Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
DeNbEiRe_84

LNG vrachtwagens vervuilen tot vijf maal meer dan diesel

Recommended Posts

Misschien heeft de auteur wel gelijk maar om alles in perspectief te plaatsen had hij ook dezelfde oefening moeten doen met elektrische wagens met hun zero-emissie. Het is aangetoond dat de productie van die wagens ook zeer vervuilend is. En dat weten die mensen van BBL ook.

Dus geen enkele transportmiddel lijkt op dit moment milieu-vriendelijk.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minuten geleden, LucG zei:

Het is aangetoond dat de productie van die wagens ook zeer vervuilend is.

 

Voor hetzelfde geld is dit gewoon negatieve propaganda om CNG/LNG in een slecht daglicht te stellen ten voordele van de elektrische wagens.

Maar zoals je aanhaalt, die is ook zéér vervuilend als je het hele proces bekijkt van grondstoffen tot productie en vernietiging...

  • Bedankt 1

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI (2018)

Volkswagen Polo 1.0 (2017)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uren geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Voor hetzelfde geld is dit gewoon negatieve propaganda om CNG/LNG in een slecht daglicht te stellen ten voordele van de elektrische wagens.

Maar zoals je aanhaalt, die is ook zéér vervuilend als je het hele proces bekijkt van grondstoffen tot productie en vernietiging...

Artikel ook gelezen, elk spreekt voor zijn eigen winkel natuurlijk, gevolg zal zijn dat autorijden/transport in algemeen alleen maar duurder zal worden, en op het einde van de rit betaalt de consument de meerkost.

Waterstof/brandstofcel wordt ook aan de ene kant de hemel ingeprezen en aan de andere kant afgewezen wegens te inefficiënt/vervuilend bij productie.

Straks blijft alleen nog de "flintstones car" over.

  • Hahaha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uren geleden, Jan Robert zei:

Straks blijft alleen nog de "flintstones car" over.

Meer arbeid voor de pedicure (voor het verwijderen van extra eelt op de onderkant van uw voeten) en een economische boom voor de Louboutin's van deze wereld.

  • Hahaha 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

CNG als transitiebrandstof : ja, tot er eindelijk deftige hoeveelheden bioCNG worden aangemaakt ipv wat gerommel in de marge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

“Gas blijft een fossiele brandstof, weg ermee!” “We moeten eerder investeren in laadinfrastructuur voor elektrische wagens”...

Ze hebben misschien een punt maar vergeten daarbij wel dat ,omwille van hun protest tegen nucleaire energie, de toegenomen vraag naar elektriciteit vooral zal opgevangen worden door ... gascentrales 🙄  

  • Hahaha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ze eens hun testtoestel erin steken als hun EURO 6 staat te regenereren 

Het roet ligt op de grond

Daar moet je geen ingenieur of chemicus voor zijn dat het verhaal niet klopt

 

  • Vind ik leuk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn gewoon oneerlijk bezig. Voor CNG en LNG worden de emissiekosten voor oppompen en transport in rekening gebracht, voor diesel en benzine niet. Dat ze die kosten ook eens meerekenen, plus deze voor de raffinage van olie, het zal een heel ander resultaat zijn.

  • Vind ik leuk 1
  • Verward 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uren geleden, EricG zei:

Ze zijn gewoon oneerlijk bezig. Voor CNG en LNG worden de emissiekosten voor oppompen en transport in rekening gebracht, voor diesel en benzine niet. Dat ze die kosten ook eens meerekenen, plus deze voor de raffinage van olie, het zal een heel ander resultaat zijn.

Hey, en waarom zou dit niet zijn meegenomen in het onderzoek? Er staat duidelijk bij dat er bij cng en lng ook methaanlekken voorkomen. En laat methaan nu net een heel groot broeikast-effect hebben, zelfs veel meer dan CO2 ;). Dus eerst gaan we het onderzoek trachten volledig te bekijken om dan te bekijken hoe en of wat ;) .... .

En voor de duidelijkheid, de toekomst ligt idd bij nog meer alternatieve brandstoffen ... niet dat cng gaat verdwijnen, het gaat een nichemarkt worden ;) ... . elke brandstof gaat een onzekere toekomst tegemoet. Als je het mij vraagt zal elke brandstof zijn plaatsje kennen en geen enkele gaat kunnen zorgen voor alle mobiliteit. ... . Gewoon al naargelang de verplaatsing ( hoe ver, hoe lang, waar, om welk uur ... etc ).

enkele voorbeelden :

https://www.hln.be/in-de-buurt/antwerpen/wereldprimeur-voor-antwerpse-haven-sleepboot-deels-op-waterstof-op-komst~a6efcdbf/

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190920_04618963

( https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/11/nederland-stelt-eerste-waterstofwoning-voor/ )

 

gr,

Ive

 

ps: voor zij die het graag willen lezen : https://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/2019_09_do_gas_trucks_reduce_emissions_paper_EN.pdf

 

Edited by Ivivke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alles gaat afkraken: diesel, CNG, elektrisch, etc.

 

Waar gaan we dan naartoe. terug met paard en kar?

 

Of met de fiets...

 

INDIEN DE POLITIEK DIT WENST DAN MOETEN ZE ZORGEN DAT IEDEREEN KAN WERKEN IN EIGEN STREEK !!!


VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 19/9/2019 om 13:01, Lange_666 zei:

Meer arbeid voor de pedicure (voor het verwijderen van extra eelt op de onderkant van uw voeten) en een economische boom voor de Louboutin's van deze wereld.

nu nog onze longvolume meten (want we ademen ook CO2 uit), en onze flinstones car kan ook belast worden op CO2 uitstoot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bond Beter Leefmilieu en Transport&Environment (T&E) zijn gewoon lobbyorganisaties voor de elektrische voertuigen. De analyse van T&E slaat nergens op. De sector van de gasvoertuigen (NGVA Europe) heeft gereageerd, zie https://www.ngva.eu/wp-content/uploads/2019/09/NGVA-Europe_comments-on-TE-report_Do-gas-trucks-reduce-emissions_20190923.pdf

Zie ook een interessante Franse studie in dit verband http://www.projetequilibre.fr/analyse-des-consommations-et-emissions-de-co2-et-nox-sur-des-poids-lourds-gnv-et-diesel/

 

 

Edited by Fred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...