Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Log in om dit te volgen  
Aardgasrijder

VW Passat Ecofuel of Skoda Octavia G-tec

Recommended Posts

Het begint me te kriebelen, ik wilde altijd een VW passat kopen voordat ik mijn Skoda Octavia heb gekocht, maar omwille van de prijs viel deze wagen af... Ik heb zonet een leuke aanbieding gezien in Duitsland. Een VW Passat uit 2014 met 30.000 km op de teller voor 25.000 euro.

Enkele extra opties tov mijn skoda:

• Adaptive Cruise Control (deze had ik moeten bijbestellen op mijn Skoda, daar heb ik nu een beetje spijt van)
  • Lane Departure Warning
  • Rijstrookwisselhulp
  • Snelheidslimiet scherm
  • Traffic Sign Recognition
  • xenon lampen
  • DSG (automaat)
  • 17 inch velgen
  • 150 Pk (tov 110Pk nu)

Iemand die zijn mening kwijt wil? :D

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou hem enkel kopen indien er voldoende garantie (2 jaar) op zit. Voor 25.000 euro heb je in Duitsland ook al een heel goed uitgeruste nieuwe  Octavia G-tec met DSG;

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jip daar heb je een punt B|

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zelf ACC (adaptieve cruise control), maar gebruik het eerlijk gezegd veel minder dan oorspronkelijk gedacht. Ik vind de snelheidsbegrenzer veel prettiger en gebruik het voor alle wegen. Handig als iemand in je gat duwt op een baan van 70...voor traagrijdend verkeer op 1 baanvak is ACC wel prettig. Moet je niet de hele tijd gas-rem-gas-remmen. 

ACC werkt wel fantastisch, maar het systeem is (en kan nog) niet vooruitziend. Als een auto invoegt o.i.d. dan gaat hij stevig in de ankers. Als bestuurder zie je dat aankomen, als auto meet hij enkel wat voor hem rijdt. Dus anticiperend rijden wordt moeilijker.

Vandaar mijn zeer persoonlijke voorkeur voor snelheidsbegrenzer. Ook soms beetje vervelend dat je niet (of ik weet niet hoe?) kan wisselen tussen een "klassieke" CC en de ACC.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik denk dat je (nieuwe?) Octavia betrouwbaarder is dan de Passat Ecofuel 1.4TSI. Dat is de beruchte Twincharger motor. Bij mij op 30.000 km al de waterpomp vervangen, naar het schijnt een erg dure aangelegenheid (speciale uitvoering van de pompaandrijving, met elektrische koppeling om de aandrijving van de mechanische compressor in- en uit te schakelen). probleem was een defect lager (zou niet mogen bij zo weinig km's) Gelukkig had ik één jaar volledige garantie via MyWay (garage Tavernier - Zedelgem).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er al over gesproken met de vrouw des huizes, we houden de Octaaf :D
In feite ben ik er per toeval op gestoten omdat ik een inschatting wilde maken van het aantal Duitse CNG-wagens die verkocht worden en hun prijsdaling

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou dan eerder nog een jaar of twee wachten tot de eerste Audi A4 Avant G-Tron op de Duitse tweedehandsmarkt komen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎19‎/‎07‎/‎2016 om 16:00, Aardgasrijder zei:

Het begint me te kriebelen, ik wilde altijd een VW passat kopen voordat ik mijn Skoda Octavia heb gekocht, maar omwille van de prijs viel deze wagen af... Ik heb zonet een leuke aanbieding gezien in Duitsland. Een VW Passat uit 2014 met 30.000 km op de teller voor 25.000 euro.

Enkele extra opties tov mijn skoda:

• Adaptive Cruise Control (deze had ik moeten bijbestellen op mijn Skoda, daar heb ik nu een beetje spijt van)
  • Lane Departure Warning
  • Rijstrookwisselhulp
  • Snelheidslimiet scherm
  • Traffic Sign Recognition
  • xenon lampen
  • DSG (automaat)
  • 17 inch velgen
  • 150 Pk (tov 110Pk nu)

Iemand die zijn mening kwijt wil? :D

mijn passat komt uit zweden (via tavernier zedelgem), mijn vorige passat 1.9tdi had er bijna 400.000km opzitten, en toen zag ik de bui al hangen rond de diesels, cng vond ik en vind ik nog steeds een zeer goede optie. de landen waar je gerust een tweedehands cng kan halen is zweden en vooral ook duitsland. dus ik zou zeggen DOEN. je hebt dan ook een zeer mooi evenwicht tss cng bereik (23 kg-500km) en benzine oct98 bereik (31l - 450km). ziet er in ieder geval een mooie auto uit, niet veel km, interessante opties.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 minuten geleden, Jan Robert zei:

mijn passat komt uit zweden (via tavernier zedelgem), mijn vorige passat 1.9tdi had er bijna 400.000km opzitten, en toen zag ik de bui al hangen rond de diesels, cng vond ik en vind ik nog steeds een zeer goede optie. de landen waar je gerust een tweedehands cng kan halen is zweden en vooral ook duitsland. dus ik zou zeggen DOEN. je hebt dan ook een zeer mooi evenwicht tss cng bereik (23 kg-500km) en benzine oct98 bereik (31l - 450km). ziet er in ieder geval een mooie auto uit, niet veel km, interessante opties.

Mag ik dan een foto zien van je Passat? (want ik mag niet meer in de wij-vorm spreken)

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 242.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden, muscles zei:

Mag ik dan een foto zien van je Passat? (want ik mag niet meer in de wij-vorm spreken)

Ik wil daar ook gerust een foto van zien.

Dus @Jan Robert, WIJ willen graag eens een foto zien van jouw beauty 🙂

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Knipsel.JPG.5f00e32586493e9e88e16a99c5d1bee0.JPG

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI (2018)

Volkswagen Polo 1.0 (2017)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...