Lange_666 Geplaatst: 8 september 2019 Delen Geplaatst: 8 september 2019 Weekje in Frankrijk doorgebracht (was al een tijdje geleden), wou geen tijd verliezen aan "vind de pomp" stress, "werkt de pomp wel" stress, "mag ik hier wel tanken" stress, "werkt mijn kaart hier eigenlijk wel" stress. Daarvoor is het leven gewoon te kort (lees, de week verlof te kort). Daarom met madam haren naftstoemper de hort op. Ze is er nogal fier op en wou op de parking liefst geen plaats tussen twee auto's, vooral dan die met een FR nummerplaat. Want het viel op, Fransen dragen amper zorg voor hun wagen, het merendeel (ook dure bakken) zijn ofwel, bekrast, geblutst (of beide en op meedere plaatsen), hebben bumper- of schuurschade rondom, hebben loshangende onderdelen of missen hier en daar een onderdeel. En hun smalle parkeerplaatsen maken het er niet beter op. Wat ze wel hebben is laadpalen op de wat grotere (en soms kleinere) parkings. Niet dat er veel elentriek af te geven viel. Op die ganse week heb ik één Hyundai aan den draad zien hangen. Ook weinig Tesla's en consoorten zien rijden eigenlijk (en GNC al helemaal niet). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MrFingers Geplaatst: 9 september 2019 Delen Geplaatst: 9 september 2019 Eind augustus naar Toscane geweest, een regio waar meer tankstations staan dan cipressen. Ook Italianen geven absoluut geen hol om hun auto(otje), met overal deuken, onbrekende bumpers, butsen, krassen,... Ook een paar laadpalen gezien in de omgeving van Pisa, maar geen enkele elektrische auto. Een paar hybride taxi's (die verplicht een piepgeluid moeten maken om de zoveel seconden, omdat ze anders te stil zijn: prima regelgeving, zouden ze hier ook mogen invoeren), maar dat was het. Heel veel CNG-rijders wel, en ook heel veel CNG tankstations. Wij zijn naar daar gegaan met de dieselstoof van mijn moeder, want geen zin in brandstof-stress + die auto heeft een belachelijke hoeveelheid koppel gepaard met een superkorte eerste versnelling, wat rijden op steile hellingen een absoluut plezier maakt. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 9 september 2019 Delen Geplaatst: 9 september 2019 In juli in Frankrijk rondgetoerd met de heel-veel benzineslurpende oldtimer + caravan. (12 à 14 liter per 100 km, caravan aangekoppeld. Zonder caravan zo'n 11 liter. Benzinetank van … 37 liter Reken zelf maar uit.) Maar : geen stress gehad voor een benzinestation te vinden, maar wel 98 E5 nodig ! De kleine Total stations is enkel die E10 rommel te verkrijgen. Dus toch een 3-tal keer de 10-liter jerrycan voor de zekerheid ingegoten. Wat mij opviel : elk klein dorpje heeft zijn 2 laadpalen. Subsidie ? Verplicht ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 9 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2019 5 uren geleden, Koen C zei: De kleine Total stations is enkel die E10 rommel te verkrijgen. Ook sommige grote Totals (langs de autostrade) verkopen geen 98 meer... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MrFingers Geplaatst: 9 september 2019 Delen Geplaatst: 9 september 2019 5 uren geleden, Koen C zei: Wat mij opviel : elk klein dorpje heeft zijn 2 laadpalen. Subsidie ? Verplicht ? Frankrijk zet keihard in op e-wagens, dus zal wel van overheidswege uit komen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 9 september 2019 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2019 Keiharde inzet? Veel heb ik er toch niet zien rijden afgelopen week. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 9 september 2019 Delen Geplaatst: 9 september 2019 1 uur terug, Lange_666 zei: Keiharde inzet? Veel heb ik er toch niet zien rijden afgelopen week. Ik ben er zeker van dat er in Hongarije meer elektrische auto's rondrijden dan in Frankrijk. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 9 september 2019 Delen Geplaatst: 9 september 2019 (aangepast) Frankrijk is wel groter dan Hongarije : misschien zie je ze niet op elke hoek van de dorpsstraat in Frankrijk, maar misschien wel in de grote steden ? Cijfers voor HUN : 2015 2016 2017 2018 1e Sem 2019 115 172 749 1300 801 Cijfers voor FRA : 2015 2016 2017 2018 17.779 21.751 25.983 32.203 (enkel de electrische personenewagens voor FRA, lichte vracht niet meegeteld) Ik denk dat de Hongaren nog een stevig tandje moeten bijsteken.... https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_car_use_by_country#France Zelfs procentgewijs komen de Hongaren niet voor : https://avtowow.com/countries-by-electric-car-use FRA : 2,11 % BEL : 2,50 % 9 september 2019 aangepast door Koen C 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen