Yellow caddy Geplaatst: 29 september 2019 Delen Geplaatst: 29 september 2019 Morgen vertrek ik naar Bollene, net boven avignon. Ik heb de pitpoint app en de gibgas app reeds op mijn smartphone staan, en heb via beide een reeks tankstations gevonden dewelke ik in mijn tomtom heb geladen. Hopelijk werken alle stations daar naar behoren, ik laat jullie meer weten als ik aankom. Aral in Merl Luxembourg route de longwy 26 Engie gnvert Chemin des lentillieres 13 te Dijon Avia cng route nationale 7 simandres Avia cng avenue du meyrol 6 mentelimar. Hopelijk werken alle pompen naar behoren, als iemand er recent nog slechte ervaringen mee heeft gehad, dan hoor ik het graag. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 29 september 2019 Delen Geplaatst: 29 september 2019 Simandres heeft lang een technisch defect gehad. Laat weten of dit station terug operationeel is. Indien nog steeds defect kan je altijd even 10km terug rijden naar Engie in Corbas ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 29 september 2019 Delen Geplaatst: 29 september 2019 1 uur geleden, Yellow caddy zei: Aral in Merl Luxembourg route de longwy 26. Hopelijk werken alle pompen naar behoren, als iemand er recent nog slechte ervaringen mee heeft gehad, dan hoor ik het graag. Tja, het allereerste in het Groothertogdom Luxemburg gaat geen probleem vormen. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 30 september 2019 Delen Geplaatst: 30 september 2019 13 uren geleden, Kris81 zei: Indien nog steeds defect kan je altijd even 10km terug rijden naar Engie in Corbas ! Is het dan niet beter eerst die Engie in Corbas aan te doen ? Als die niet werkt, is de reserve die Avia in Simandres. Onze CNG'er wordt vooral in België gebruikt. Maar als ik naar het buitenland rij, plan ik altijd enkele "reserve"-stations die kort bij elkaar liggen. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 1 oktober 2019 Delen Geplaatst: 1 oktober 2019 Klopt Koen dat is het meest logisch maar het gas in simandres is H+ en corbas niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Populair bericht Koen C Geplaatst: 2 oktober 2019 Populair bericht Delen Geplaatst: 2 oktober 2019 13 uren geleden, Kris81 zei: maar het gas in simandres is H+ en corbas niet. Nog kieskeurig ook ? In Frankrijk ? 1 3 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yellow caddy Geplaatst: 3 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2019 Bedankt voor de info, ben net terug van Frankrijk. Ik heb inderdaad enkele gasstations meer opgenomen in mijn planning, al goed, of ik was er niet geraakt. Aral in Merl Luxembourg route de longwy 26 Perfecte pomp, alhoewel de kaartlezer om buiten openingsuren te tanken defect was. Zeer goedkope H gas, 0.776/kg Engie gnvert Chemin des lentillieres 13 te Dijon Deze pomp heeft een defecte, slecht werkende kaartlezer, en zeer lage druk, slechts drie kwart vol na twee pogingen. Avia cng route nationale 7 simandres Perfect, 28.5 kg in een tank van 26, top. Alles zeer recent en goed werkend. Avia cng avenue du meyrol 6 mentelimar. Pomp defect, leiding is afgekoppeld.doorgegecen aan gibgas. De pomp van Chalon sur Saone, Avenue Victor Hugo, werkt perfect, volle tank, dus voldoende druk. Merci, trouwens al deze tanken geven h gas, altijd 100% kawilteit gehad. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yellow caddy Geplaatst: 3 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2019 Ik heb wel het volgende ontdekt, betaling peage met visa of Mastercard, deze neemt een provisie op je kaart, waardoor je deze zelfde kaart niet kan gebruiken om te tanken, ik heb twee kaarten en mijn reisgenoot ook. We hebben dit probleem 3 keer gehad, de kaart die net daarvoor peage betaald had, gadf een foutmelding in de gnvert kaartlezers. Alle andere kaarten aanvaarding, perfect. Ik vermoed iets tijdsgebonden qua provisie op de kaart? Dus, wij hebben steeds dezelfde kaart voor peage gebruikt en de andere om te tanken. Nog iemand dezelfde problemen ondervonden? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yellow caddy Geplaatst: 3 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2019 In totaal hebben we om een rechtstreeks traject van 946 km richting bestemming 28 km extra gereden om te tanken, en op de terugweg 34km extra. Maakt extra verbruik, anderzijds kom je wel eens waar je normaal niet komt. Gemiddeld verbruik 5.3 kg/100km. Wel zoals elke belg me aan de limieten gehouden 130=130 en 110 =110. Lang leve adaptieve Cc. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yellow caddy Geplaatst: 3 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2019 Maximum bereik was na 28,5km tanken 580km, volgens computer VW en dit klopt op 10 km na. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joffer67 Geplaatst: 24 juni 2020 Delen Geplaatst: 24 juni 2020 Is er nog iemand geweest afgelopen periode in één of meerdere van deze aangegeven tankstations en kan me zeggen of ik hier kan tanken en betalen met Visa, Maestro of Romac Fuel card? <hartelijk dank alvast voor de info. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joffer67 Geplaatst: 6 juli 2020 Delen Geplaatst: 6 juli 2020 Op 5 juli naar de Provence gereden met CNG wagen VW Caddy met Tankinhoud van 25kg. Onderweg getankt in: Aral CNG biomethane station route de longwy 246 1940 Merl Luxemburg Zeer makkelijk te vinden goede installatie, goede druk. Mooi tankstation met shop en toilet. Wel binnen in de shop moeten betalen. engie-CNVert CNG station (CAT) chemin des lentillières 13 21000 Dijon Frankrijk Dit is een verouderd station. Tanken was niet mogelijk. Ik heb de beide pompen geprobeerd. Ook de verschillende gassoorten (Eco CNG, CNG Vert en CNG Bio) Tanken ging dus niet. in de buurt van Dijon: Air Liquide F 21110 Fauverney ZAC de Boulouze Dit is een modern tankstation. Zeer goede kwaliteit gas en goede druk. Tanken met Romac kaart. Avia CNG station (CAT) avenue de meyrol 6 26200 Montélimar Frankrijk Onderweg gebeld naar het station om te vragen dat het mogelijk was om te tanken met auto met Belgische koppeling. Dat was geen probleem zei ze. Maar aangekomen werkte het dus niet. Ik vermoed dat er wat fout was met de koppeling, teveel speling. Ik ben dus nu in de Provence met de CNG die ik tankte nog tankte in Dijon. Dus hier zullen we verder rijden op benzine. Mogelijk nog eens naar Avignon gaan maar vrees dat we iets te vroeg gaan zijn om daar te kunnen tanken. Ik had misschien beter nog eens in Valence of Lyon getankt maar omdat ik speciaal had gebeld dacht ik dat het wel zou lukken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Steven_VR Geplaatst: 6 juli 2020 Delen Geplaatst: 6 juli 2020 (aangepast) Hmmm, ik had wel op het station in Montélimar gerekend! Zal dus best nog even tanken in Lyon of Valence, maar welke stations werken hier ? Edit: Iemand ervaring met Avia CNG Station in Simandres (vlakbij Lyon) ? 6 juli 2020 aangepast door Steven_VR Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 7 juli 2020 Delen Geplaatst: 7 juli 2020 Begrijp niet goed wat het probleem kan zijn in het station van Montelimar. Heb daar vorig jaar zelf 2x getankt. Stonden meerdere pompen; ofwel met de grote aansluiting voor vrachtwagens ofwel de aansluiting voor alle andere voertuigen met de standaard diameter aansluiting. Hier staan foto's bij : https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/montelimar-26200-150/ PS : Simandres was defect vorig jaar tijdens mijn heenreis (was een probleem met de betaalterminal andere mensen konden er ook geen benzine of diesel tanken) , in dat geval is het station van Engie in Corbas vlakbij. Op de terugreis heb ik wel in Simandres kunnen tanken , die werkte perfect met goede druk. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joffer67 Geplaatst: 7 juli 2020 Delen Geplaatst: 7 juli 2020 5 uren geleden, Kris81 zei: Begrijp niet goed wat het probleem kan zijn in het station van Montelimar. Heb daar vorig jaar zelf 2x getankt. Stonden meerdere pompen; ofwel met de grote aansluiting voor vrachtwagens ofwel de aansluiting voor alle andere voertuigen met de standaard diameter aansluiting. Hier staan foto's bij : https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv/montelimar-26200-150/ PS : Simandres was defect vorig jaar tijdens mijn heenreis (was een probleem met de betaalterminal andere mensen konden er ook geen benzine of diesel tanken) , in dat geval is het station van Engie in Corbas vlakbij. Op de terugreis heb ik wel in Simandres kunnen tanken , die werkte perfect met goede druk. Ik had wel de juiste koppeling gebruikt die paste er op, de andere was te groot en uiteraard waren er nog degene voor de vrachtwagens. Volgens mij was er iets mis met die koppeling vanbinnen, mogelijk geforceerd ofzo. Had het gevoel dat er teveel speling opzat terwijl de koppeling 'vast' geklikt was. Verder heb ik verschillende keren proberen de koppeling vast te krijgen en opnieuw de Visa kaart in de betaalterminal ingegeven. Ook op de intercom kregen we geen reactie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joffer67 Geplaatst: 7 juli 2020 Delen Geplaatst: 7 juli 2020 Op 7/07 gaan tanken in Saint Martin de Crau (F 13310) Avenue Marcellin Brerthelot, niet zo ver (18km) van de stad Arles. Dit is een zeer modern station, goede druk en goed kwaliteitsgas. Ik tankte met een lege tankinhoud ongeveer 25,5kg met een VW-Caddy met tankinhoud van 25kg. De prijs was er €0,76/kg. Alle bankkaarten werden er aanvaard. Ik tankte er met de Romac kaart. Vanuit de Provence deden we een uitstap naar Arles en onderweg zijn we gaan tanken. Het was wel een eindje rijden, maar nu kan ik weer even verder op gas. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Steven_VR Geplaatst: 8 juli 2020 Delen Geplaatst: 8 juli 2020 Ik heb nog even wat telefoontjes gedaan omdat we vrijdagochtend vertrekken richting Avignon... Het station in Montélimar (Avia) en in Montfavet vlakbij Avignon (Total) zouden moeten werken !! Vooral het laatste is goed nieuws, aangezien dit vlakbij ons huisje ligt... Mijn route wordt dus als volgt: - Aral (Merl, Luxemburg) - AirLiquide (Fauverney, Dijon, Frankrijk) - Avia (Montélimar, Frankrijk) - Total (Montfavet, Avignon, Frankrijk) Mogelijks tank ik reeds in Lyon (Avia, Simandres) om dan direct door te rijden tot in Avignon. Heb bankkaart, Mastercard, Romac card en cash geld mee. Fingers crossed ! 1 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Xavier 84 Geplaatst: 8 juli 2020 Delen Geplaatst: 8 juli 2020 Hou ons op de hoogte Steven van je tankervaringen? Wij reizen 28/07 ook die richting uit (Fréjus) en wil ook gaan tanken in bovenstaande tankstations.??? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
NilsDDD Geplaatst: 8 juli 2020 Delen Geplaatst: 8 juli 2020 2 uren geleden, Steven_VR zei: Ik heb nog even wat telefoontjes gedaan omdat we vrijdagochtend vertrekken richting Avignon... Het station in Montélimar (Avia) en in Montfavet vlakbij Avignon (Total) zouden moeten werken !! Vooral het laatste is goed nieuws, aangezien dit vlakbij ons huisje ligt... Mijn route wordt dus als volgt: - Aral (Merl, Luxemburg) - AirLiquide (Fauverney, Dijon, Frankrijk) - Avia (Montélimar, Frankrijk) - Total (Montfavet, Avignon, Frankrijk) Mogelijks tank ik reeds in Lyon (Avia, Simandres) om dan direct door te rijden tot in Avignon. Heb bankkaart, Mastercard, Romac card en cash geld mee. Fingers crossed ! Wij vertrekken zaterdagochtend met onze Skoda Octavia Combi dezelfde richting uit. Ik hoop dat het station van Montélimar werkt gezien dat 'slechts' 100km van ons huisje in de cevennen ligt. Fingers crossed! :-) 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kris81 Geplaatst: 8 juli 2020 Delen Geplaatst: 8 juli 2020 Goed nieuws betreft Avignon. Wij vertrekken zondag en zitten in onze eerste week op 30min van Valence. Had gehoopt in onze tweede week naar Avignon te rijden als het tankstation er operationeel zou zijn. Hou ons op de hoogte jongens. Alvast bedankt ?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen