Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

nu ook privé!

Frédo

Aanbevolen berichten

Nieuw op forum.

Met een dienstvoertuig Seat Ibiza TGI overtuigd om onze xc60 D4 in te wisselen voor een A4 Gtron van 1 jaar oud. Weekje of 2 geduld. Waar ik niet aan gedacht heb is de trekhaak. Hopelijk kan dit achterna geplaatst worden

• Vind ik leuk 1

Audi A4 G-Tron 

Gemiddeld verbruik 5.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Frédo zei:

Nieuw op forum.

Met een dienstvoertuig Seat Ibiza TGI overtuigd om onze xc60 D4 in te wisselen voor een A4 Gtron van 1 jaar oud. Weekje of 2 geduld. Waar ik niet aan gedacht heb is de trekhaak. Hopelijk kan dit achterna geplaatst worden

gelijkvormigheidsattest opvragen, hierop moet vermeld staan wat de wagen kan trekken, ongeremd, geremd, max totaal toegelaten massa,...

zijn deze waarden ingevuld, dan kan je een trekhaak plaatsen (wagen is dan hiervoor gehomologeerd)

ik zou je aanraden de trekhaak te laten plaatsen bij een officiële dealer, die ook erkend CNG keurder is (doe bij de keuring ook de factuur plaatsen trekhaak mee, zeker een pluspunt)

je moet de auto na plaatsing trekhaak direct opnieuw laten keuren, is dit binnen de 2 maanden van laatste keuring, dan is het een kleine herkeuring; langer dan 2 maanden een volledige nieuwe keuring

een mooie cng wagen, veel succes

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, Frédo zei:

Bedankt voor de info, prijs gevraagd bij Audi en komt op 831€ incl voor afneembare trekhaak

Ter info:

Volgende offertes een juli dit jaar geleden, garage Tavernier:

+++

Hierbij geef ik u de prijs voor de verschillende mogelijkheden voor een trekhaak op uw wagen.

Origineel VW:

• VASTE HAAK: 968euro alles in.
  • AFNEEMBAAR: 1169,12euro alles in.

Via trekhaak leverancier (GDW):

• VASTE HAAK: 690,05euro alles in.
  • AFNEEMBAAR: 871,64euro alles in.

Het originele is merkelijk duurder, de GDW versie is zeker even goed en goedkoper. (De prijs is compleet stukken, werk en btw in)

+++

ik heb gekozen voor de vertikaal afneembare trekhaak van GDW (die kan je ook op slot doen),  basis volledig weggewekt in de bumper.

en een 13 polige fiche ook volledig weggewerkt onderaan in de bumper (kies vooral voor een 13 polige fiche, je kan dan eventueel een overloop stuk nemen naar een 7 polige fiche, andersom werkt niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Jan Robert zei:

ik zou je aanraden de trekhaak te laten plaatsen bij een officiële dealer, die ook erkend CNG keurder is (doe bij de keuring ook de factuur plaatsen trekhaak mee, zeker een pluspunt)

Daarvan is er dus maar 1  (Tavernier Zedelgem)....

Niet overdrijven, hé ! ¬¬

Je kan met gerust geweten bij een trekhaakdealer / -plaatser je trekhaak laten plaatsen.

Die plaatsen niet "zomaar" op elke auto "een trekhaak".

Als het niet kan en mag voor een bepaalde versie, plaatsen zij er geen.

Een factuur krijg je bij hen ook.

Carloma in 2160 Wommelgem is ook een correcte plaatser :  https://www.carloma.be/

• Hahaha 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Koen C zei:

Je kan met gerust geweten bij een trekhaakdealer / -plaatser je trekhaak laten plaatsen.

Die plaatsen niet "zomaar" op elke auto "een trekhaak".

Als het niet kan en mag voor een bepaalde versie, plaatsen zij er geen.

Een factuur krijg je bij hen ook.

Carloma in 2160 Wommelgem is ook een correcte plaatser :  https://www.carloma.be/

afhankelijk van merk en model, kunnen bevestigingspunten trekhaak samenvallen met de bevestigingspunten van het frame waarin de cng tanks vastzitten

voor mijn gemoedsrust, kies ik dan toch liever een garage die ook bekend is met cng installaties (al kost het dan wat meer),

zeker dat er andere correcte plaatsers zijn, elk zijn keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Jan Robert zei:

afhankelijk van merk en model, kunnen bevestigingspunten trekhaak samenvallen met de bevestigingspunten van het frame waarin de cng tanks vastzitten

voor mijn gemoedsrust, kies ik dan toch liever een garage die ook bekend is met cng installaties (al kost het dan wat meer),

zeker dat er andere correcte plaatsers zijn, elk zijn keuze.

De Carlome heeft in Maart van dit jaar een trekhaak geplaatst op mijne golf variant TGI.

Probleemloos en proper gedaan. Je kan online een offerte vragen dan weet ge ineens of het mogelijk is op uw model...;)

• Bedankt 1

BMW moto oldtimerfanaat  :D

Golf TGI Highline (2015)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Bij zei:

De Carlome heeft in Maart van dit jaar een trekhaak geplaatst op mijne golf variant TGI.

Probleemloos en proper gedaan. Je kan online een offerte vragen dan weet ge ineens of het mogelijk is op uw model...;)

kan ik beamen van Carloma.

Na mijn eis om led-compatible trekhaak te bekomen en hebben ze alle moeite gedaan om dit inorde te brengen. Kosteloos. (trekhaak wel te betalen hé)

Snel en tegen een veel betere prijs dan de officiele garage(was toen Renault). Al mijn vorige auto's hadden er één van daar.

• Bedankt 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nu offerte van Audi en van prive plaatser en scheelt 170€. dan kies ik toch liever voor Audi. 

Audi dealer op 3km , scheelt hoop gedoe voor brengen /afhalen wagen.

Hoop de juiste keuze te hebben gemaakt. Wil periode van 7 jaar overbruggen met huidige wagen tot toegang toekomstige LEZ zones die enkel maar gaan uitbreiden. Binnen 7 jaar zal er wel wat beweging zijn in betaalbare technologieën. CNG leek mij op dit moment de beste keuze. (prijs /100km)

• Vind ik leuk 1

Audi A4 G-Tron 

Gemiddeld verbruik 5.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Frédo zei:

CNG leek mij op dit moment de beste keuze. (prijs /100km)

Eerlijke uitspraak ipv het milieu geleuter (niet dat ik een ontkenner ben, verre van, maar ik blijf bij mijn mening dat 95% van de CNG rijders dat in de eerste plaats doet omdat het goedkoper is, het extraatje voor het milieu is dan mooi meegenomen en daar kan je dan mee uitpakken).

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Koen C zei:

Nu zelf ook niet overdrijven hé! Alleen al in W-Vl zijn Raes (Brugge), Tavernier (Zedelgem) en Top Motors (Kortrijk) VAG dealers&erkende CNG installateurs. In de andere provincies zijn er ook nog, maar ik ben nu even te lui om ze zelf op te zoeken... -_-

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Gastanker zei:

In de andere provincies zijn er ook nog,

Nu zelf ook niet overdrijven hé!

:)  :$

https://mobilit.belgium.be/sites/default/files/resources/files/2019-08-06_cng-lijst_website_fod_pdf.pdf

Dan blijkt inderdaad dat de VW groep deftig investeert in de opleiding en certificatie van hun dealers om ook aan CNG te mogen werken.

Ook Scania en Iveco doen dit.

Fiat (personenwagens en lichte vracht) daarentegen....

aangepast door Koen C
  • Vind ik leuk 1

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Frédo zei:

Wil periode van 7 jaar overbruggen met huidige wagen tot toegang toekomstige LEZ zones die enkel maar gaan uitbreiden.

Ik hoop dat ze stoppen met hun LEugenZones >:( .

Mijn benzine auto (Euro 3 uit 2001) is nog toegelaten tot zo'n zone tot 2027.

Dus met je 7 jaar / Euro 6 zit je ruim goed om dit te overbruggen.

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...