Gannicus1987 Geplaatst: 29 september 2019 Delen Geplaatst: 29 september 2019 Ik ben momenteel bezig met een koeriersdienst op te zetten om in onderaanneming te rijden en losse express opdrachten te doen. Ik heb natuurlijk een bestelwagen nodig. En na wat zoekwerk kwam ik bij de CNG-versies terrecht. Ik ben van plan om minstens 50.000/jaarlijks te doen. Dus zoek ik echt HET zuinigste model van CNG-bestelwagen. Budget rond de €10.000 excl. BTW aangezien ik vrijgesteld ben van BTW. Mensen met bestelwagens hier die veel km's doen? En wat is jullie gem. verbruik? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 29 september 2019 Delen Geplaatst: 29 september 2019 @Gannicus1987 Welkom op het forum. Op Gibgas Nutzfahrzeuge Erdgas vind je een overzicht van de CNG-versies van de bestelwagens die tegenwoordig te koop zijn. Ikzelf ken de prijzen niet van die CNG-bestelwagens. Maar het is een publiek geheim dat de Fiat-bestelwagens (Doblo, Fiorino) goedkoper zijn dan de VW-bestelwagens (Caddy en Caddy Maxi). En ik denk dat de VW Eco Load Up! te klein is voor jou. Ik zie echter wel dat de Kraftstoffkosten (brandstofkosten) bij de gewone VW Caddy € 4,53 per 100 km bedragen voor H-gas en bij de Fiat Fiorino zijn die € 4,75 per 100 km voor H-gas. In de VW Caddy kan je 26 kg CNG tanken daar waar je in de Fiat Fiorino slechts 13,2 kg CNG kan tanken. Da's de helft. Spijtig genoeg staan die gegevens niet vermeld voor de twee Fiat Doblo-versies. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gannicus1987 Geplaatst: 29 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2019 Ja, mijn oog viel ook op de Doblo Cargo maxi. Of de gewone Doblo Cargo moest ie minder verbruiken. De fiorino en de eco load up zijn beide te klein. En inderdaad te klein in tanken. VW caddy en caddy maxi. Fiat cargo Doblo en cargo Doblo maxi. En eventueel de Opel combo ? Zijn de voertuigen dat ik ga bekijken Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 29 september 2019 Delen Geplaatst: 29 september 2019 44 minuten geleden, Gannicus1987 zei: En eventueel de Opel combo ? Ik ben een kijkje gaan nemen op de site van Opel en in de configurator zie ik dat de Opel Combo (firmawagen) helaas niet meer verkrijgbaar is met een CNG-motor af-fabriek. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gannicus1987 Geplaatst: 29 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2019 Maar je kan er nog vinden van 2017. Opel combo 1.4 CNG turbo vb. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 29 september 2019 Delen Geplaatst: 29 september 2019 42 minuten geleden, Gannicus1987 zei: Maar je kan er nog vinden van 2017. Opel combo 1.4 CNG turbo vb. OK, ik dacht dat je enkel een splinternieuwe CNG-bestelwagen wou kopen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wannes Geplaatst: 30 september 2019 Delen Geplaatst: 30 september 2019 OK, ik dacht dat je enkel een splinternieuwe CNG-bestelwagen wou kopen. Met een budget v 10.000 euro gaat dat moeilijk zijn Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gannicus1987 Geplaatst: 30 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2019 Ja inderdaad, omdat ik ook de wateren zou testen als koerier. Koop ik liever een 2ehands van 2014-2018. Ik kan de wagen ook in 2j afschrijven dan aantonend met de km's dat ik ga maken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen