Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Premie aardgasfederatie

maartenleemans

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn premie nog net op tijd (27 januari) aangevraagd door de gevraagde documenten te mailen, maar heb wel geen bevestiging gekregen. Op 3 mei heb ik een kopie van het kentekenbewijs met de post verstuurd. Tot op vandaag heb ik de premie echter nog niet ontvangen. Eind vorige week heb ik dan een mailtje gestuurd naar Dhr. Didier Hendrickx; zijn naam vond ik op dit forum, maar tot nu heb ik geen enkele reactie ontvangen. In de richtlijnen staat immers dat de premie binnen de 15 dagen wordt uitbetaald.

Is er nog iets wat ik kan doen of moet ik gewoon meer geduld hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sabine, vreemd dat je nog geen reactie ontvangen hebt, doorgaans gaat dit wel snel.

Op onderstaande website staan de rechtstreekse contactgegevens, inclusief telefoonnummers.
http://www.ngva.be/nl/nieuws?article=1 (wegens privacy wil ik ze niet rechtstreeks op het forum plaatsen)

Welke wagen heb je aangeschaft? Je mag je altijd voorstellen in het ledencafé
http://www.aardgasrijder.be/forum/index.php?/forum/26-meet-greet/

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, lap!

Ik heb mijn premie ontvangen, maar ik kreeg €500 in plaats van €1000.

We hadden al drie jaar een wagen op CNG (Fiat Fiorino), maar hebben dan toch in januari besloten om een nieuwe te kopen. Net op de valreep, mijn garagist belde me eind januari met de mededeling dat de aanvraag voor de premie die dag moest gebeuren. Ik was druk aan het werk op locatie en kon het formulier niet invullen. Mijn garagist was zo vriendelijk om dat voor mij te doen en stuurde ze recht naar Didier van de aardgasfederatie. Maar... hij vulde de aanvraag fout in. Hoewel de aankoop van de wagen particulier gebeurde, vulde hij de aanvraag voor bedrijven in. Jup, ik heb een BTW-nummer, maar ik heb geen bedrijf/vennootschap. Ik dus onmiddellijk gebeld naar Didier, en hij zei me dat hij dat ging bekijken bij het insturen van het inschrijvingsbewijs en dat dan in orde zou brengen.
Half mei werd mijn auto geleverd. Ik mail de documenten door met de herinnering dat de aanvraag fout was gebeurd. Het antwoord was kort

Goed ontvangen. In onze database is het geregistreerd en gebudgetteerd als een aanvraag voor een bedrijf.

Betaling binnen de 15 dagen.

Ik serieus teleurgesteld natuurlijk, ik had gehoopt dat het wel zou in orde komen. Ik heb hem mijn verhaal nogmaals per e-mail gedaan. Helaas geen antwoord, een week of twee later wel de premie op mijn rekening, geen €1000, maar €500.

Vrienden en collega's kunnen overtuigen om een CNG-wagen te kopen en dan zelf €500 mislopen, k*k!

Fiat Fiorino 'Bakske' CNG 2012-2016

Volkswagen Caddy Maxi 'Torpedo' 1.4 TGI sinds 2016

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk heb ik de premie ontvangen! Toen er geen antwoord kwam van Dhr. Didier Hendrickx, heb ik een maitje gestuurd naar de 2de contactpersoon (Hugo Segers) die op de site http://www.ngva.be/nl/nieuws?article=1 vermeld staat. Enkele dagen later kreeg ik een berichtje van de KVBG met excuses voor de vertraging, maar dat de premie gestort was. Nog diezelfde avond polste Dhr. Hugo Segers of de premie uitbetaald was. Met dank dus aan Dhr. Segers die mijn vraag opgevolgd heeft! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎28‎/‎01‎/‎2016 om 12:06, maartenleemans zei:

Ik kreeg net telefoon van mijn garagist die wist me te melden dat de 'pot' voor de premies (bijna) leeg zou zijn. Ik dacht dat er enkel een limiet in de periode was... Aangezien ik pas zaterdag mijn contract voor de auto kan tekenen, heeft hij nog snel in mijn naam de aanvraag gedaan. Hopelijk krijg ik toch mijn premie... (voor mijn huidige wagen heb ik helaas nooit een premie gekregen) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, STHO zei:

Een aanvulling: op 5/6 heb ik een scan van het inschrijvingsbewijs naar de aardgasfederatie ge-emaild. Bijna onmiddellijk een bevestiging van ontvangst gekregen en de melding dat binnen 15 dagen betaald zal worden. De premie ondertussen ontvangen op mijn rekening. Niets dan lof dus voor de afhandeling.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...