Koen C Geplaatst: 26 oktober 2019 Delen Geplaatst: 26 oktober 2019 Ik heb eens gekeken bij onze Lancia Ypsilon uit 2014 op het COC. Bij de punten 18.1, 18.3 en 18.4 staat een "streepje" achter. Die mag dus inderdaad helemaal niks trekken. Bij jouw Audi staat er wel iets bij 2 van de 3 trekgewichten. Bij mijn Ypsilon uit 2001 - COC duplicaat uit 2013 - wordt het trekgewicht onder punt 17 gegeven. Met die nummering "van toen" is het enkel geremd en ongeremd dat wordt opgegeven. Voor zo'n "schamelwagen" is er geen plaats voorzien. 4 uren geleden, Lange_666 zei: Ja dat kan als beide modellen van een verschillend bouwjaar zijn (of als er verschillen zouden zijn in een bepaalde opbouw van onderdelen). Maar dan moet bij MarV zijn Audi toch een COC zitten waarop bij trekgewichten overal "0" of "---" staat ? Ik weet bijvoorbeeld dat sommige Lancia Delta's maar een heel beperkt gewicht mogen trekken en andere meer dan 1200 kg. Die hebben toch elke een eigen COC ? Hetzelfde met de "green" Skoda Octavia's uit de jaren +/- 2010 : die mochten ook weinig trekken in vgl. met de "normale" .Skoda's. Als je niet kan vertrouwen op wat er op het COC staat, moet je dan de mooie blauwe ogen van de dealer of het keuringscentra geloven ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 26 oktober 2019 Delen Geplaatst: 26 oktober 2019 Op 24/10/2019 om 11:49, muscles zei: Ik heb een trekhaak af-fabriek (afneembaar) en op mijn COC staat bij 18.1 : 0 kg, en mijn trekhaak is goedgekeurd zowel in Heers als in Tienen. Dus het enige verschil met @MarcV zijn auto is dat jouw trekhaak af-fabriek is en de zijne nadien geplaatst wordt. COC is hetzelfde wat betreft gewichten. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MarcV Geplaatst: 28 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2019 Op 26/10/2019 om 09:10, Lange_666 zei: Als er "officiëel" geen trekhaak gemonteerd mag worden (en dit heeft een reden), ga je het dan toch laten doen? Koeling zal al zeker niet het probleem zijn. Eerder niet beschikbare ophangpunten (reeds ingenomen door iets anders). Dat ben ik zeker niet van plan, vandaar dat ik hier zekerheid over wil hebben. Als de trekhaak niet gekeurd geraakt is de investering voor niet geweest.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 28 oktober 2019 Delen Geplaatst: 28 oktober 2019 6 minuten geleden, MarcV zei: Dat ben ik zeker niet van plan, vandaar dat ik hier zekerheid over wil hebben. Als de trekhaak niet gekeurd geraakt is de investering voor niet geweest.. Absolute zekerheid en uitsluitsel hierover kunnen de mensen van de Autoveiligheid (autokeuring) toch zelf het beste geven. Laat jouw COC daar zien, en dan is het opgelost. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pascaldf Geplaatst: 21 november 2019 Delen Geplaatst: 21 november 2019 Ik heb 2 maand geleden een Skoda Octavia G-tec gekocht. Toen ik hem ging bestellen informeerde ik naar de prijs van een trekhaak en de dealer zei toen dat ik trekhaakvoorbereiding zeker moest nemen bij bestelling. Gelijkvormigheidsattest is dan aangepast. Nadien een trekhaak laten plaatsen is niet meer mogelijk. Ging nog wel op mijn vorige Octavia bj 2013. Blijkbaar is dit ook het geval bij andere merken. Ik heb dan gekozen voor afneembare trekhaak. Is zonder problemen geleverd. mvg 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rubi3 Geplaatst: 5 mei 2020 Delen Geplaatst: 5 mei 2020 Hoi allemaal, Ik heb nu ook hetzelfde voor. Ik sta op het punt eventueel een Skoda Octavia combi Gtec van 2019 van een collega over te nemen. Maar gelukkig heb ik deze topic gezien. Ik heb hierop naar 2 dealers een mail gestuurd met de papieren in bijlage. De ene zei. Volgens de papieren is het mogelijk, maar vraag het voor de zekerheid eens na bij de keuring. Ondertussen daar antwoord van gehad dat dit geen probleem was. Daarna mail gehad van andere dealer, dat deze bevestiging gehad had dat er géén mogelijkheid was achteraf een trekhaak te plaatsen. Fysisch is er zeker de mogelijkheid En op de papieren staat het ook correct Wat moet je dan geloven. Wat is de reden dan? Zou te maken hebben met Wltp bereik Enzo Enige dat ik kan denken is dat de kabels niet klaar zitten omdat je deze anders moet koppelen in de ruimte van het reservewiel. En deze is natuurlijk ingenomen door de Cngtank. Je vindt er ook heel weinig over op internet. Tot mijn grote spijt ga ik deze wagen dus niet kunnen overnemen. Want deze rijdt echt heel aangenaam. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pedro078 Geplaatst: 10 mei 2020 Delen Geplaatst: 10 mei 2020 Dan ben ik eens benieuwd of ik een trekhaak kan laten plaatsen. Is een Octavia van 03/2019. Maar die heeft de garage ingevoerd vanuit Zweden. En tegenwoordig is er zelfs geen COC meer bij. Is allemaal in orde voor de keuring. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rogerke Geplaatst: 12 december 2020 Delen Geplaatst: 12 december 2020 Ik heb net een SKODA OCTAVIA COMBI G-TEC Ambition 1,5 TSI 95 kW 7DSG gekocht. Een stockwagen, wordt volgende week geleverd. Ik vroeg of daar ook een trekhaak op kon gemonteerd worden, maar blijkbaar 'mochten' zij dat niet, maar dat ik wel bij een lokale garagist kon vragen. Zou geen probleem mogen zijn, maar dan vraag ik me af wrm de officiele dealer dat niet 'mag' ? Ben er niet verder op in gegaan... maar wil wel ook zeker een trekhaak... hmmm Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pedro078 Geplaatst: 12 december 2020 Delen Geplaatst: 12 december 2020 22 minuten geleden, Rogerke zei: Ik heb net een SKODA OCTAVIA COMBI G-TEC Ambition 1,5 TSI 95 kW 7DSG gekocht. Een stockwagen, wordt volgende week geleverd. Ik vroeg of daar ook een trekhaak op kon gemonteerd worden, maar blijkbaar 'mochten' zij dat niet, maar dat ik wel bij een lokale garagist kon vragen. Zou geen probleem mogen zijn, maar dan vraag ik me af wrm de officiele dealer dat niet 'mag' ? Ben er niet verder op in gegaan... maar wil wel ook zeker een trekhaak... hmmm Volgens mijn plaatselijke Skoda garage is dit wel mogelijk. Kost om en bij de €1000 euro geplaatst. Nu nog beetje sparen want ik ga ook eentje laten plaatsen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pedro078 Geplaatst: 12 december 2020 Delen Geplaatst: 12 december 2020 Zojuist, Pedro078 zei: Volgens mijn plaatselijke Skoda garage is dit wel mogelijk. Kost om en bij de €1000 euro geplaatst. Nu nog beetje sparen want ik ga ook eentje laten plaatsen. Plaatselijke Skoda is officiële dealer btw Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rogerke Geplaatst: 12 december 2020 Delen Geplaatst: 12 december 2020 3 minuten geleden, Pedro078 zei: Volgens mijn plaatselijke Skoda garage is dit wel mogelijk. Kost om en bij de €1000 euro geplaatst. Nu nog beetje sparen want ik ga ook eentje laten plaatsen. €1000 ??? Op mijn vorige wagen ( ook een skoda octavia, maar geen CNG) was dat 315 euro... ? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pedro078 Geplaatst: 12 december 2020 Delen Geplaatst: 12 december 2020 15 minuten geleden, Rogerke zei: €1000 ??? Op mijn vorige wagen ( ook een skoda octavia, maar geen CNG) was dat 315 euro... ? Ja, een afneembare trekhaak gevraagd. De trekhaak zelf, kabelboom, installatie op systeem van de auto en uren kwam dat tegen de 1000. Als iemand goedkoper weet... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shortlease Geplaatst: 12 december 2020 Delen Geplaatst: 12 december 2020 3 uren geleden, Pedro078 zei: Ja, een afneembare trekhaak gevraagd. De trekhaak zelf, kabelboom, installatie op systeem van de auto en uren kwam dat tegen de 1000. Als iemand goedkoper weet... Ik heb geen aandelen, maar deze kan je online prijs vergelijken.. www.trekhaakpunt.be gelegen in Lommel. Ik zoek begin volgend jaar ook eentje te laten installeren, ga dan ook daar gaan in plaats van de dealer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pedro078 Geplaatst: 12 december 2020 Delen Geplaatst: 12 december 2020 1 uur terug, Shortlease zei: Ik heb geen aandelen, maar deze kan je online prijs vergelijken.. www.trekhaakpunt.be gelegen in Lommel. Ik zoek begin volgend jaar ook eentje te laten installeren, ga dan ook daar gaan in plaats van de dealer. Ja, had ik ook al gedacht. Maar de garage (mss verkoopspraat of mij iets wijs maken/ben maar leek op dat vlak) sprak van dat het beter allemaal origineel was. Dit te combineren met het computer systeem samen met de sensoren achteraan. En kwestie achteraf moesten er problemen zijn dat ze weten hoe of wat omdat ze het zelf geïnstalleerd hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 12 december 2020 Delen Geplaatst: 12 december 2020 35 minuten geleden, Pedro078 zei: En kwestie achteraf moesten er problemen zijn dat ze weten hoe of wat omdat ze het zelf geïnstalleerd hebben. Zoals Buga (2600 Berchem) (Fiat dealer) die de trekhaken laat installeren door Carloma (2110 Wommelgem) ? Dan wil je de dealer ook iets "gunnen". Jaja, 1000 € tov 500 € . Hopelijk ontsmetting inbegrepen bij de Skoda dealer ? 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 12 december 2020 Delen Geplaatst: 12 december 2020 Naplaatsing is inderdaad goedkoper dan 1000 euro. Voor 500 euro zou het inderdaad moeten kunnen voor een afneembare trekhaak. Even google raadplegen doet soms wonderen Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pedro078 Geplaatst: 14 december 2020 Delen Geplaatst: 14 december 2020 676 euro bij Carloma (Wommelgem) volgens offerte. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pedro078 Geplaatst: 14 december 2020 Delen Geplaatst: 14 december 2020 Nog een andere offerte binnen gekregen van een firma uit Asse. Hierbij prijs voor de trekhaak van uw wagen. Vast model € 410,- niet demonteerbaar Afneembaar model € 560,- zichtbaar Afneembaar model € 595,- niet zichtbaar Deze prijs is plaatsing, elektriciteit (7- polige Europese stekker), electronische sturing en b.t.w. inbegrepen. Optie 13 polige stekker *niet voor caravan met ansluiting van achteruitrijlichten : € 50.- * wel voor caravan met continu 12v en voedingsgestuurde 12v met extra module : €120.- Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 14 december 2020 Delen Geplaatst: 14 december 2020 Je zal inderdaad moeten bepalen wat je zeker nodig (bijvoorbeeld caravantrekker met permanente voeding voor de koelkast ?) hebt en wat je graag zou willen (niet zichtbaar afneembaar ?). En die uit Asse zit dan aan 720 € - vergelijk met die van Carloma, Trekhaakpunt Lommel en de dealer wat zij aanbieden voor hun prijs. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pedro078 Geplaatst: 14 december 2020 Delen Geplaatst: 14 december 2020 Ja, het is inderdaad de bedoeling dat er een caravan aan komt te hangen. Octavia mag 1400 kg trekken. Dus een kleine/middel caravan komt er ooit terug. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen