Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Recommended Posts

Op 23/9/2019 om 20:19, muscles zei:

Volgens Wikipedia heeft de nieuwe auto die ik besteld heb overigens een maximum koppel van 320 Nm ! Dat is dus bijna "maal twee".

Welke heb je besteld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De LEZ zone van het forum zal je bannen...

  • Hahaha 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minuten geleden, Lange_666 zei:

De LEZ zone van het forum zal je bannen...

Vóór dat ie ingeschreven wordt, wordt die op CNG LPG gelegd.

  • Vind ik leuk 2

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden, muscles zei:

Vóór dat ie ingeschreven wordt, wordt die op CNG LPG gelegd.

Hela vreemd gaan. Nu heb je een klein remorqueske gekocht en koop je een grote auto.

  • Hahaha 2

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minuten geleden, pluxy zei:

Hela vreemd gaan. Nu heb je een klein remorqueske gekocht en koop je een grote auto.

Nu, wacht maar tot ik m'n nieuwe Tarraco heb! Dan zal ik de remorque er eens achter hangen en daar een foto van nemen.

Ge zult dan wel geduld moeten oefenen tot eind januari 2020 of ergens in februari 2020.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

En, dit moet ik opschrijven in mijn (virtuele) agenda: de allereerste SEAT Tarraco (een donker turquoise metallic) op de openbare weg zien rijden op zaterdag, 28 september 2019 om 12:07 in Hasselt op de Kuringersteenweg vanaf de Lukoil tot aan de Brico. Ik geloof dat ie Hasselt centrum inreed.

Deel-van-Kuringersteenweg-in-Hasselt.png


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 uren geleden, muscles zei:

De SEAT Tarraco 2.0 TSI 4Drive (Dat blauw van de eerste foto is donkerder in het echt).

SEAT-Tarraco_005_1920x1080.jpg

SEAT-Tarraco_006_1920px.jpg

hoeveel LPG ga je erin steken, en wat is dan bereik?

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minuten geleden, Jan Robert zei:

hoeveel LPG ga je erin steken, en wat is dan bereik?

Normaal gaat er op de plaats van het reservewiel een LPG-tank in van 70 of 80 liter.

Het verbruik zou gemiddeld 10 liter kunnen zijn. Dus dat is dan een bereik van 700 of 800 km.

  • Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, muscles zei:

Normaal gaat er op de plaats van het reservewiel een LPG-tank in van 70 of 80 liter.

Het verbruik zou gemiddeld 10 liter kunnen zijn. Dus dat is dan een bereik van 700 of 800 km.

dat zijn mooie cijfers, zonder veel extra gewicht en zonder veel plaats te verliezen, 2.0l motor best haalbaar/practisch.

CNG zal het echt moeten halen met biogas/e-gas om maximaal de kaart van co2 neutraal te kunnen trekken, hopelijks gebeurt dit ook,

maar het zal zich wel afspelen in de octavia/golf/caddy/leon klasse; ik weet niet of de 2.0l motoren haalbaar zijn met een practische range (zeker met die kleine benzine tankjes)

nu ik blijf een realistische CNG fan, maar begrijp ook waarom LPG en diesel aantrekkelijk blijven, zeker als je dikwijls toch grote afstanden moet doen; alleen wordt het uitkijken met de LEZ.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie wagen!
Jammer dat VAG de 2.0 als CNG-blok blijft voorbehouden voor de Audi's, zo'n Tarraco op CNG zou toch leuk zijn B|
Ik vind wel dat ge met uwe Octavia nog bij Autoweek Klokje Rond moet zien te geraken voor ge hem weg doet, zou de eerste CNG-bak zijn denk ik tussen al die LPG-bakken daar :D, zou een mooi bewijs zijn dat CNG zeker degelijk is.

 

@Jan Robert van LPG wordt inmiddels ook al een bio-variant gemaakt, zag daarstraks nog een reclame voor bio-propaan voor de verwarming (van Primagas dacht ik).

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minuten geleden, Mylan1999 zei:

Mooie wagen!
Jammer dat VAG de 2.0 als CNG-blok blijft voorbehouden voor de Audi's, zo'n Tarraco op CNG zou toch leuk zijn B|
Ik vind wel dat ge met uwe Octavia nog bij Autoweek Klokje Rond moet zien te geraken voor ge hem weg doet, zou de eerste CNG-bak zijn denk ik tussen al die LPG-bakken daar :D, zou een mooi bewijs zijn dat CNG zeker degelijk is.

Dank je. Ik vind 'm uiteraard ook mooi. Mooier dan de Skoda Kodiaq en de Skoda Karoq.

Ja, da's inderdaad jammer. Ik heb echter wel gelezen dat er weldra een PHEV-versie (hybride) van de Tarraco op de markt komt maar omdat het een hybride wagen is mag die geen trekhaak hebben. Want de combinatie hybride met LPG is ook interessant: maar dan zonder trekhaak.

  • Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

@muscles denk je dat een PHEV-versie met LPG te combineren is? Want vaak valt er een deel van de koffer weg in PHEV's, en ik vermoed dan ook (een deel?) van het 'gat' van het reservewiel, of het moest zij dat je met een klassieke cilindrische tank gaat werken maar dan gaat er nog meer van de koffer wegvallen. Denk ook dat LPG gewoon zo goedkoop is om mee te rijden dat er amper winst te behalen is met 'stekkeren'. Al is een klassieke HEV (à la Prius) wel interessant om voor de regeneratie van energie bij het remmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uren geleden, Mylan1999 zei:

@muscles denk je dat een PHEV-versie met LPG te combineren is? Want vaak valt er een deel van de koffer weg in PHEV's, en ik vermoed dan ook (een deel?) van het 'gat' van het reservewiel, of het moest zij dat je met een klassieke cilindrische tank gaat werken maar dan gaat er nog meer van de koffer wegvallen. Denk ook dat LPG gewoon zo goedkoop is om mee te rijden dat er amper winst te behalen is met 'stekkeren'. Al is een klassieke HEV (à la Prius) wel interessant om voor de regeneratie van energie bij het remmen.

Ik heb, toen ik onlangs bij Cardoen in de showroom in Hasselt ben gaan kijken, geen hybride auto opengedaan om dat te zien. Ik twijfel er zelfs aan of hij er één staan had. Ik weet dus niet of er een deel van de koffer wegvalt bij een PHEV. We zullen moeten wachten tot die Tarraco-PHEV effectief in de showrooms staat om dat te controleren.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 29/9/2019 om 21:49, Mylan1999 zei:

Ik vind wel dat ge met uwe Octavia nog bij Autoweek Klokje Rond moet zien te geraken voor ge hem weg doet, zou de eerste CNG-bak zijn denk ik tussen al die LPG-bakken daar :D, zou een mooi bewijs zijn dat CNG zeker degelijk is.

Alhoewel ik dat wel zou willen gaat dat helaas niet meer lukken want vandaag heb ik bericht ontvangen dat mijn Seat Tarraco al geproduceerd is en dat ik die weldra zal kunnen gaan afhalen.

  • Triest 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuten geleden, muscles zei:

Seat Tarraco al geproduceerd is en dat ik die weldra zal kunnen gaan afhalen.

 

Die komt dus uit Spanje ?

Samen met de Sint op 6 december ?

 

Edit : niet heel de tijd wakker liggen, hé.  De Sint komt enkel als je slaapt !

Edited by Koen C
  • Hahaha 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uren geleden, Koen C zei:

Die komt dus uit Spanje ?

Samen met de Sint op 6 december ?

 

Edit : niet heel de tijd wakker liggen, hé.  De Sint komt enkel als je slaapt !

Neen, hij komt uit Wolfsburg, Duitsland. Het is dus een echte Duitse wagen met op de verschillende onderdelen en het motorblok VW-emblemen (zoals dat trouwens bij mijn huidige Octavia ook het geval is).

https://paultan.org/2018/10/18/seat-tarraco-suv-production-starts-in-wolfsburg/

En ik kan 'm op het einde van deze maand al gaan afhalen.

  • Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 uren geleden, muscles zei:

met op de verschillende onderdelen en het motorblok VW-emblemen

 

Op onze Skoda Roomster hadden we zelfs een onderdeel met Audi stempel !  :D

Namelijk : de slotvanger voor de achterklep.

Die bevindt zich dus net aan de binnenkant van de koffer, iets boven de laaddrempel.

Dat zag je eigenlijk elke keer als je de koffer opendeed.


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 uren geleden, muscles zei:

Alhoewel ik dat wel zou willen gaat dat helaas niet meer lukken want vandaag heb ik bericht ontvangen dat mijn Seat Tarraco al geproduceerd is en dat ik die weldra zal kunnen gaan afhalen.

Dje moet oech spoeje he menne man :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...