Populair bericht Groengas Geplaatst: 16 oktober 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 16 oktober 2019 Volgens https://www.motori.news/nuova-volkswagen-golf-8-anche-1-5-tgi-evo-a-metano-da-160-cv-34452.html komt de nieuwe golf 8 TGI met zowel een 130 als een 160 pk versie. De 1.5 gaat dan ook 160 pk en 250 Nm leveren. Ze geven ook aan dat de inhoud van de CNG tank groeit naar +/- 19 kg. Het is natuurlijk een gerucht maar het artikel is behoorlijk gedetailleerd wat de betrouwbaarheid verhoogd. 3 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht DeNbEiRe_84 Geplaatst: 16 oktober 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 16 oktober 2019 (aangepast) Google Translate: De nieuwe Volkswagen Golf 8 wordt op 24 oktober gelanceerd. Er zijn nog meer geruchten over de mogelijke lancering van een tweede methaanversie naast de traditionele 1.5 TGI. Deze tweede variant zal niet onmiddellijk aankomen, maar blijkbaar later, samenvallend met de lancering van de nieuwe Volkswagen Golf 8 Variant. We verwachten daarom het debuut van de tweede dual-fuel benzine / methaan-versie in 2020 of hooguit in de eerste paar maanden van 2021. De nieuwe Volkswagen Golf 8 1.5 TGI Evo (EA 211 evo-project) zal een evolutie van de huidige 1,5-methaan turbo 131 pk vertegenwoordigen. Het zal altijd een CNG-motor zijn met turbine met variabele geometrie en niet de Miller-cyclusmotor die wordt gebruikt in de 110 TGI 1.4 TGI. Deze nieuwe versie gedefinieerde Evo zou 160 pk moeten hebben, wat de auto schittering en echt belangrijke prestaties geeft, zonder in te boeten op brandstofverbruik. Deze 1.5 TGI heeft ook een groter koppel van ongeveer 250 Nm bij minder dan 2.000 tpm. Deze functies moeten ervoor zorgen dat de nieuwe Volkswagen Golf met methaan, Evo-variant, een topsnelheid van bijna 220 km/u heeft met een sprint van 0 naar 100 in ongeveer 8,1 seconden. Deze versie zou ook de microhybride-technologie kunnen gebruiken met een 48 V-systeem dat de efficiëntie verder verbetert door het verbruik met nog eens 10% te verminderen. De Volkswagen-groep investeert ook in een monobrandstofmethaanauto, zonder de minste hulp van benzine. In ieder geval heeft deze Volkswagen Golf 8 Evo met aardgas een aardgasopslagcapaciteit van ongeveer 19 kg. De capaciteit van de benzinetank blijft onder de 15 liter. Hierdoor kan de auto als een enkele brandstof worden gebruikt. De studie omvat ook de productie van biomethaan geproduceerd door zuiveringsslibinstallaties. Een innovatieve methode die dit gas gemakkelijk toegankelijk maakt voor klanten die de laatste maanden in ons land weer toeneemt. Het doel van de Volkswagen Group is om de CO2-uitstoot in korte tijd te verminderen, met een afname van 40 tot 80%, afhankelijk van de gekozen auto's en de gekozen brandstoffen. De 1.5 TGI Evo-versie is al gerapporteerd in de tests. Deze motor kost ongeveer € 2.000 meer dan de 1.5 TGI vanaf 131 pk. Deze versie is niet alleen beschikbaar op de nieuwe Volkswagen Golf 8, maar ook op de andere auto's die zijn ontworpen op het MQB Evo-platform, namelijk de nieuwe Audi A3, de nieuwe Seat Leon en de nieuwe Skoda Octavia. 16 oktober 2019 aangepast door muscles Tekst uit het kader gehaald voor betere leesbaarheid 3 1 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 17 oktober 2019 Delen Geplaatst: 17 oktober 2019 Ik vond ook nog dit over de nieuwe motoren die ze getest hebben voor de Golf 8: https://www.motor-talk.de/news/diese-technik-treibt-den-vw-golf-8-an-t6199818.html 1 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 28 oktober 2019 Delen Geplaatst: 28 oktober 2019 Nieuwe Volkswagen Golf 8 TGI: de compacte Duitser in CNG-uitvoering Officieel gepresenteerd op donderdag 24 oktober 2019 behoudt de 8e generatie van de compacte Duitser zijn aardgasmotor. De lancering wordt verwacht in 2020. Benzine, diesel, oplaadbare hybriden maar ook CNG. Onder het TGI-label blijft de nieuwe generatie Golf trouw aan de CNG-technologie. Op technisch vlak lijken er geen wijzigingen te zijn aangebracht aan deze nieuwe aardgasversie. Dit is niet verwonderlijk omdat het vorige model al aan het begin van het jaar met de komst van een nieuwe motor en meer autonomie in de CNG-modus was aangepast. Onder de motorkap bevindt zich een viercilinderblok van 1,5 liter - hetzelfde als dat van de nieuwe Seat Leon TGI. Met een vermogen van 130 pk wordt hij aangedreven door drie CNG-tanks met een totale capaciteit van 17,3 kilo en een kleine 9-liter hulpbenzinetank. Als het merk de officiële cijfers voor deze nieuwe gasversie nog niet heeft verstrekt, zou de actieradius in wezen dezelfde moeten zijn als die van de vorige generatie, goedgekeurd op 422 km in WLTP-cyclus. Nieuw ontwerp en uitrusting Gebaseerd op een geoptimaliseerde versie van het Golf 7-platform, heeft deze nieuwe Golf vrijwel identieke afmetingen. Hij is 4.284 mm lang, 1.789 mm breed en 1.456 mm hoog met een wielbasis van 2.636 mm. Aan de ontwerpkant zijn de veranderingen veel belangrijker. Terwijl het silhouet van deze nieuwe Golf dicht bij het silhouet van zijn voorganger ligt, vertoont de voorkant een echte breuk met de vorige 7 generaties. Ongehoord, de optiek is veel meer gespannen. Ze worden aangevuld met een brede LED-strookverlichting die de twee lampen met elkaar verbindt (bij sommige versies) en een honingraatrooster. Aan de achterzijde is de nieuwe Golf uitgerust met nieuwe verlichting en een monogram met de naam in het midden van de achterklep. Binnenin zijn de veranderingen ook belangrijk. Moderner is het dashboard voorzien van een dubbel digitaal paneel. Terwijl de huidige trend in de richting van steeds grotere schermen gaat, doet het Duitse merk het tegenovergestelde. Het centrale aanraakscherm neemt dus toe van 9,2 naar 8,25 inch, terwijl de instrumentatie beperkt is tot 10,25 inch diagonaal, vergeleken met 12,3 inch in de vorige versie. Een keuze die wordt gecompenseerd door de komst van een nieuw head-up display waarmee een deel van de rij-informatie op de voorruit kan worden geprojecteerd. Deze nieuwe Golf is compatibel met Android Auto en Apple Car Play en beschikt over een nieuw Car2X-communicatiesysteem waarmee de auto kan communiceren met aangesloten infrastructuren. Lancering in 2020 Op de Franse markt zal de Golf 8 vanaf begin 2020 in de handel verkrijgbaar zijn. In dit stadium is het niet bekend of de aardgasversie (NGT) gelijktijdig met de benzine- en dieselversie op de markt zal worden gebracht of dat er een vertraging van enkele maanden zal optreden... °Vertaald met www.DeepL.com/Translator van Gaz-Mobilité. 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Socrates Geplaatst: 29 oktober 2019 Delen Geplaatst: 29 oktober 2019 Dus voorlopig nog geen nieuwe of sterkere motoren. 130 pk is voor de meeste gebruikers ook genoeg lijkt mij. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 29 oktober 2019 Delen Geplaatst: 29 oktober 2019 Als je niks te trekken hebt zeker, je mag toch maar de snelheid van de fietser in een fietsstraat (wat ambetant traag kan zijn), 30, 50 of 70. Om nog maar niet te spreken over zij die vinden dat ze dan 10km/u onder de max snelheid moeten rijden. Nog een beetje en we komen weer toe met 40pk. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dirk Geplaatst: 29 oktober 2019 Delen Geplaatst: 29 oktober 2019 Nog niet zo zot lang geleden werd alles gedaan met gemiddeld 60 PK (ook zware aanhangwagens trekken ) Waarom zou dat met 110 en nu 130 pk niet meer gaan 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 29 oktober 2019 Delen Geplaatst: 29 oktober 2019 Wat ik eigenaardig vind is dat nog niemand hier gereageerd heeft op de snuit van de nieuwe Golf 8. Vind je de voorkant mooi? Want ik heb tot nu toe nog niet veel positief gelezen op o.a. Rubadubmedia. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 30 oktober 2019 Delen Geplaatst: 30 oktober 2019 12 uren geleden, muscles zei: Vind je de voorkant mooi? Over kleuren en smaken valt niet te twisten. Ik kan het ook in het Latijn : De gustibus et coloribus non disputandum est (dankzij : https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Latijnse_spreekwoorden_en_uitdrukkingen#D ) 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 30 oktober 2019 Delen Geplaatst: 30 oktober 2019 @Koen C Volkswagen zal het rap genoeg zien aan de verkoopscijfers van de VW Golf 8. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 30 oktober 2019 Delen Geplaatst: 30 oktober 2019 Ben benieuwd naar de prijs van de nieuwe TGI. Ik gok op een d'Ieteren prijs vanaf € 32.000,00 en een Duits/Tsjechische prijs vanaf € 24.000,00 voor de 130 pk versie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 30 oktober 2019 Delen Geplaatst: 30 oktober 2019 Een "test"verslag van de nieuwe Golf, zonder prijzen : https://www.autointernationaal.nl/2019/10/in-detail-de-nieuwe-volkswagen-golf-live/ 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 31 oktober 2019 Delen Geplaatst: 31 oktober 2019 Op 29/10/2019 om 23:53, muscles zei: Vind je de voorkant mooi? Zoals Koen C zegt, des goûts et des couleurs, on ne discute pas. Tussen de goudkleurige en de witte zit al een verschil in onderste rooster. Tevens valt die zwarte rooster enorm op bij de witte Golf en trekt daardoor de aandacht (in negative zin bij mij). En, je moet ze eerst in't echt zien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 1 november 2019 Delen Geplaatst: 1 november 2019 De verschillende in de bumpers zitten hem opnieuw tussen de verschillende uitvoeringen. ”Standaard” ”GTE en R-line” Ik vind ze alvast geslaagd. De waarden van een Golf zijn mooi behouden, daar kan je niet veel aan wijzigen of je verliest vaste klanten. Ook vanbinnen is de Golf een metamorfose. De DSG-schakelpook is nu gereduceerd tot een klein hendeltje, zoals je ziet bij BMW en Toyota. Ben benieuwd hoe de GTI en de Variant er zullen gaan uitzien... 2 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 1 november 2019 Delen Geplaatst: 1 november 2019 1 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Aardgasrijder Geplaatst: 2 november 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 2 november 2019 3 uren geleden, DeNbEiRe_84 zei: De verschillende in de bumpers zitten hem opnieuw tussen de verschillende uitvoeringen. ”Standaard” Ik vind de standaard mooier 4 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 22 december 2019 Delen Geplaatst: 22 december 2019 Als dit de enige keuze is die je hebt: de VW Golf 8 of de Tesla Truck. Dan kiest ik wel voor de Golf 8. 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 23 december 2019 Delen Geplaatst: 23 december 2019 Op 30/10/2019 om 19:20, Brembos zei: Ben benieuwd naar de prijs van de nieuwe TGI. Ik gok op een d'Ieteren prijs vanaf € 32.000,00 en een Duits/Tsjechische prijs vanaf € 24.000,00 voor de 130 pk versie. Je zit er niet al te ver af... https://auto55.mobi/nieuws/32233-nieuwe-vw-golf-is-duurder-dan-verwacht Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeNbEiRe_84 Geplaatst: 23 december 2019 Delen Geplaatst: 23 december 2019 (aangepast) 13 uren geleden, muscles zei: Het "design" van de Tesla Cybertruck doet me trouwens sterk denken aan de F-117 Nighthawk (of de Stealth fighter). Misschien was het wel de bedoeling van Elon Musk dat deze ook niet zichtbaar is voor de radar. De snelheidsradar natuurlijk De F-117 werd officieel uit dienst genomen in 2008. Ze staan niet allemaal te roesten, een paar werden toen ook mooi ingepakt om ooit terug te vliegen. De laatste tijd worden er trouwens opnieuw F-117's gespot in de buurt van Tonopah AFB (Nevada), vermoedelijk om nieuwe militaire technologieën uit te testen 23 december 2019 aangepast door DeNbEiRe_84 Typo 2 Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 9 september 2020 Delen Geplaatst: 9 september 2020 Een artikel met enkele foto's en gegevens van de nieuwe Golf Variant. In het artikel wordt niet gesproken over een CNG versie ? Let op : Nederlandse prijzen ! https://www.autointernationaal.nl/2020/09/in-detail-de-nieuwe-volkswagen-golf-variant/ Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen