Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Sign in to follow this  
Sertitude

Oproep tot stop subsidie CNG-wagens

Recommended Posts

Weer ene met een dik loon.

  • Vind ik leuk 2

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bashen op het gebruik van aardgas als motorbrandstof  (wegens fossiele brandstof !)

En tegelijkertijd elektrische auto's promoten want die rijden voor 65% op energie van niet-fossiele oorsprong, die buiten een scheetje groene hernieuwbare energie dus kernenergie is.

Uiteindelijk wil men (terecht) ook van kernenergie af. Hoe dan?  Met extra te bouwen gascentrales dus...

Kortom de cirkel is rond.

De lobbyisten zijn zeer goed bezig precies:D

  • Vind ik leuk 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een ideale oplossing bestaat niet maar zeker niet op elektriciteit. Onze infrastructuur in België is hier niet op voorzien.

Hoogst haalbare is waterstof een technologie die reeds heel vroeg bestond maar bewust door de olie-industrie werd tegengewerkt en misschien ook wel door de overheden. 

Ik ben echt benieuwd waar ze hun begroting mee gaan opsmukken indien de fossiele brandstoffen niet meer mogen gebruikt worden. Elektriciteit zal dus fors duurder worden denk ik dan.

 

  • Vind ik leuk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 15/11/2019 om 12:09, Sertitude zei:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11/13/er-zijn-geen-duizend-manieren-om-een-goed-klimaatbeleid-te-voere/

 

Ze vergeten wel de evolutie naar groengas.

En zouden ze niet beter de zware SUV's enz belasten ipv te focussen op een technologie?

op groengas of biogas wordt inderdaad zo goed als niets ingezet, toch is het mogelijk

bvb in zweden dit mooi project

 

https://www.brightbiomethane.com/nl/project/harnosand-zweden/

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 uren geleden, Jan Robert zei:

op groengas of biogas wordt inderdaad zo goed als niets ingezet, toch is het mogelijk.

Je mag niet vergeten dat Fluxys voor België hier een grote rol in speelt. Het zijn namelijk zij die hier veel Belgische bedrijven pushen om mee te gaan in het aardgasverhaal. Maar ook de multinational Shell met hun LNG-schepen zitten hier achter. Zij moeten toch op de één of andere manier van hun "gewoon" aardgas af geraken.

  • Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minuten geleden, muscles zei:

Je mag niet vergeten dat Fluxys voor België hier een grote rol in speelt. Het zijn namelijk zij die hier veel Belgische bedrijven pushen om mee te gaan in het aardgasverhaal. Maar ook de multinational Shell met hun LNG-schepen zitten hier achter. Zij moeten toch op de één of andere manier van hun "gewoon" aardgas af geraken.

ja, fluxys doet flink zijn best in zeebrugge: record aantal schepen LNG carriers en record aantal truck loads

 

https://www.fluxys.com/en/news/fluxys-lng/20190607_news_record_zeebrugge

https://www.fluxys.com/nl/company/fluxys-group

 

wereldwijd zijn heel wat LNG projecten opgestart en bezig, hierbij een voorbeeld van de recent opgestarte projecten

https://www.fircroft.com/blogs/7-of-the-biggest-upcoming-lng-terminals-creating-jobs-around-the-world-91981716333

 

een steeds groeiende trade in de scheepvaart van LNG, mocht het je interesseren:

https://www.igu.org/sites/default/files/node-news_item-field_file/IGU Annual Report 2019_23 loresfinal.pdf

 

toch zou er ook meer aandacht (en investeringen) moeten gaan naar groen- biogas, moeten ze dan ook niet zo staan bleten dat cng auto's ook CO2 uitstoten, het kan CO2 neutraal en eco vriendelijk,

welke energiebron doet dit na? - je zit natuurlijk wel beperkt in de limieten opslagcapaciteit en vermogen/grootte van de motor, wat leidt tot een beperking in de aangeboden modellen.

zoals het er nu uitziet: 1.5l motor in segment golf, octavia, leon als meest efficiënt (in de VW groep)

 

  • Vind ik leuk 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

meet en greet in Zandhoven ??? een parking vol met gaas-rijders:ph34r:

  • Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuten geleden, pluxy zei:

meet en greet in Zandhoven ??? een parking vol met gaas-rijders:ph34r:

Als je tevreden bent met een beperkte (kleine) groep gaas-rijders. Want tot nu toe is het zeer moeilijk gebleken om een grote groep gaas-rijders te laten samen komen op 1 plaats.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 16/11/2019 om 20:12, LucG zei:

Een ideale oplossing bestaat niet maar zeker niet op elektriciteit. Onze infrastructuur in België is hier niet op voorzien.

Hoogst haalbare is waterstof een technologie die reeds heel vroeg bestond maar bewust door de olie-industrie werd tegengewerkt en misschien ook wel door de overheden. 

Ik ben echt benieuwd waar ze hun begroting mee gaan opsmukken indien de fossiele brandstoffen niet meer mogen gebruikt worden. Elektriciteit zal dus fors duurder worden denk ik dan.

 

Luc,

100% met u eens Onze elektrische infrastructuur is er nog niet klaar voor.

En waterstof gemaakt met groene stroom in piekmomenten kan gebruikt worden om stroom op te wekken op de momenten dat we het nodig hebben.

  • Vind ik leuk 1

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 17/11/2019 om 11:20, Jan Robert zei:

op groengas of biogas wordt inderdaad zo goed als niets ingezet, toch is het mogelijk

De consument is er klaar voor. VREG deed een enquête bij 1000 gezinnen en 1500 bedrijven met een aantal vragen over hun gedrag en inzichten in de energiemarkt. Voor het eerst werd gepolst naar de interesse om groen gas aan te kopen. Liefst 82% van de gezinnen heeft interesse. Ook 74% van de kleine bedrijven en 75% van  de kmo's  heeft interesse. VREG infografic      

Bron: https://www.vreg.be/sites/default/files/document/rapp-2019-15.pdf

  • Vind ik leuk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...