Ga naar inhoud

Jan Robert
 Delen

Aanbevolen berichten

Als de voorbumper van de Golf 8 wat "apart" uitvalt, dan ziet de achterbumper van de Octavia er ook "apart" uit

nog geen woord over cng, dat zal wel komen.

Het zijn inderdaad allemaal weetjes.

Design nu in het teken van een verbeterde "luchtweerstandscoëfficient", dat is al een tijdje geleden, nl van voor de opkomst van de SUV.

De foto van de zijkant ziet er bij de C-stijl niet "zuiver" uit.

 

https://gocar.be/nl/autonieuws/actualiteit/5-interessante-weetjes-over-de-volgende-skoda-octavia

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jan Robert zei:

De foto van de zijkant ziet er bij de C-stijl niet "zuiver" uit.

Ik heb ook al zulke foto's gezien en ook scherpere dan die. Daarop was duidelijk te zien dat de onderste helft aan de zijkant afgeplakt was alsook de C-stijl (in dezelfde kleur als de wagen).

  • Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Vandaag, 11 november 2019 om 19:00 werd de nieuwe Skoda Octavia (vierde generatie) in wereldpremière voorgesteld in Praag. De eerste YouTube videos, die hiervan gemaakt zijn, kunnen nu al online bekeken worden. Ik heb de volgende gekozen: die is gedetailleerd, duurt 23 minuten en is in het Engels. Zowel de Combi als de Sedan is hier te zien.

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zij die er niet genoeg van krijgen, nog een review en foto's  : https://www.autointernationaal.nl/2019/11/in-detail-live-de-nieuwe-skoda-octavia/

 

 


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Terwijl d'Ieteren nog altijd probeert de oude Octavia te verpatsen  is de nieuwe reeds volop bestelbaar bij neuwagenkauf.com :

 

https://www.neuwagenkauf.com/skoda-octavia-combi-neues-modell-a__154.php

 

Vanaf +/- 24.000 euro voor een reeds goed uitgeruste Combi Ambition 1.5 TSI 150 pk.  Op de Belgische Skoda site is er zelfs nog geen sprake van het nieuwe model.

  • Verward 2
  • Triest 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben wel eens van plan om volgend jaar naar de introductie bij de dealer te gaan kijken , interesse te betonen ,een offerte te laten maken om dan vervolgens de prijslijst van VDF te voorschijn te toveren en te vragen of ze nog iets aan hun prijs kunnen doen  -:)

  • Hahaha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Brembos zei:

Ik ben wel eens van plan om volgend jaar naar de introductie bij de dealer te gaan kijken , interesse te betonen ,een offerte te laten maken om dan vervolgens de prijslijst van VDF te voorschijn te toveren en te vragen of ze nog iets aan hun prijs kunnen doen  -:)

hou ons op de hoogte hoe dat uitpakt


autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

 

794532_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Brembos zei:

Ik ben wel eens van plan om volgend jaar naar de introductie bij de dealer te gaan kijken , interesse te betonen ,een offerte te laten maken om dan vervolgens de prijslijst van VDF te voorschijn te toveren en te vragen of ze nog iets aan hun prijs kunnen doen  -:)

Het gevolg hiervan zou kunnen zijn dat die dealer de invoerder hiervan op de hoogte brengt en die importeur kan op zijn beurt zijn beklag gaan maken bij de federale regering. De mogelijkheid bestaat dan dat de federale regering zou kunnen beslissen om het invoeren van voertuigen sterker te gaan belasten. Is het dat wat je wil?


Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de importeur best wel weet dat de prijzen in het buitenland  soms heel veel lager liggen en dat meer en meer mensen zelf importeren. Het zelf invoeren van voertuigen sterker gaan belasten lijkt me trouwens ook in strijd met de Europese regels en zie ik niet direct gebeuren.  Cardoen doet trouwens al jaren hetzelfde , alleen tegen veel minder interessante prijzen. Zij steken immers het prijsverschil grotendeels in eigen zak en doen ook niet de moeite om de klant zelf zijn wagen te laten configureren zoals VDF wel doet. Ik ga in elk geval wel eens prijs vragen bij de dealer en ineens informeren of ze tegen een schappelijke meerprijs 4 of 5 jaar fabrieksgarantie kunnen aanbieden -). Toen ik mijn Golf kocht heb ik dat trouwens ook gedaan.  Hun "beste"  prijs lag ongeveer 5.000 euro hoger en 4 jaar garantie bleek ook onmogelijk. De verkoper stond met zijn mond vol tanden en kon me geen ongelijk geven dat ik net over de grens kocht .  Waarom zou je een Taracco in Belgie kopen terwijl je er in Duitsland zomaar een basis Ibiza bij krijgt  voor dezelfde prijs :-)

aangepast door Brembos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, bij Timmermans in Tongeren stond net dezelfde: kleur hetzelfde, ook 4x4, maar ik ken de exacte (standaard) opties niet en ook weet ik niet of dat een 1500cc of een 2000cc was. Hoogstwaarschijnlijk met veel minder opties en dan ook nog es modeljaar 2019 terwijl die van mij modeljaar 2020 is, en zelfs met hun 24% korting is die bij Timmermans 6000 euro duurder !

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Vanavond om 20:15 uur heb ik voor de eerste maal de nieuwe Skoda Octavia IV Combi gezien. Het was een verkochte wagen, dus niet bij een dealer maar op de parking van het tenniscentrum in Alken stond ie op de private parking. Het was een zwarte, zonder CNG-sticker, waarschijnlijk was het de benzineversie. Het is niet echt mijn ding. Smaken verschillen uiteraard.

De mooiste in die categorie is de nieuwste Seat Leon en de Seat Leon ST want die hebben natuurlijk dezelfde snuit en dezelfde achterkant als de mijne, de Tarraco.

  • Hahaha 2

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een artikel over de nieuwe Octavia.

 

Ik copy-paste het deel over de CNG versie (Nederlandse prijzen) (en Nedrlandse versies ? "Business Edition" verkrijgbaar in België ?) (verbruik in kubieke meter... :( ) :

 

De Business Edition uitvoering van de Octavia is er nu ook met de 1.5 TSI G-TEC-motor. Deze 131 pk sterke krachtbron is geschikt voor het gebruik van aardgas. De Octavia 1.5 TSI G-TEC heeft 3 Compressed Natural Gas (CNG) tanks. Samen zijn ze goed voor een actieradius van 500 km (WLTP). Bij gebruik van aardgas bedraagt het gemiddelde verbruikscijfer 5,8 m3 CNG per 100 km (Combi: 5,9 m3 CNG per 100 km). Dit komt overeen met een CO2-uitstoot van 103 g/km (Combi: 105 g/km). Dit is circa 25 procent lager dan bij het gebruik van benzine. Ook de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) en roetdeeltjes ligt aanzienlijk lager. De Octavia 1.5 TSI G-TEC heeft tevens een benzinetank met een inhoud van 9 liter. Daarmee wordt de actieradius met maximaal 190 km verlengd (totaal 690 km). In principe wordt alleen benzine gebruikt bij buitentemperaturen onder -10 graden Celsius of als de CNG tanks (bijna) leeg zijn. De Octavia 1.5 TSI G-TEC accelereert ongeacht de carrosserievorm in 9,6 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid voor de Liftback bedraagt 218 km/u. Voor de stationwagon is dat 212 km/u. De Octavia 1.5 TSI G-TEC Business Edition is leverbaar vanaf 32.990 euro (Combi 34.490 euro).

 

Volledig artikel : https://www.autointernationaal.nl/2020/09/nieuwe-skoda-octavia-voortaan-in-meer-motorsmaken/


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Koen C dit verbruik... dit stond vroeger ook geafficheerd op de website van Skoda (tot einde 2016 als ik me niet vergis).

Ik was er helemaal door in de war. Ik ging toen bij aankoop van de wagen uit van een verbruik van rond de 4 kg, maar op de website stond inderdaad 5.8 m³ vermeld...
Plots kreeg ik het spaans benauwd toen ik ten onrechte dacht dat ik maar 300 km ipv 400 km zou kunnen afleggen met mijn wagen.

 

Toen ik de wagen ging ophalen zei de verkoper (die wel goed geïnformeerd was) dat het verbruik in kg wordt uitgedrukt.
Er heeft hier ooit een formule gestaan op het forum om kg naar m³ gas om te rekenen en omgekeerd.


Dit vond ik terug via de Creg.

"Een kg CNG van type H stemt overeen met ongeveer 1,3 m³ aardgas. Een verbruik van 5 kg/100 km bijvoorbeeld komt overeen met een verbruik van 6,5 m³/100 km."

 

  • Bedankt 1

Beheerder van Aardgasrijder.be
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI EcoFuel 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) Verbruik VW Touran 1.4 TSI Eco Fuel 180.000 km  and counting :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Op de Nederlandse Skoda website kan je de nieuwe Octavia (Combi) nu ook configureren met de 1.5 motor met DSG bak op CNG. Jammer genoeg is die wel €6000 duurder dan de versie met basismotor. Op de Belgische website staat er enkel dat de CNG Octavia "Weldra beschikbaar" is...


Skoda Octavia 1.5 (BJ 2019)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DSG-versie van de TSI 1.0 is in NL precies 2000 euro duurder. Maar blijkbaar doen ze er nog eens 4000 euro bovenop voor de 1.5 TGI tov de 1.0 TSI. En kan je de 1.5 TGI alleen met DSG krijgen. Dus samen inderdaad 6000 euro duurder dan de 1.0 TSI met handbak.

 

Als je dat combineert met de kleine reservebenzinetank wordt het wel heel onaantrekkelijk om de nieuwe CNG-versie in NL te kopen. Ben maar wat blij dat ik die van mij in 2018 gekocht heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...