... 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Geplaatst: 10 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 10 november 2016 Hey, ik denk dat dit nog steeds dezelfde is die toen al te koop stond. Er schijnt wel een Belgische nummerplaat op te hangen. Daarmee spaar je dan alvast de import toestanden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MNM Geplaatst: 15 november 2016 Delen Geplaatst: 15 november 2016 De V60 BiFuel die reeds enkele malen op 2dehands stond, is van mij. Het is een Deense wagen die ik begin dit jaar zelf heb ingevoerd uit Duitsland, de papiermolen is dus in orde en de wagen heeft belgische papieren! Ik had deze wagen al een paar keer te koop gezet om te zien wat ik er voor zou kunnen krijgen, meer uit benieuwdheid dus... Ondertussen is mijn werksituatie echter veranderd en lijkt het erop dat ik de wagen zal moeten verkopen. Wat lijkt jullie een correcte prijs hiervoor? En kennen jullie eventueel geïnteresseerden? Alvast bedankt voor jullie feedback. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 19 november 2016 Delen Geplaatst: 19 november 2016 (aangepast) Op 15-11-2016 om 19:04, MNM zei: De V60 BiFuel die reeds enkele malen op 2dehands stond, is van mij. Het is een Deense wagen die ik begin dit jaar zelf heb ingevoerd uit Duitsland, de papiermolen is dus in orde en de wagen heeft belgische papieren! Ik had deze wagen al een paar keer te koop gezet om te zien wat ik er voor zou kunnen krijgen, meer uit benieuwdheid dus... Ondertussen is mijn werksituatie echter veranderd en lijkt het erop dat ik de wagen zal moeten verkopen. Wat lijkt jullie een correcte prijs hiervoor? En kennen jullie eventueel geïnteresseerden? Alvast bedankt voor jullie feedback. Hallo Maarten,wij hebben dus blijkbaar al contact gehad. Ben er toen niet geraakt op de afspraak ... Hoewel ik mijn Volvo's altijd graag heb gezien, de nieuwste modellen spreken me niet meer zo aan. Ben meer voor de rechte, hoekige stijl en vooral grotere ramen (achteraan). Daarom ook dat de V60 niet op de 1ste plaats kwam als favoriet. V70 heeft dan weer nadeel dat is niks kleiner is dan mijn huidige XC90. En nà 2020 zijn ze niet bepaald de voordeligste ... Daarom dat het een Audi is geworden. Ik was na de eerste rit helemaal weg, en ik hou af en toe wel eens van verandering Ik geef toe dat het zicht naar achteren bij de A3 ook niet optimaal is, maar hij is tenminste korter (-50cm t.o.v. XC90), goedkoper in consumptie èn vanaf 2021 veel voordeliger. Wat je prijs betreft: ik ben absoluut geen kenner, maar de net-niet-30k was wel wat aan de optimistische kant, niet ? Er zijn er -weliswaar Duitsland- vergelijkbare te vinden voor ± 22000 - 25000 euro ... 19 november 2016 aangepast door JoBé 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Geplaatst: 22 december 2016 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2016 Vandaag eerste onderhoud (30.000 km) : 318 Euro incl. BTW. Dit is zeer redelijk als je het mij vraagt. En dan wil ik graag ook nog een pluim meegeven voor Volvo Celis (Sint-Truiden & Hasselt). Ze hebben me zeer goed ontvangen en geholpen: auto mocht bij hen op de parking staan toen ik nog geen nummerplaten had en ze waren steeds op korte termijn beschikbaar om naar de keuring te gaan. Perfecte service voor een auto die ik niet bij hen gekocht heb ! P.S. : Blijkbaar moet een garage een speciale goedkeuring hebben om aan CNG wagens te mogen werken. Celis Hasselt hebben de goedkeuring om CNG wagens te onderhouden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 17 mei 2017 Delen Geplaatst: 17 mei 2017 Vandaag is de mededeling gekomen dat Volvo geen brood meer ziet in diesel: http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/article/detail/3160152/2017/05/17/Volvo-ziet-geen-brood-meer-in-diesel.dhtml De meeste recente dieselmotorenlijn van Volvo, dat in handen is van het Chinese Geely, dateert uit 2013. Die zal nog wel worden doorontwikkeld zodat deze motoren ook aan de nieuwste normen voldoen, maar daarna houdt het op. Waarschijnlijk zullen deze motoren nog tot 2023 gemaakt blijven worden. Gisteren reed dan de eerste "Gentse" hybride Volvo van de band: Vlaams minister Schauvliege rijdt eerste "Gentse" hybride Volvo van de band. Het gaat hier echter om een diesel (!) met elektromotor: Met de bouw van de hybride V60, dus een model met zowel een verbrandingsmotor (diesel) als een elektromotor, wordt Volvo Car Gent de eerste Belgische autofabriek met een hybride variant in het gamma. In datzelfde artikel staat echter wel dat er een CNG-uitvoering komt van de V60: Na de zomervakantie verhuist overigens de productie van de XC60 van Gent naar Zweden, daarna starten de voorbereidingen voor de productie van de XC40. Naast de productie van de V60 (alle varianten, ook een CNG-uitvoering) tot het einde van de levenscyclus, rollen in Gent ook nog V40's en S60's van de band. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi A5 Geplaatst: 19 juli 2017 Delen Geplaatst: 19 juli 2017 Ik heb vandaag van de Volvo garage te horen gekregen dat men stopt met de verkoop van de Volvo V60 Bi-fuel! (je kan er zelfs geen meer bestellen) De Volvo V90 is voorlopig nog wel bestelbaar, maar zal ook binnenkort stopgezet worden. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 20 juli 2017 Delen Geplaatst: 20 juli 2017 11 uren geleden, Audi A5 zei: Ik heb vandaag van de Volvo garage te horen gekregen dat men stopt met de verkoop van de Volvo V60 Bi-fuel! (je kan er zelfs geen meer bestellen) De Volvo V90 is voorlopig nog wel bestelbaar, maar zal ook binnenkort stopgezet worden. Wat is de reden van de stopzetting, viel de verkoop tegen? VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 20 juli 2017 Delen Geplaatst: 20 juli 2017 Zou wel eens goed kunnen, ik vond sowieso de prijs veel veel te hoog. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 20 juli 2017 Delen Geplaatst: 20 juli 2017 Tja, dan zal mijn vorige wagen wellicht mijn laatste Volvo geweest zijn ... 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi A5 Geplaatst: 21 juli 2017 Delen Geplaatst: 21 juli 2017 Op 20-7-2017 om 11:54, Lage Emissie Zone zei: Wat is de reden van de stopzetting, viel de verkoop tegen? Ze gaven geen specifieke reden maar vermelden wel dat er niet veel verkocht werden. Ik vermoed dat hun keuze om resoluut voor hybride/elektrisch te gaan de hoofdreden is. Alle know-how zal daarop worden toegespitst. Ik snap niet waarom ze de dure en vervuilende T5 motor verkozen met 245 pk! De gemiddelde CNG rijder wil niet betalen voor die pk's! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sertitude Geplaatst: 12 oktober 2017 Delen Geplaatst: 12 oktober 2017 hallo, ik heb een volvo V60 Bi fuel op het oog (2e hands) die machine heeft 245 pk. Wordt dat geen dure BIVV en verkeersbelasting na 2020? Hoe wordt dat berekend, iemand een idee? ---- - Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JoBé Geplaatst: 12 oktober 2017 Delen Geplaatst: 12 oktober 2017 (aangepast) Die van Vermant? BIV (zonder 2de V): betaal je slechts eenmaal bij aankoop. De verkeersbelasting kan je op 't net terugvinden. Is idd een stukje meer, maar valt wel mee. En BTW: officieel heeft ie "maar" 213pk (157KW) 12 oktober 2017 aangepast door JoBé 1 2016 Audi A3 g-tron S-line S-tronic 2013 Opel Meriva 1.4 Turbo (140 Pk) Cosmo (2de wagen) 2019 NIU NGT ( E-scooter ) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Geplaatst: 28 oktober 2017 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2017 De nieuwe 2.0 liter viercilinders hebben 245 pk, de oudere zoals die van mij hebben vijf cilinders en 213 pk. Voor de rest een zeer fijne auto als je kan leven met de relatief beperkte kofferruinte voor een stationwagon. Ik heb er toen in Duitsland 24.000 voor betaald, 2 jaar oud en 24k kilometers. Heb wel nog wat bijkomende kosten gehad voor homologatie en installatie van de nieuwste GPS software. De uitrusting van de vijfcilinder V60 Bi-fuels was blijkbaar altijd gelijk en zeer compleet, behalve automatische of leren zetels zit er ongeveer alles op wat je zou kunnen verzinnen. Hij stuurt zelfs een SMS als je vergeten bent hem te sluiten, en dan kan je hem met de app sluiten. Je moet wel je smartphone meenemen dan . 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen