Lage Emissie Zone Geplaatst: 13 oktober 2019 Delen Geplaatst: 13 oktober 2019 Hoe warm werd je olie bij afstanden van meer dan 250 km aan 1 stuk? ( snelheden afwisselend 80 - 100 - 120 - 130 km/h op Nederlandse snelweg ) Bij mij 103 graden Celsius. LIjkt mij aan de hoge kant, bij diesel is de olietemperatuur rond de 82 graden Celcius. Is een aardgasmotor geijkt op 120 graden Celcius ? Garage beweert dat ik op volledig synthetische olie rijd. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 13 oktober 2019 Delen Geplaatst: 13 oktober 2019 Bij doorgeven op de snelweg gaat hij tot 110graden en 140-150km/h. 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lage Emissie Zone Geplaatst: 14 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2019 (aangepast) Op 13/10/2019 om 21:19, pluxy zei: Bij doorgeven op de snelweg gaat hij tot 110graden en 140-150km/h. De olietemperatuur wordt weergegeven. Ik heb ooit koelvloeistof zien koken bij een Audi S6, hopelijk is dit niet het geval bij onze aardgasmotoren. 14 oktober 2019 aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Josy Geplaatst: 14 oktober 2019 Delen Geplaatst: 14 oktober 2019 Gisteren in Duitsland op de A60 van Wittlich naar Luik bergop en Duitse snelheden gaf de olietemperatuurmeter 113°C aan. Vond het toch ook aan de hoge kant en hoger dan ik ooit heb opgemerkt. Er stond wel een stevige wind in de rug, hoewel ik niet weet of dat er zoveel met te maken heeft (minder rijwindkoeling). Olie staat na laatste onderhoud nog steeds iets onder maximum. Koelvloeistof staat ergens middenin tussen minimum en maximum. Volgens info op het web zou het echter geen enkel probleem zijn. In België op de autosnelweg vaak tussen de 100 en 106°C... Ben benieuwd of de verhoogde warmteafgifte op langere termijn nadelig gaat zijn voor de motor. Las laatst dat een te snel opwarmende motor ook niet goed was i.v.m met de thermische spanning die dan in het blok ontstaat... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dirk Geplaatst: 15 oktober 2019 Delen Geplaatst: 15 oktober 2019 Dit Is volledig normaal Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluxy Geplaatst: 15 oktober 2019 Delen Geplaatst: 15 oktober 2019 Ik vind het wel anders dan bij andere merken dat vw bij tgi de olietemperatuur weergeeft en niet de Temp van het koelwater. Is dit ook bij een andere tsi-modellen ook zo? Kan je de Koelwater Temp bekijken via OPD11? In de app? Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano : Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wannes Geplaatst: 15 oktober 2019 Delen Geplaatst: 15 oktober 2019 Mijne skoda superb diesel gaf ook de olietemp hoor Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mylan1999 Geplaatst: 15 oktober 2019 Delen Geplaatst: 15 oktober 2019 (aangepast) Als je een olie gebruikt die op hogere temperatuur nog steeds de 'juiste' viscositeit heeft kan dat geen kwaad volgens mij. Een olie met een hoger getal achter de 'W' behoudt de juiste viscositeit beter bij hogere temperatuur dan een olie met een lager getal achter de 'W'. Een race-olie kan bv tot xW60 gaan bij mijn weten, terwijl de meesten nu voor een standaard wagen een xW30 of zelfs al xW20 (Volvo) gebruiken. Volgens dit topic zou 150 °C voor een volsynthetische olie geen probleem vormen: http://www.autoforum.be/forum/specifiek/techniek/49840-olietemperatuur Een dieselmotor zal -volgens mij- door z'n hogere efficiëntie een minder hoge olietemperatuur krijgen dan een equivalent ottomotor bij gelijke belasting. Overigens is de geschikte viscositeit die door de fabrikant gekozen wordt ook afhankelijk van de regio waar de auto verkocht wordt: rond de evenaar heeft men nu eenmaal meer nood aan een olie die bij hitte z'n werk goed blijft doen dan aan een olie die ook bij koude nog goed smeert. 15 oktober 2019 aangepast door Mylan1999 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gastanker Geplaatst: 15 oktober 2019 Delen Geplaatst: 15 oktober 2019 2 uren geleden, pluxy zei: Ik vind het wel anders dan bij andere merken dat vw bij tgi de olietemperatuur weergeeft en niet de Temp van het koelwater. Mijn Skoda Octavia geeft allebei aan hoor, water- en olietemperatuur. Zij het enkel op het centrale display, niet met een fysiek metertje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
niko Geplaatst: 16 oktober 2019 Delen Geplaatst: 16 oktober 2019 Op 13/10/2019 om 21:16, Lage Emissie Zone zei: Hoe warm werd je olie bij afstanden van meer dan 250 km aan 1 stuk? ( snelheden afwisselend 80 - 100 - 120 - 130 km/h op Nederlandse snelweg ) Bij mij 103 graden Celsius. LIjkt mij aan de hoge kant, bij diesel is de olietemperatuur rond de 82 graden Celcius. Is een aardgasmotor geijkt op 120 graden Celcius ? bij mijn golf heb ik olie temp boven de 110 C gehad, vooral tijdens de warmste dagen van de zomer, bergop 110 -120km/uur op autosnelweg 1 VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen