Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Mag het wettelijk volgens de verkeerscode?

Bob

Aanbevolen berichten

Ik woon in een 3de rangsweg op de boerenbuiten,De laatste jaren zijn de boeren uitgerust met mastodonten van tractoren die tegen 60km/u met een aanhanger van 50ton door onze straat denderen.Door de trillingen die dit meebrengt beginnen de huizen serieuze scheuren te vertonen.Ik heb een zitmaaier met aanhanger en  wil deze op de straat parkeren om zo een hindernis te vormen en zo de snelheid en het lawaai wat te verminderen.Mag dit volgens de wetgeving?

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag eender wat op de weg zetten, als het de bedoeling is om in te laden, alleen hangt het er van af hoe snel je zal of kan inladen....

En anders een kleine aanhangwagen kopen, met een nummerplaat en om de 24 uur eens verzetten kan ook helpen.

En als je die zitmaaier niet meer gebruikt!...ik zoek nog eentje...en ik kan ruilen tegen een aanhangwagen! ;-)

Doblo één jaar oud: 33.000 km waarvan 10.000 km op benzine vanwege een steeds wederkerend defect!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-7-2016 om 23:24, Bob zei:

Ik heb een zitmaaier met aanhanger en  wil deze op de straat parkeren om zo een hindernis te vormen en zo de snelheid en het lawaai wat te verminderen.Mag dit volgens de wetgeving?

Bob,

heb het eens nagevraagd, je mag alleen de baan op als die een nummerplaat/verzekering heeft :) dat geld eigenlijk voor alle gemotoriseerde voertuigen een beetje ( heden zelfs voor scooters ed ... ) .

Dus je hebt ook bobcats e.d. die op de baan mogen als die een nummerplaat hebben anders zijn die verboden op de baan .....   :)

Misschien beter bloembakken aanvragen aan de gemeente :)

gr,

Ive

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan ik hier iets mee :

""Beperking van het langdurig parkeren: 24 uur: Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en "aanhangwagens" langer dan 24 uur na elkaar te laten parkeren. ""

In de tekst staat gewoon"aanhangwagens" over verzekering staat niets vermeld , ik heb hier ook geen verzekering voor aangezien <750kgr. 

Ze draagt een duplikaat van een auto maar heeft er zelf geen omdat meerdere mensen er gebruik van maken .

En neen Kristiaan,de zitmaaier is nog in perfekte staat,rode Honda (zoals ferari):o,600cc 2-cilinder in V ,(zoals de chevrolet corvette)!Anders kreeg je hem.xD

aangepast door Bob

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...

De aanhanger moet ik al niet meer op de openbare weg zetten , hij is op de snelweg met een volle lading over kop gegaan .

Gelukkig heb ik de gewoonte om het neuswiel steeds richting BERM te zetten,waar ze dan ook terecht is gekomen,gelukkig.

Het is alsof ze onder een pletwals gezeten heeft,alles wat kon plooien stond scheef.

Wat vroeger een rechthoek was is nu een paralellogram met een hoek verschil van 7cm.

De 4 bouten van m-19 zijn door het shasis getrokken en beide wielen stonden 3cm uit de haak.

Iemand is ze komen halen om maaigras mee de verzamelen en achter een tractor te hangen.hiermee doet ze toch nog dienst,maar op de openbare weg kan ze niet meer.

Ik kan van hieruit geen foto's sturen wegens plaatselijke internetcontrole,maar ze volgen later.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Oeioei ! 
-> Aan het slingeren gegaan ?  Remmen is de enigste remedie.
-> Klapband gehad door te oude banden ?  In Nederland zijn er verzekeringen die eisen dat een band onder een caravan maar 6 jaar oud mag zijn (productie datum !).  Vind ik wat overdreven.  Zelf laat ik na 9 jaar nieuwe banden onder de caravan zetten.  Maar op het karretje (dat nu nog enkel dient voor containerpark en verhuizen) zitten ze al bijna 15 jaar... :o )
-> Klapband gehad door te lage bandenspanning ? Een zekere Jadatis heeft daarover hele Excel bladen over gemaakt die jezelf kan invullen.  Je kan de berekening aanpassen aan jouw specifieke eisen.
https://onedrive.live.com/?id=A526E0EEE092E6DC!186&cid=A526E0EEE092E6DC
Zelf gebruik ik liever de eenvoudige versie :

Bandenspanning : hoe berekenen ?

De formule is  :  A= B x (C : D) ^ 1,25
Hierin is : - A= De bandenspanning die u wilt berekenen
               - B= De maximale bandenspanning vermeld op de band
               - C= Het gewicht wat op de band drukt
               - D= Het maximale gewicht wat op de band mag drukken

Dit rond je af op 0,1 bar (10 kPa) naar boven.

Het getalletje 1,25 na de haakjes betekent tot de macht 1,25.

Altijd minimaal 150kPa ofwel 1,5 bar.

Tot de macht 2 is in het quadraat. Op wetenschappelijke rekenmachines zoals je ook de rekenmachine van Windows in kunt schakelen, zit een knopje X^Y.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...