Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen
Sign in to follow this  
Lange_666

Benzinemerken...één pot nat...

Recommended Posts

Uit de Tijd, interview met de Maes brothers:

 

Hoewel Maes veel eigen tankstations heeft, kiest het bedrijf er bewust voor veel nieuwe vestigingen onder de merknamen Esso of Shell uit te baten. ‘Tot vandaag waren we niet actief in Wallonië. Door de overname van Octa+ moeten we een keuze maken: ofwel nemen we een A-merk, ofwel noemen we ze allemaal Maes, maar dan is een enorme reclamecampagne nodig. Sommige mensen kijken naar de prijs, sommigen naar het merk. Een groep mensen denkt dat de benzine beter is bij pakweg Esso of Shell. Dat is absurd, maar dat is zo. Chapeau voor die multinationals. Voor mij maakt het niet uit welke liter ik verkoop, als ik maar liters verkoop. Als ik daarvoor het logo van een multinational moet plakken, dan is dat zo.’

 

Artikel: https://www.tijd.be/ondernemen/auto/het-koningspaar-van-de-tankstations/10154810

 

vb van de stelling van Maes (onderlijnt): Q8 tankwagens vullen hun tanks op de raffinaderij van Total in de haven van Antwerpen.

 

  • Bedankt 2

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zij zijn niet de enigen. Zij zitten overigens ook in deze lijst van tankstations van Uhoda:

1. Esso

2. Esso G&V

3. Esso Maes

4. G&V

5. Maes

6. Q8

7. Texaco

8. Total

Bij Gulf zitten ze eveneens met drie merken: Gulf, VDV en Pollet.

En Gabriëls heeft de Power-tankstations overgenomen.

Maes heeft dan nog recent Desimpel-tankstations gekocht.

Comfort Energy in Hasselt is sinds kort begonnen met een overname van tankstations.

Blijkbaar zijn o.a. Van Raak , VdB Energie , AVIA en PMO nog afzonderlijke tankstationmerken.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minuten geleden, muscles zei:

Bij Gulf zitten ze eveneens met drie merken: Gulf, VDV en Pollet.

En Gabriëls heeft de Power-tankstations overgenomen.

Maes heeft dan nog recent Desimpel-tankstations gekocht.

Comfort Energy in Hasselt is sinds kort begonnen met een overname van tankstations.

Blijkbaar zijn o.a. Van Raak , VdB Energie , AVIA en PMO nog afzonderlijke tankstationmerken.

 

En geen enkele heeft hier een raffinage. Ze kopen (en verkopen) dus wat op de markt voorhanden is. Maw, één pot benzine. Excellium iemand?


Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minuten geleden, Lange_666 zei:

En geen enkele heeft hier een raffinage. Ze kopen (en verkopen) dus wat op de markt voorhanden is. Maw, één pot benzine. Excellium iemand?

Total heeft raffinaderijen, en Lukoil heeft vier raffinaderijen.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het over alle "Aldi" merken die brandstoffen verkopen, niet over "de echte merken".

En over raffinaderijen in België.

Edited by Lange_666

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar zijn excellium en vpower geen additief?

Edited by Sertitude

----

884152_5.png- Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van Excellium diesel weet ik toch dat het cetaangetal daarvan 54 is, tegenover 51 bij 'gewone' diesel. Of dat beetje hogere cetaangetal nuttig is laat ik in het midden :-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om meer kms te maken zoals ze beweren in ieder geval niet. Met de diesel van "De Pomp Van Het Volk" kwam ik even ver.


Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toch blijf ik Total tanken....

Dat is goed voor de tewerkstelling (raffinaderij) :) en slecht voor mijn portemonnee :(  .

 

Mijn vrouw tankt Dats en Lukoil :  omdat ze met de CNG'er daar dan toch staat (die paar keren dat er benzine in moet * ).

Als ik de kans krijg om met de CNG'er benzine te gaan tanken, neem ik wel Total.

 

* iedere 10.000 km zo'n 30 à 35 liter om terug vol te zijn - leegrijden totdat het lampje brandt - terug vol voor zo'n 35 à 40 liter.


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

is al oud, maar denk nog steeds relevant ;) .... lol vooral de 'echte' verschillen in samenstelling lol ... 1 glas per camion toegevoegd lol .... lijkt wel homeopathie ;) zelfde verhoudingen

 

  • Bedankt 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...