Aardgasrijder Geplaatst: 30 januari 2016 Geplaatst: 30 januari 2016 52 minuten geleden, Bruno zei: Spijtig, ik woon te Avelgem en wou kopen te Ronse Ga het nu wel afblazen Is dat niet wat kortzichtig? Enkel omdat je de premie niet meer krijgt? Heb je al eens een berekening gemaakt voor de dieselversie van het voertuig waarvoor je interesse hebt en dit vergeleken op bv. 5 jaar en het aantal km dat je rijdt? Het verbruik van een CNG-wagen is ook lager dan een diesel, in feite heb je de premie niet nodig om er winst mee te doen. Zie bv hier een berekening voor de Caddy Max : https://customer.dats24.be/sites/default/files/cng_kostenprijsvgl_VW-CADDY.pdf Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)
bartd Geplaatst: 30 januari 2016 Geplaatst: 30 januari 2016 1 uur geleden, Bruno zei: Spijtig, ik woon te Avelgem en wou kopen te Ronse Ga het nu wel afblazen Als je huidige wagen nog tijdje meekan stel je de aankoop gewoon een jaartje uit. Waarschijnlijk is er volgend jaar weer een premie tijdens het autosalon.
Bruno Geplaatst: 30 januari 2016 Geplaatst: 30 januari 2016 Kortzichtig ? Had nu een bod vd garage voor mijn Mii van 9000 eu Benieuwd of dat dit volgend jaar nog het geval zal zijn, ik denk het niet he...
Aardgasrijder Geplaatst: 30 januari 2016 Geplaatst: 30 januari 2016 Bruno, wat ik hiermee bedoel is dat het 2 uren geleden, bartd zei: Als je huidige wagen nog tijdje meekan stel je de aankoop gewoon een jaartje uit. Waarschijnlijk is er volgend jaar weer een premie tijdens het autosalon. Zou kunnen, maar dit is het 3de jaar dat ze de premie hebben gedaan en ik denk dat dit jaar CNG gelanceerd is vanwege het dieselschandaal en de gratis wegentaks... Uiteraard kan het altijd Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)
Danny268 Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 2 uren geleden, Kevin zei: Dju hé! inderdaad .. ik was ook te laat .. maar heeft me niet tegengehouden om toch voor CNG te gaan 1 Fiat 500L =>
dave_k Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Aanvraag gedaan op 19/01 en vandaag op de rekening gestort gekregen. 1
Bruno Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Ik aanvraag ingediend en goedgekeud op 10/01 en nog steeds niet uitbetaald Hier is zeker iets niet juist !!
David Geplaatst: 2 februari 2016 Geplaatst: 2 februari 2016 13 uren geleden, Bruno zei: Ik aanvraag ingediend en goedgekeud op 10/01 en nog steeds niet uitbetaald Hier is zeker iets niet juist !! idem dito aanvraag gedaan eind oktober 2015 net na de bestelling van de wagen. toen bevestiging gekregen dat de premie werd toegekend en zou worden uitbetaald na het doorsturen van een kopie van het inschrijvingsbewijs. op 18/1 dan het inschrijvingsbewijs bezorgd en wij wachten er ook nog steeds op
Aardgasrijder Geplaatst: 2 februari 2016 Geplaatst: 2 februari 2016 Omdat ik rechtstreeks telefoonnummer niet wil publiceren hier: Zie hier: http://www.ngva.be/nl/nieuws?article=1 Contactpersoon bij NGVA.be is de persoon die je nodig hebt. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)
niko Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 Op 1/30/2016om14:41, Brembos zei: Je kan die premie alsnog recupereren door je wagen in Duitsland te kopen en zelf in te voeren. Een VW Golf Highline Variant TGI heb je daar voor 20.000 euro . Belgische catalogusprijs vanaf 28.070 euro. Trek daar nog 5.000 euro korting af en je bespaart alsnog 3.000 euro. In combinatie met de toenmalige aardgaspremie van 2.000 euro deed ik een heel goede zaak. ik was net op zoek naar een golf variant cng via duitse websites, nieuw of 2dehands, graag meer tips van brembos. Link website naar je dealer? hoe is alles verlopen, levering, import, douane btw? bedankt VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016
Brembos Geplaatst: 4 februari 2016 Geplaatst: 4 februari 2016 Ik heb mijn wagen nieuw bij Automobilhandel Von der Forst in Waldfeucht gekocht (neuwagenkauf.com) . Stuur hem gewoon een mailtje en vraag een prijslijst van de Golf Variant. Daarmee kan je dan je wagen configureren zoals bij een Belgische dealer . Hij bestelt dan, na jou akkoord , de wagen bij een buitenlandse VW dealer (in mijn geval CZ). Je moet overigens geen voorschot betalen. Wanneer de wagen bij hem aankomt krijg je bericht. Je betaalt bij hem de prijs inclusief 19% btw (overschrijving of cash). Vervolgens breng je de wagen over naar Belgie (met autotransporter of Duitse transitplaten). Voor die transitplaten moet je even langs bij de plaatselijke Duitse DIV (Strassenverkehrsambt) waar je een verzekering moet afsluiten en de platen kan kopen (kost al bij al geen 150 euro). Vervolgens rijd je met de transitplaten naar het dichtsbijzijnde Belgische douanekantoor (Alken) waar je de Belgische btw 21% betaald met een bankcheque. Zij geven je dan de toelating om de wagen in te laten schrijven in Belgie. Met die papieren ga je dan op een dag dat de douane er aanwezig is naar een DIV kantoor (in mijn geval Kontich) om de wagen te laten inschrijven en een dag later heb je je Belgische nummerplaten. Vervolgens stuur je een copy van je Belgische inschrijvingsbewijs naar Von der Forst en een paar dagen later staat de 19% Duitse btw terug op je rekening. Het klinkt misschien allemaal wat omslachtig maar het valt al bij al zeer goed mee. Enkel bij de DIV moet je soms wel lang aanschuiven . Op tijd daar zijn (6 uur 's morgens) is de boodschap. , dan ben je om 9 uur buiten.... De auto werd overigens vlekkeloos afgeleverd door Von der Forst. Geen enkel verschil met een aankoop bij een Belgische dealer. Mijn volgende (weer een Variant TGI maar dan met DSG7) komt zeker weer van bij hem.
Tiboo Geplaatst: 5 februari 2016 Geplaatst: 5 februari 2016 Wij hadden de kleine lettertjes ook gelezen, en gemerkt dat er enorme interesse was voor CNG-wagens. Een kleine berekening deed ons inderaad vermoeden dat de premie snel zou op zijn, daarom zijn wij onze wagen de eerste dag van het jaar dat de garage open was (4 januari) gaan kopen. Onze auto is er (pas) in maart. Wij hebben wel een mail gekregen dat onze aanvraag goed ontvangen was en we na inschrijving de premie zouden ontvangen. Wij gaan er dus vanuit dat dit in orde is, en dat de AANVRAAG-datum geldt, en niet de INSCHRIJF-datum?
maarten Geplaatst: 5 februari 2016 Geplaatst: 5 februari 2016 4 minuten geleden, Tiboo zei: Wij hadden de kleine lettertjes ook gelezen, en gemerkt dat er enorme interesse was voor CNG-wagens. Een kleine berekening deed ons inderaad vermoeden dat de premie snel zou op zijn, daarom zijn wij onze wagen de eerste dag van het jaar dat de garage open was (4 januari) gaan kopen. Onze auto is er (pas) in maart. Wij hebben wel een mail gekregen dat onze aanvraag goed ontvangen was en we na inschrijving de premie zouden ontvangen. Wij gaan er dus vanuit dat dit in orde is, en dat de AANVRAAG-datum geldt, en niet de INSCHRIJF-datum? Idem hier, ook op 4 januari auto gekocht en onmiddelijk aan vraag gedaan voor de premie. Ook bericht gekregen dat het in orde was en uitbetaling zou volgen nadat we kopie van kentekenbewijs zouden doorsturen. Dus de aanvraag-datum geldt an niet de inschrijf-datum.
JoskeBoe Geplaatst: 5 februari 2016 Geplaatst: 5 februari 2016 die terugbetaling krijg je wanneer je wagen is ingeschreven bij DIV.
niko Geplaatst: 5 februari 2016 Geplaatst: 5 februari 2016 19 uren geleden, Brembos zei: Ik heb mijn wagen nieuw bij Automobilhandel Von der Forst in Waldfeucht gekocht (neuwagenkauf.com) . Stuur hem gewoon een mailtje en vraag een prijslijst van de Golf Variant. Daarmee kan je dan je wagen configureren zoals bij een Belgische dealer . Hij bestelt dan, na jou akkoord , de wagen bij een buitenlandse VW dealer (in mijn geval CZ). Je moet overigens geen voorschot betalen. Wanneer de wagen bij hem aankomt krijg je bericht. Je betaalt bij hem de prijs inclusief 19% btw (overschrijving of cash). Vervolgens breng je de wagen over naar Belgie (met autotransporter of Duitse transitplaten). Voor die transitplaten moet je even langs bij de plaatselijke Duitse DIV (Strassenverkehrsambt) waar je een verzekering moet afsluiten en de platen kan kopen (kost al bij al geen 150 euro). Vervolgens rijd je met de transitplaten naar het dichtsbijzijnde Belgische douanekantoor (Alken) waar je de Belgische btw 21% betaald met een bankcheque. Zij geven je dan de toelating om de wagen in te laten schrijven in Belgie. Met die papieren ga je dan op een dag dat de douane er aanwezig is naar een DIV kantoor (in mijn geval Kontich) om de wagen te laten inschrijven en een dag later heb je je Belgische nummerplaten. Vervolgens stuur je een copy van je Belgische inschrijvingsbewijs naar Von der Forst en een paar dagen later staat de 19% Duitse btw terug op je rekening. Het klinkt misschien allemaal wat omslachtig maar het valt al bij al zeer goed mee. Enkel bij de DIV moet je soms wel lang aanschuiven . Op tijd daar zijn (6 uur 's morgens) is de boodschap. , dan ben je om 9 uur buiten.... De auto werd overigens vlekkeloos afgeleverd door Von der Forst. Geen enkel verschil met een aankoop bij een Belgische dealer. Mijn volgende (weer een Variant TGI maar dan met DSG7) komt zeker weer van bij hem. ik denk dat de moeite waard is, Ik ga of wel voor de golf variant 1.4 tgi of de octavia combi gtec. Voor de golf variant 1.4tgi highline heb ik al een prijs van een VW dealer in Antwerpen die ligt minstens 3000eur hoger (salon kortingen en promos inbegrepen)als de prijs voor de zelfde auto via de verscillende duitse dealers op het internet. dank je wel brembos voor het delen van alle die nuttige infos. VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016
Bruno Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 Op 1-2-2016om21:09, Bruno zei: Ik aanvraag ingediend en goedgekeud op 10/01 en nog steeds niet uitbetaald Hier is zeker iets niet juist !! Intussen, Bijna 1 week verder een mail gekregen dat het wel in orde komt maar dat ze eerst alle andere voor nemen. Begrijpen wie kan, ik allesinds niet!! Maar uit de mail kan ik afleiden dat het goedkomt, tja het blijft België
Brembos Geplaatst: 6 februari 2016 Geplaatst: 6 februari 2016 Ik vraag me af waarom ze een onderscheid maken tussen Vlaanderen , Wallonië en Brussel.De pot voor Wallonië en Brussel zal, wegens gebrek aan CNG stations , waarschijnlijk niet opgebruikt worden terwijl Vlaamse CNG kopers niets meer krijgen. Begrijpe wie kan....
niko Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 (aangepast) Op Friday, February 05, 2016om17:28, niko zei: Van von den forst heb ik al een prijslijst gekregen, snel en prima service. hun garage ligt eigenlijk niet ver van antwerpen, ik vraag mij af of ik mag terukeren bij hun garage na de DIV met de def. nummer platten en zo verder naar BE rijden. Dan heb ik geen transitplatten of autotransport nodig. Weet iemand of de auto aanwezig moet zijn in BE tijdens het bezoek naar Douane kantoor en DIV?Autokeuring is ook niet nodig voor een nieuwe wagen of niet? 7 februari 2016 aangepast door niko VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016
Aardgasrijder Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 16 uren geleden, Brembos zei: Ik vraag me af waarom ze een onderscheid maken tussen Vlaanderen , Wallonië en Brussel.De pot voor Wallonië en Brussel zal, wegens gebrek aan CNG stations , waarschijnlijk niet opgebruikt worden terwijl Vlaamse CNG kopers niets meer krijgen. Begrijpe wie kan.... Ik vermoed, dat dit te maken heeft met de bijdrages die de netbeheerders als sponsoring/subsidie hebben gedaan. De potjes van VL / Brussel en Wallonië zijn dus gescheiden. Uit het artikel van NGVA: " In Wallonië en Brussel zijn nog premies van Sibelga, Ores en Nethys beschikbaar tot uitputting van de stock. " Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen